Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan engelskmenn legge tyngde på "jeg" skriftelig?

Jeg kommer ikke på noen sammenhenger der man trenger å legg press på "I" :hmm: Var de en spesiel setning du tenkte på?

 

Men uansett blir alt mer dramatisk om man legger en haug med utropstegn bak. Noe slikt... "I!!!!!!!!!!!!! Dont feel like answering your dumb question"

 

leif...

Endret av Messi91
Lenke til kommentar

eddie murphy, raw eller delirious, husker ikke.

 

parodierer cosby..

 

 

"IIIIIIIIIIIIIIIIII would like to talk to youuuuuuuuuuuuuuuuuu abooooout some of the things you say in your show!"

 

Kursiv, enkelt og greit. Uansett hører dette hjemme i språkseksjonen. :)

 

det syns jeg ikke. dette er ikke et spørsmål om språk, men utnyttelsen av rene tekstsystemer der man ikke kan bruke formatering, for å legge trykk på et ord.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
hva koster en gullbare? er alle gullbarer like?

Vil tro de har en internasjonal standar for gullbarer ja og jeg er ikke sikker men tror også att de kan ha forsjellig innhold i dem. Altså att ikke alle er av 100% gull, ergo billigere. Sjekk Wikipedia for mer info.

 

Veier 12,5 kilo og koster 46.000 kroner

Kilde Her

Lenke til kommentar
"Det ble en jævlig tidlig morgen!"

I setningen over er "tidlig" adjektiv og beskriver "morgen", men hva er "jævlig" da? I setningen over beskriver jo "jævlig" et adjektiv.

Jævlig er også et adjektiv, det er ikke noe i veien for at man kan ha flere av dem på rad.

Men da burde jeg har brukt komma og det ville hatt en annen betydning: At morgenen var jævlig.

 

x/

Endret av Underpants
Lenke til kommentar

Det der var en artikkel fra 2005. Gullprisene er vel steget til mer enn dobbelt så mye som din kilde.

 

EDIT:

En ounce med gull (det er 31,1 ounce i 1 kg) koster 902,35 USD. 1 kg med gull koster 902,35 * 31,1 = 28 064 USD, som er lik 155 332 kroner.

 

Hvis en gullbar veier 12,5 kg(en amerikansk støpt gullbar veier i følge wikipedia dette), så koster en gullbar med dagens priser kr. 1 941 650,-

 

Kilder:

http://www.thebulliondesk.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_bar

 

Forresten, her var en gullbar på 220Kg, som altså har en verdi på kr. 34 173 040,- :D

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
hva koster en gullbare? er alle gullbarer like?

Vil tro de har en internasjonal standar for gullbarer ja og jeg er ikke sikker men tror også att de kan ha forsjellig innhold i dem. Altså att ikke alle er av 100% gull, ergo billigere. Sjekk Wikipedia for mer info.

 

Veier 12,5 kilo og koster 46.000 kroner

Kilde Her

Tror du bommer litt der. Ifølge Wiki ligger kiloprisen på 24360$, altså prisen på en gullbar på 12,5kg vill ligget på rundt 1,8mill kr.

 

Edit: To slow :hrm:

 

Edit2: leif.

Endret av Messi91
Lenke til kommentar

NÅ som vi er inne på gull. Hvorfor har alle nasjoner (eller de fleste) et gullager, slik som i Fort Knox?

 

Jeg har alltid trodd det var fordi gull holder en stabil verdi, men dette er jo helt feil. Den svinger jo som bare det!

 

I 1999 kostet en ounce gull så lite som 254 dollar. Nå koster en ounce 902 dollar. I 1980 kostet en ounce litt over 800 dollar, og i 2005 kostet det 475 dollar. I tillegg må man jo ta med svingningene i dollarkursen, ettersom verdien for gull settes i dollar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...