Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ok, hva er spørsmålet til meningen med livet da? Hvor mange bakker må et menneske gå over? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Kva gjer at ein atomklokke viser akkurat riktig tid, og kvifor går tida fortare jo høgare oppe du er? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hva er mohyppden (usikker på skrivemåten), men det skal visst utvinnes på Knaben. Men det jeg lurer på er hva det er, og hva det brukes til? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du mener molybden. Det er et grunnstoff. Start med å lese på Wikipedia. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg drikker litt over en liter helmelk om dagen, er dette usunt? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Tviler på det gitt, på det værste er det ikke uvanlig jeg sluker unna 3 liter om dagen. Isåfall skulle jeg ha merka det nå. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hold de unna mjølk, jus er tingen. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 du får ikke kalsium fra juice Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 du får ikke kalsium fra juice Ikke vanlig juice nei, men nå finnes det også en juice som er tilsatt kalsium. Du får den neppe overalt, ennå, men visse velassorterte butikker har fått den. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ogsa er det jo litt mye syre i juice. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jeg drikker litt over en liter helmelk om dagen, er dette usunt? Melkefettet er usunt, så gå over til lettmelk eller skummetmelk hvis du kan. De fleste voksne mennesker i verden tåler ikke melk, men i Europa og Nord-Afrika er det rundt 80% av befolkningen som tåler å drikke melk i voksen alder. Genetikerne regner med at europeerne og nordafrikanderne fikk en genendring omtrent på den tiden som menneskene i disse områdene begynte med landbruk, denne genendringen gjorde at voksne kunne drikke melk i stedet for vann, som ikke alltid var spesielt rent og bakteriefritt. Melkedrikkerne fikk derfor en overlevelsesfordel, mens mange vanndrikkere fikk diaré og døde (ut). http://www.forskning.no/Artikler/2007/mars/1173095512.95 Endret 7. mars 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg drikker litt over en liter helmelk om dagen, er dette usunt? Melkefettet er usunt, så gå over til lettmelk eller skummetmelk hvis du kan. Jeg inbiller meg at melkefett ikke er spesielt usunt i seg selv så lenge det totale fettinntaket ligger på et fornuftig nivå. Drikker ikke særlig mye h-melk nå men jeg drakk 15 liter i uke mesteparten av tenåra uten at det så ut til å ha noen negative konsekvenser. Nå var jeg rimelig aktiv da, trente mye osv. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelig...icle2298939.ece "Det er grunnlovsfestet at kongehuset ikke skal blande seg inn i politikk." Det er riktignok Ottar som uttaler seg her men er det virkelig grunnlovsfestet? Har alltid trodd mange av kongehusets begrensninger er sedvane og ikke lovfestet. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvordan regner man ut rotasjons hastigheten til en planet, når alt man har fått oppgitt er Ekvator-radius og rotasjonstid? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvordan regner man ut rotasjons hastigheten til en planet, når alt man har fått oppgitt er Ekvator-radius og rotasjonstid? fart = strekning/tid husk at strekningen er av sirkelen og ikke radiusen. Men kan ingenting om anatomien til en sirkel som at hvis du går en halv radius opp så vil farten forandre seg så og så mye osvosv. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hvordan regner man ut rotasjons hastigheten til en planet, når alt man har fått oppgitt er Ekvator-radius og rotasjonstid? ekvator-radiusen*2*pi=omkrets. Da har du tid(rotasjonstid) og lengde(omkretsen), da kan du fint regne ut hastighet Endret 7. mars 2008 av khaffner Lenke til kommentar
GeO Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Du glemmer et lite totall. Gang radius med 2 pi for å få omkrets. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Du glemmer et lite totall. Gang radius med 2 pi for å få omkrets. ja, pokker, glemte det i farten rettet på det nå Lenke til kommentar
Flin Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Kva gjer at ein atomklokke viser akkurat riktig tid, og kvifor går tida fortare jo høgare oppe du er? Hvis jeg ikke tar mega feil kommer det av at atom klokker baserer seg på halveringstid til stoffer og dette er mye mer nøyaktig en alt annet. Hvorfor tiden går fortere når du er høyt oppe vet jeg ikke, viste faktisk ikke at det var sånn. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvor stor er sjangsen for att jorden blir truffet av en metteoritt i 2039? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå