Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er bare å regne det ut... om du vet hvordan. Om du i stedet har lyst til å forklare meg hvordan jeg skal regne det ut, så går det for det samme. Selv om det sannsynligvis er mer tidkrevende. ;)

 

 

90dager=2160 timer

40W=0.04kW

 

37,74 øre/kWh

 

37.74*(0.004*2160)=326 øre=3.26 kr

 

riktig? :ermm:

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det koster å drifte en 40 watts lyspære uavbrutt i 90 dager?

 

Med utgangspunk i 37,74 øre/kWh som pris. :)

90 dager = 24*3600*90 sekunder

40 W = 40 J/S

energien brukt = 40 J/s * (24*3600*90)s

((40*24*3600*90) J / 3 600 000 J) * 0,3774 kr = prisen?

 

Tatt kjapt utifra egen ressonering og uten kalkulator :)

Lenke til kommentar
Hvor tung er verdens tyngste gass?

Slenger meg med på den. Tipper Radon.

Lars er uenig. Wolframheksafluorid (WF6) er den tyngste gassen ved romtemperatur (13.1 g/L).

 

Når det kommer til grunnstoff og molar masse så slår nok Ununoctium det meste (selv om man ikke helt er sikker på hvilke fysikalske egenskaper det besitter).

Lenke til kommentar
Ringelistene til telefonselgerne eller "ikke bli ringt av telefonselgere"-liste?

 

Førstnevnte forekommer av at man har et telefonnummer og punkt 2 må man kontakte brønnøysundregisteret

 

jeg vil aller helst inn på listene til telefonselgere... men blir aldri ringt opp av noen :(

 

ingen som vet hvordan jeg kommer meg inn på disse listene?

Lenke til kommentar
Hvor tung er verdens tyngste gass?

Slenger meg med på den. Tipper Radon.

Lars er uenig. Wolframheksafluorid (WF6) er den tyngste gassen ved romtemperatur (13.1 g/L).

 

Når det kommer til grunnstoff og molar masse så slår nok Ununoctium det meste (selv om man ikke helt er sikker på hvilke fysikalske egenskaper det besitter).

 

Aerogel veier rundt tre ganger mer enn luft. Dette er pga. det består av 99.8% luft. Vil en bit aerogel stige oppover, eller kanskje flyte rundt i luften som om den er fktløs i et rom fyllt med gass som er tyngre enn aerogelen? Spørsmålet baserer på at aerogelen klarer å holde litt på luften inni seg, så den ikke blir fyllt med den samme tunge gassen som omgivelsene emd en gang)

 

Hadde vært artig å se noe som er fast form flyte rundt i luften som om det er vektløst på jorden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...