Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sidan vi veit at ein "farge" (la oss sei ein raud malingklatt på gulvet), absorberar alle dei andre fargane og berre sender ut raud at, kan vi sei at fargen raud faktisk er alle fargane utanom raud? =o

8818873[/snapback]

Ja, dog er det avhengig av hvilken rød farge vi snakker om også. :)4

Lenke til kommentar
Kan du bevise at gud ikke finnes?

God er allmektig. Hvis ikke er han ikke Gud (fra Bibelen).

Hvis han er allmektig må han klare å lage en stein som er så tung at han ikke kan løfte den. Hvis han ikke kan lage en sånn stein er han ikke allmektig. Hvis han kan lage den, men ikke løfte den, er han heller ikke allmektig.

Ergo kan ikke Gud som beskrevet i Bibelen eksistere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Under neglene sitter det veldig mange nerver osv for å registrere alt fingertuppene er i kontakt med osv, de trenger beskyttelse.

Mulig negler er rudimenter av klør, som menneskehetens forfedre hadde.

Har mennesket en maskin/noe som kan kopiere fotosyntesen?

8817397[/snapback]

Mennesker kan syntetisere vitamin D fra sollys. Det finnes en type solceller der sollys skaper en kjemisk reaksjon som danner kjemikalier (i form av gass) som inneholder en del av den energien en fikk i det innfallende sollyset.

http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_chemical

http://en.wikipedia.org/wiki/Photoelectrochemical_cell

Lenke til kommentar
Kan du bevise at gud ikke finnes?

God er allmektig. Hvis ikke er han ikke Gud (fra Bibelen).

Hvis han er allmektig må han klare å lage en stein som er så tung at han ikke kan løfte den. Hvis han ikke kan lage en sånn stein er han ikke allmektig. Hvis han kan lage den, men ikke løfte den, er han heller ikke allmektig.

Ergo kan ikke Gud som beskrevet i Bibelen eksistere.

8818906[/snapback]

Eller at han har fri vilje (noe man burde kunne anta). Hvordan kan han ha fri vilje og kunne se inn i sin egen fremtid på samme tid? =P

Lenke til kommentar
Kan du bevise at gud ikke finnes?

God er allmektig. Hvis ikke er han ikke Gud (fra Bibelen).

Hvis han er allmektig må han klare å lage en stein som er så tung at han ikke kan løfte den. Hvis han ikke kan lage en sånn stein er han ikke allmektig. Hvis han kan lage den, men ikke løfte den, er han heller ikke allmektig.

Ergo kan ikke Gud som beskrevet i Bibelen eksistere.

8818906[/snapback]

 

Omnipotens innebærer også å sette grenser.

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at en person elsker en sang, og en annen hater den?

Hvordan blir det bestemt? Hva er det som gjør at du liker en sang?

Musikk forumet ...?

8819246[/snapback]

Hæ? Er ikke spørsmålet mitt snodig nok? Jeg har ihvertfall gått rundt å lurt på det.

Lenke til kommentar
Hvorfor blir man solbrent av å sveise? Er det bare på grunn av den sterke varmen?

8819180[/snapback]

Nei, det er på grunn av UV-strålinga. En lysbue utvikler svært mye UV-lys.

 

UV er forresten også opphavet til snøblindhet og sveiseblindhet. Netthinna i øyet blir "solbrent".

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at en person elsker en sang, og en annen hater den?

 

Hvordan blir det bestemt? Hva er det som gjør at du liker en sang?

8819235[/snapback]

 

Er nok altfor mange faktorer som spiller inn der. men bla. en ( da med unntak av forskjellig smak osv. basert på oppførsel, om man er aktiv eller ikke etc. ) er at vi hører alle forskjellig. Visse sanger kan for meg være veldig slitsomme og kansje gi meg hodepine, mens for andre er det behagelige og "deilige" sanger pga. de f.eks. ikke hører visse frekvenser som jeg gjør. Dette kan også bli snudd den andre veien, om musikk jeg liker :)

Lenke til kommentar

Om f.eks salt oppbevares rett (uten sterke lukter, damp eller andre ting som blander seg inn i det) så snakker vi om uendelig tid.

 

Av boksmat så er forsvarets RSP holdbar i flere tiår ved riktig oppbevaring. Jeg har spist 28 år gammel RSP og det var ikke noe galt med den.

 

Sukker kan nok også spises etter mange tiår om det er oppbevart i en skikkelig lukket beholder. F.eks et norgesglass.

Lenke til kommentar

Hvis en fotballspiller stuper etter ballen for å heade den og en annen satser på en lav volley (altså går etter den med foten), begge spillere treffer ballen og den nikkende spilleren blir slått bevisstløs, kan da den sparkende spilleren bli utvist eller få gult kort?

 

Alle forhold som er tatt i betraktning er nevnt her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...