Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan vet et kamera når du holder det sidelengs og tar bilder?

9013480[/snapback]

 

Har jeg å lurt på....

mulig det er no sånn liten sak inne i kameraet som finner ut hvordan det er snudd? sånn som det er i fly, gyroskop heter det kanskje? :hmm:

9022494[/snapback]

 

Det er en et lite "hus" som har mange pinner i veggene, og det er en liten kule mitt i huset, kulen kortslutter noen pinner. Og da kan kameraet merke hvilken vei det holdes...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Sitter og ser på Harry Potter og merker så sjukt mange feil, noen av dem mer alvorlig enn andre. I den første filmen er det en av de som ikke beveget munnen når personen sa en setning, og i en av filmene beveger arret på pannen seg fra høyre til venstre side... Kom igjen, hvordan er det mulig å gjøre slike feil?

Lenke til kommentar

Ja Pekkedrolten, prøv å finn en radioaktig edderkopp, bli bitt og så får du superkrefter.

 

 

Edit: Det virkelige svaret er at det kommer an på, enten dør du fordi det er så dødelig, eller så etser det vekk huden din, men at du samtidig overlever.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Damp leder varme relativt dårlig, og det at hele badstuen er av tre gjør at du ikke blir brent, siden tre leder varme rundt tusen ganger dårligere. Hadde du f.eks satt deg på en spiker i treet så hadde du brent deg på sekundet.

 

Kan tro at du kan oppholde deg der så lenge du vil, bare du drikker vann, eller blir du å besvime hvis du sitter der over en lengere periode.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Hvordan regnes egentlig alkoholprosent?

 

På en flaske øl står det gjerne at alkoholprosenten er 4,7%. Dette regner jeg med at vil si hvor stor del av ølet som har alkohol i seg.

 

Hvordan finner man da ut hvor mye alkohol kroppen tar til seg?

 

Når man regner alkohol i kroppen snakker man jo om promille...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...