Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem har postet flest ganger på diskusjon.no?

 

Ja, jeg vet at det er Simen1 som har høyest postcount, men jeg har tidligere sett minst en bruker som har flere poster, hvis man tar med OT.

Trur ikkje det er nokon no, dei må i so fall ha omlag 36000 innlegg totalt. Såg gjennom nokre få, og ingen var i nærleiken.
mens vi er inne på det, hvor kan man se en statistikk om hvor mange poster man har i hver kategori i forumet? nå vet jeg bare hvor jeg har FLEST, jeg vil gjerne vite hva som er på 2. og 3. plass og så videre
https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10455966

 

Trivia:

https://www.diskusjon.no/index.php?automodu...;showentry=2200

Lenke til kommentar

Hvis man har en leilighet som man leier ut og den som bor der ikke betaler. Kan man bare kaste han/hun ut da?

 

Jeg er bare 17 og har selvsagt ikke noe leilighet, men mener å ha hørt at det er masse styr osv. som gjør at man ikke kan bare kaste noen ut, selv om de ikke betaler leie. Er det riktig?

Lenke til kommentar
Hvis man har en leilighet som man leier ut og den som bor der ikke betaler. Kan man bare kaste han/hun ut da?

 

Jeg er bare 17 og har selvsagt ikke noe leilighet, men mener å ha hørt at det er masse styr osv. som gjør at man ikke kan bare kaste noen ut, selv om de ikke betaler leie. Er det riktig?

 

Man har / bør ha en leiekontrakt som forklarer alt det der, standard kontrakter kan man finne rundt på nettet.

Står det i kontrakten (som begge har signert) at man kan bli kastet ut på dagen så kan man det.

Lenke til kommentar
Hvis man har en leilighet som man leier ut og den som bor der ikke betaler. Kan man bare kaste han/hun ut da?

 

Jeg er bare 17 og har selvsagt ikke noe leilighet, men mener å ha hørt at det er masse styr osv. som gjør at man ikke kan bare kaste noen ut, selv om de ikke betaler leie. Er det riktig?

 

Man har / bør ha en leiekontrakt som forklarer alt det der, standard kontrakter kan man finne rundt på nettet.

Står det i kontrakten (som begge har signert) at man kan bli kastet ut på dagen så kan man det.

Husleieloven er ufravikelig:

Det kan ikke avtales eller gjøres gjeldende vilkår som er mindre gunstige for leieren enn det som følger av bestemmelsene i loven her.

 

I teorien kan man kaste ut folk som ikke betaler for seg, men loven spesifiserer at det skal være vesentlig mislighold. Er ikke helt sikker på hva som defineres som vesentlig mislighold. Kontrakten kan også sies opp dersom det er mislighold (da med den vanlige oppsigelsestiden), men utleier kan ikke si opp leiekontrakten uten grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...