Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror de lærer å samarbeide fra de er liten, akkurat som du og jeg lærer å gå selvstandig (vi har kontrollen over begge føttene), så lærer siamesiske tvillinger det motsatte.

 

Men hvis man ser på personer som er født slik at de har to hoder (siamesiske tvillinger som deler samme ben og mageregion, men øvre organer har de vel to av, slik som de to jentene i England som det har blitt laget flere dokumentarer til etc.) Hvem føler smerte og bedre følelser til kroppsdeler som de deler? For eksempel, vil begge føle at de må på do samtidig, eller enda mer snedig, hvem vil føle en orgasme? :)

Lenke til kommentar
Nei, den kan som regel ikke hentes samme dag. Og den kan IKKE hentes på omlastningsterminalen. Pakker blir kjørt ut til postkontorene om morgenen.

 

Dette har med at all pakketransport vert registrert elektronisk. Dersom du hentar ei pakke på ein ekstern omlastningssentral, vil ikkje denne pakka verte registrert som "framme" ved endestasjonen på t.d. Posten. Då vert det krøll i systemet. Jobbar sjølv på Tollpost Globe i feriar, og har opplevd ein del folk som har troppa opp på godsterminalen til inga nytte. Sjølvsagt er det teit/urimeleg etc, men slik er det no berre. Systemet er utvikla for å oppretthalde mest mogleg stabilitet og oversikt i logistikknettet, og om ein må vente 1 ekstra dag for å få pakka, så er ein beint nøydd til det.

 

Og så til dette med dei siamesiske tvillingane. Eg anar ikkje om rettsvesenet har tatt stilling til ei så usannsynleg problemstilling. Eg tippar at domstolen ville ha ansedd ein kropp med 2 hovud som 2 personar i juridisk forstand. Om ikkje dette med drap og straff skulle kome på spissen, er det meir tenkjeleg at det kunne ha vorte strid ved arveoppgjer etc. Dette var verkeleg eit snedig tema!

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Hvis en av de to siamesiske tvillingene gjør noe ulovlig, hva gjør de med straffen? Feks. Hvis siamesisk tvilling "A" sov og siamesisk tvilling "B" skjøt en annen person, hva skjer da?

Tvilling A går fri, mens tvilling B blir hengt :ph34r:

 

Neida, men selfølgelig får begge straff.

 

Du kan jo bare tenke deg vist de er i avhør for mord. Tvilling A: ehhh, jeg sov :roll:

Kilde? nei.

Lenke til kommentar

Hvor ofte treffer du egentlig siamesiske tvillingpar der begge har nok organer til å klare seg på egen hånd? Leger har da lyktes i å skille ganske så innfløkte (bokstavelig talt) tvillingpar nå, så jeg regner det ikke som særlig sannsynlig at det finnes mange sånne ...

 

Dette er for øvrig det snedigste temaet på lenge i denne tråden. Bra! :)

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis en siamesisk tvilling,A, dreper B. Begge har nok med organger selv, de deler ikke på noe. Kutter de den bare av eller?

 

Og hva skjer hvis tvilling A og B deler på organer?

Hvis de deler ett livs viktig organ dør begge og hvis ikke, blir de sjært fra hverandre.

 

Edit: Nå er de "I didnt know that" tid på NGC :w00t: Mye å lære.

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Er det sant at ordet f.i.t.t.e betyr fuktig bresprekk?

 

fitte f1 el. m1 (usikkert opphav, kanskje besl med norr fita 'fet væske, fett' el. med norr fit 'engstykke ved vann', dvs 'noe fuktig og glinsende') vulva, kuse (1), mus (2)

 

Eivicious: vagina vagina m1 (lat. 'skjede, slire') *skjede (2)

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Er det sant at ordet f.i.t.t.e betyr fuktig bresprekk?

 

fitte f1 el. m1 (usikkert opphav, kanskje besl med norr fita 'fet væske, fett' el. med norr fit 'engstykke ved vann', dvs 'noe fuktig og glinsende') vulva, kuse (1), mus (2)

 

Eivicious: vagina vagina m1 (lat. 'skjede, slire') *skjede (2)

Jeg trodde fitte var et verktøy brukt i hvalfangst.

Lenke til kommentar
Hvor mye fett omdannes en kcal til (ja, jeg vet at kalorier er energi, og ikke kan måles i vekt, men siden folk sier at overvekt = for mye ubrukt energi må jo kalorier bli omdannet til fett på et vis)?

 

38 kJ/g (=9.08221797 kcal/g) er det som ofte benyttes i varefakta om mat og lignede. Dette tallet må justeres (+-10 kJ kanskje) etter hvilke fetttyper det er snakk om. Når det gjelder overvektfett på kroppen tror jeg at denne typen er mer usunn (mettet fett, er det det heter?) og ganske energirik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...