Xecuter Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Når jenter tar piercing i brystvorta ødelegger de ikke da for amminga senere? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 dei kan jo berre ta dei ut då Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Men tenker på om det ikke ødelegger noe never eller melkekanaler? Slik at melka kommer ut alle veier. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvordan er dette mulig? http://www.collegehumor.com/video:1755006 Hvis det virkelig er vann så kan det hende det er skikkelig rent og underkjølt. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvorfor kommer det lyd når man sprekker en ballong eller en pose osv? Takker:) Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Vil tro det er på grunn av spenning i materialet pluss trykkutligning når posen/ballongen sprekker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Leste i nyeste "Illustrert vitenskap" at en av grunnene til at ballongen smeller så høyt kan være fordi gummien ballongen er laga av trekker seg sammen med en fart som er høyere enn lydhastigheta, så det kan være et overlyd-smell i tillegg til trykkendringa Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Leste i nyeste "Illustrert vitenskap" at en av grunnene til at ballongen smeller så høyt kan være fordi gummien ballongen er laga av trekker seg sammen med en fart som er høyere enn lydhastigheta, så det kan være et overlyd-smell i tillegg til trykkendringa Det virker jo faktisk logisk, takker. Endret 6. februar 2008 av Eivicious Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) .. som også er grunnen til at f.eks helikopter bråker så mye. Bladene bryter lydmuren ytterst og lager smellene som skaper bråket. Endret 6. februar 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvorfor lager de ikke bare litt bredere blader på rotoren sånn at den ikke trenger like høy rotasjonshastighet for å få samme løft? Så slipper man problemet med lydmuren ytterst på bladene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvorfor lager de ikke bare litt bredere blader på rotoren sånn at den ikke trenger like høy rotasjonshastighet for å få samme løft? Så slipper man problemet med lydmuren ytterst på bladene. tror det sammsaverer med motorkraft og tyngde, det er nok perfekjonert til den beste muligheten.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ein vil vel ha vekta lettast mogeleg? Einaste grunnen eg kom på. Dog, veit eg ikkje kor mykje slike blader veg. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kanskje den løfter mer hvis vingen er lang og tynn, kontra kort og tykk? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvorfor lager de ikke bare litt bredere blader på rotoren sånn at den ikke trenger like høy rotasjonshastighet for å få samme løft? Så slipper man problemet med lydmuren ytterst på bladene. Det kan vel fungere, men jeg tror ikke lengre blader er veien å gå. Samtidig som du kan kutte litt ned på rotasjonsfarten, men så vil (pga. større radius) farten ytterst på bladet øke. Og jeg tipper disse to vil følge hverandre mer eller mindre, uten at jeg er sikker. Jeg tror det ville heller vært bedre å forme bladtuppen så spiss at den kan "skjære" seg gjennom lydmuren, som vil redusere lyd, og minste motstanden som følger av at bladtuppen bryter lydmuren. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 er det kun folk i trøndelag og nordover som er stolte av seg selv? de brenner sprit, litt lenger nord banner de, men lenger sør så er det ikke noe spesielt, eller er det det? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) poenget med spissen er at ikke trykkbølger skal slå tilbake. Endret 6. februar 2008 av kimstianp Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 _Zeke: Jeg tenkte ikke på lengre blader ("vingespenn") men bredere. For å sette det på spissen: vs Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 de fleste vil helst ungå og bli oppringt av telefonselgere... men jeg lurer på hvordan man kommer inn i slike lister? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 de fleste vil helst ungå og bli oppringt av telefonselgere... men jeg lurer på hvordan man kommer inn i slike lister? Ringelistene til telefonselgerne eller "ikke bli ringt av telefonselgere"-liste? Førstnevnte forekommer av at man har et telefonnummer og punkt 2 må man kontakte brønnøysundregisteret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå