Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Leste i nyeste "Illustrert vitenskap" at en av grunnene til at ballongen smeller så høyt kan være fordi gummien ballongen er laga av trekker seg sammen med en fart som er høyere enn lydhastigheta, så det kan være et overlyd-smell i tillegg til trykkendringa :)

Lenke til kommentar
Leste i nyeste "Illustrert vitenskap" at en av grunnene til at ballongen smeller så høyt kan være fordi gummien ballongen er laga av trekker seg sammen med en fart som er høyere enn lydhastigheta, så det kan være et overlyd-smell i tillegg til trykkendringa :)

 

Det virker jo faktisk logisk, takker. :)

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hvorfor lager de ikke bare litt bredere blader på rotoren sånn at den ikke trenger like høy rotasjonshastighet for å få samme løft? Så slipper man problemet med lydmuren ytterst på bladene.

 

tror det sammsaverer med motorkraft og tyngde,

det er nok perfekjonert til den beste muligheten..

Lenke til kommentar
Hvorfor lager de ikke bare litt bredere blader på rotoren sånn at den ikke trenger like høy rotasjonshastighet for å få samme løft? Så slipper man problemet med lydmuren ytterst på bladene.

 

Det kan vel fungere, men jeg tror ikke lengre blader er veien å gå. Samtidig som du kan kutte litt ned på rotasjonsfarten, men så vil (pga. større radius) farten ytterst på bladet øke. Og jeg tipper disse to vil følge hverandre mer eller mindre, uten at jeg er sikker.

 

Jeg tror det ville heller vært bedre å forme bladtuppen så spiss at den kan "skjære" seg gjennom lydmuren, som vil redusere lyd, og minste motstanden som følger av at bladtuppen bryter lydmuren.

Lenke til kommentar
de fleste vil helst ungå og bli oppringt av telefonselgere... men jeg lurer på hvordan man kommer inn i slike lister?

Ringelistene til telefonselgerne eller "ikke bli ringt av telefonselgere"-liste?

 

Førstnevnte forekommer av at man har et telefonnummer og punkt 2 må man kontakte brønnøysundregisteret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...