Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Det er to forskjellige farger. De bytter for annenhvert innlegg, så det er nok vanskelig å lage transparente avatarer som passer til begge.

Det beste er nok å lage transparent GIF, som jeg har i min avatar. Da er du "trygg" uansett hvordan man bestemmer seg for å endre lay-outen.

Det beste er faktisk png-formatet, som støtter 16,7 millioner farger hvorav opptil 256 nivåer av transparens. Gif støtter kun 256 farger totalt hvorav kun én av de kan være transparent. Med png-bilder kan man ha myke kanter som tilpasser seg ethvert underlag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skriver alle nyskjerrig når det heter nysgjerrig?

"Alle" er en overdrivelse.

 

Fjortiser uten norsk-kunskaper gjør det.

 

For å komme med et litt mer seriøst svar, så er det fordi nyskjerrig ligner mer på uttalen enn nysgjerrig gjør. Det mest riktige gale ville vel vært nyssherrig.

Lenke til kommentar
Hva ser amerikanske universitet på når de vurderer nordmenn? Hvordan regner de om norske karakterer til amerikansk 0-100?

Det er studentenes eget ansvar å dokumentere karakterene de har, og å legge ved forklaring på karaktersystemet slik at universitetet er i stand til å vurdere karakterene studentene har fått.

 

Riktignok er bokstav-systemet som er brukt i Norge, ganske likt det som er vanlig i USA. Men det er en tendens til at ulike bokstaver vektlegges forskjellig (A og B er vanligvis vanskeligere å få under ellers like forhold i Norge enn i USA), derfor er det viktig at man dokumenterer forskjellene i karaktersystemet slik at man får en rettferdig vurdering.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik i statene at de har et litt mer personlig opptakssystem på universitetene, ikke bare det gudsjammerlig mekaniske samordna opptaket vårt?

Jo. Noen universiteter krever at du skriver en "personal statement" hvor du skriver en lengre tekst om deg selv og hvorfor du søker deg til nettopp dette universitetet.

Lenke til kommentar
De skal ikke flytte seg. Med mindre Politiet sier de skal gjøre det.

 

 

Så de skal stå med hver sin bil midt i veien og skrive skademeldinger på panseret, for så å flytte seg? :p

Jeg forstår at det er værre når det personskader osv, men to biler som sperrer 2 av 2 felter på motorveien bør da ha vett nok til å få bilene ut på skulderen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
De skal ikke flytte seg. Med mindre Politiet sier de skal gjøre det.

 

 

Så de skal stå med hver sin bil midt i veien og skrive skademeldinger på panseret, for så å flytte seg? :p

Jeg forstår at det er værre når det personskader osv, men to biler som sperrer 2 av 2 felter på motorveien bør da ha vett nok til å få bilene ut på skulderen..

 

Korrekt, man skal stå i veien.

Man får ikke engang lov til å fikse småting på bilen før alt er skrevet.

En kjørte på meg og blinklyset (holderen og alt) falt ut, jeg puttet det inn igjen.

Da fikk jeg beskjed om å ta det ut igjen, det måtte være med i skademeldingen.

 

That's life :/

Lenke til kommentar

De fleste har kanskje sett "Trapped in the Closet"-episoden av South Park som handler om Scientology. Jeg lurer på i hvor stor grad de tror på science-fiction lignende historien som blir parodiert. http://en.wikipedia.org/wiki/Xenu her er litt informasjon. Lurer sikkert på hvorfor jeg gjør halve jobben av spørsmålet, men må se ferdig en film og skrive en oppgave om det innen idag, så rekker ikke alt. Hvis noen er interessert nok til å finne ut, så hadde det vært supert å få besvart det spørsmålet.

Lenke til kommentar
De fleste har kanskje sett "Trapped in the Closet"-episoden av South Park som handler om Scientology. Jeg lurer på i hvor stor grad de tror på science-fiction lignende historien som blir parodiert. http://en.wikipedia.org/wiki/Xenu her er litt informasjon. Lurer sikkert på hvorfor jeg gjør halve jobben av spørsmålet, men må se ferdig en film og skrive en oppgave om det innen idag, så rekker ikke alt. Hvis noen er interessert nok til å finne ut, så hadde det vært supert å få besvart det spørsmålet.

 

 

Historien vist i South Park ER the real thing. Det er faktisk nettopp det som vises der de tror på.

 

Utrolig, men sant (som Sven Nordin sier)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...