Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Er det lovlig å høre på politiradioen?
Hvis jeg husker rett er det lov å ha en politiradio, men ikke bruke den.
eeh.. Det er jo smart. Med hvis radioen blir streamet på internett, da er det også ulovlig?
Såvidt meg bekjent er det lovlig å kjøpe, inneha og bruke en politiradio. ( Mener å huske det ble gjort om for et par års tid siden )

Derimot vil gleden være kortvarig hvis man ikke allerede har en, politiet skal bytte til Tetra snart.

Bytte til tetra? Hva vil det si..? At man ikke kan høre på det lenger fra en vanlig politiradio?

Og det med at det er lovlig; Jeg hørte på politiradioen (streamet) over oslo i går, og da sa de både navn og adresser samt hva folka var sikta for. Jeg skjønner ikke at det kan være lovlig. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et spørsmål jeg og. Hvorfor er koffert et ord for sex? Hvordan har de bforbindelser med hverandre? HVORFOR? Virker utrolig dumt å høre noe si noe sånt. "Så jeg tror alle gutter tenker bare på koffert." -.-'

Kan noen gi et godt svar på det?

Lenke til kommentar

Jeg tror det har noe med at før i tiden gikk det menn rundt til forskjellige byer/bygder og lærte opp ungdom om sex. De hadde med seg en koffert med alt "utstyret" sitt ( :p ), og derfor heter det å tenke koffert.

 

Ikke så detaljert, men det kan sikkert noen andre si noe om.

Lenke til kommentar
Virker utrolig dumt å høre noe si noe sånt. "Så jeg tror alle gutter tenker bare på koffert." -.-'

Kan noen gi et godt svar på det?

9019226[/snapback]

 

Det er ikke at de tenker på koffert, men de tenker koffert. Altså de tenker trangsynt og snevert. En koffert er jo ikke kjent for å pakke alt mulig, altså man må prioritere.

Lenke til kommentar
Bytte til tetra? Hva vil det si..? At man ikke kan høre på det lenger fra en vanlig politiradio?

Og det med at det er lovlig; Jeg hørte på politiradioen (streamet) over oslo i går, og da sa de både navn og adresser samt hva folka var sikta for. Jeg skjønner ikke at det kan være lovlig. :ermm:

9018934[/snapback]

 

Tetra er et lukket nettverk som er kryptert. Bla. Oslo Sporveier bruker Tetra innenfor visse avdelinger.

 

Det med 11 og fult navn: Egentlig skal ikke det gjøres over sambandet pga. det er usikkert og kan brukes av andre, men noen ganger er det ikke passende å plukke frem en mobil og ringe inn :)

Lenke til kommentar

Kvifor tek vi ikkje ting som: atomavfall, ting som ikkje kan gjennvinnes osv osv, pakker det inn i ein rakett (GIGANTISK RAKETT) og flyr det ut i verdsrommet? Altså, er jo berre tomt rom der ute (så langt vi veit), litt forureining kan umogeleg ha noko å seia..

 

Blei litt Futurama inspirert ja..

Lenke til kommentar
Kvifor tek vi ikkje ting som: atomavfall, ting som ikkje kan gjennvinnes osv osv, pakker det inn i ein rakett (GIGANTISK RAKETT) og flyr det ut i verdsrommet? Altså, er jo berre tomt rom der ute (så langt vi veit), litt forureining kan umogeleg ha noko å seia..

 

Blei litt Futurama inspirert ja..

9020504[/snapback]

Hva om noe skulle gå galt da? Tenkt på hvor mye det veier?

Lenke til kommentar
Hehe.. Det eg meinar.. Er jo berre vakuum der oppe uansett, ikkje noko avfall som kan breie seg. Berre denne posen som vandrar ei evig reise utover i det store universet. Er jo ein grei måte å bli kvitt avfall på? =o

9020648[/snapback]

Det koster nok enda alt for mye til at noe slikt kan la seg gjennomføre. Avfall veier mer og mer desto mer volum du har :p Da må en nok bruke mye drivstoff for å skyte opp avfallet, og da er vi vel like langt?

Lenke til kommentar
Er det helt tilfeldig at akkurat vi, en høyt utviklet, intelligent art som oss, nyter sex, som bare et fåtalls andre dyr gjør?

9020673[/snapback]

Evolusjon? Det vil seia; mennesket sine instinkt er på ein måte svekka ettersom vi kan handle og tenke på andre måtar enn alle andre individ. Det ligg instinktivt i naturen til dyr å "ha sex" fordi dei skal sørge for at akkurat DEIRA gener vert ført vidare. Hjå mennesket vil eg tru at i tidligare tid vart det fødd menneske som syntes sex var godt og menneske som ikkje syntes sex var SÅ godt (satt litt på spissen, i og med at dette må ha skjedd på over ein lengre periode). Og dermed ville dei menna som syntes sex var godt, ha meir sex enn dei andre, så dei fekk vidareført genene sine, og meir og meir folk som syntes sex var godt vaks opp..

 

(?)

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Er det helt tilfeldig at akkurat vi, en høyt utviklet, intelligent art som oss, nyter sex, som bare et fåtalls andre dyr gjør?

9020673[/snapback]

 

At vi er "høyt utviklet" og "intelligente" vil jeg nå ikke si.. Men hvertfall:

 

Mener å huske jeg leste et sted for rundt et år siden at det var mer normalt i dyreriket enn vi først var klar over. Derimot dyrene som er totalt slavebundet til instinkter gjør det utelukkende bare for å videreføre gener :)

Lenke til kommentar

Så på tven her om dvergsjimpanser. De hadde sex hele tida. Tror faktisk hunnene brukte det som et slags pressmiddel overfor hannene. Kanskje det er fra de uttrykket "straffepuling" kommer fra?

 

 

 

En ting jeg kom på her om dagen når jeg dusja i tordenvær; er det farlig? Tenk om lynet treffer huset og en vannledning. Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Hvordan vet et kamera når du holder det sidelengs og tar bilder?

9013480[/snapback]

?

 

Bildene blir jo "sideslengs", men når man fremkaller dem på 10x15 blir de jo rett vei fordi man snur dem til portrett.

 

Usikker på hva du mente. :)

9013735[/snapback]

 

Tenkte på digitalkamerar. Når man holder kameraet sidelengs og ser på det etterpå så ser man at bildet er satt opp annerledes enn resten av bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...