Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg veit at håret er på kroppen fordi det var den eneste beskyttelsen de første menneskene hadde mot kulde.
Hår dreier seg om langt mer enn bare beskyttelse mot kulde (og varme).
Hvorfor har vi da så ekstremt mye mer hår på hodet? Og hvorfor har vi ikke hår på føttene? Det er jo på føttene man bør holde seg varme.

8989572[/snapback]

Så langt en vet oppstod menneskeheten i Afrika, der kulde ikke er av de største problemene. Hår er også god varmeisolasjon, jeg hører at de som er skallet lett blir solbrent, og klager da over dundrende hodepine.
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når man svir ting, hva er det svarte? Er det karbon fra det organiske materialet du har svidd i form av kull?

8993712[/snapback]

 

Hvorfor blir det stilt et nytt spørsmål uten at det gjeldende spørsmålet blir besvart? Syns det skulle vært noen regler for at om det kommer en å stiller et nytt spørsmål, burde man inkludere forige posters spørsmål i sitt innlegg.

 

Jeg lurer fortsatt på mitt spørsmål som er i quoten...

8993911[/snapback]

Jeg lurer forrtsatt... Ingen som har sett posten min ellerno? ;)

8994838[/snapback]

Du kan ikke regne med at alle kaster seg over spørsmålet med en gang, mange er i arbeid og kommer ikke på nett før det er gått en stund. Ellers er Wikipedia et greit sted å starte:
Charring is a process of incomplete combustion that often occurs when biological tissue (living or dead) is subjected to heat. The resulting matter is sometimes called char. Coke and charcoal are produced this way.

 

Charring removes hydrogen and oxygen, so that char is composed primarily of carbon.

Lenke til kommentar
Kan man bli høyere enn det genene har bestemt? (hvis man ser bort ifra sykdomer som f.eks gjør deg høyere etc)

Hvis genene sier at man kan bli fra 180 til 185.. men hvis man spiser sunnmat og masse proteiner etc.., kan man da bli høyere? f.eks 190-osv?

8995356[/snapback]

For det første kan medisiner gjøre deg høyere, barn med dvergvekst settes på en spesiell kur (med mye sprøyter, før i alle fall), for å gi dem en mer normal høyde.

 

Dietten betyr også mye, det er kjent at den gjennomsnittlige japaner ble adskillig høyere da de la om dietten, og de måtte øke standardstørrelsen for tatamimatter.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan de fester glassbord til slike korte metall sylindere.(Både ser fint ut og sitter som pokker.) Det ser ikke ut som om de er støpt inn i glasset og det ser ikke ut som om det er brukt lim. I det tilfelle hvilken lim.

Endret av S_tone_meg
Lenke til kommentar
Hva koster det for sånne linser som kun er på skøy?

 

F.eks at jeg kan få brune/blå øyne av å putte dem på. Altså at det ikke står noe styrke på dem.

8997313[/snapback]

Rundt 400 spenn for et par. Google "linser" så finner du mange butikker.

Lenke til kommentar
Hvordan har det seg at vi kan blåse varm eller kald luft ut av munnen i samme hastighet? Hva kjøler lufta i kroppen, og hva varmer den?

8999849[/snapback]

 

Lungene, halsen og munnen bidrar til å varme opp luften. Forskjellen ligger først og fremst i hvor mye fuktighet som blir med opp. Er luften du blåser veldig fuktig vil den fremstå som varm pga. fuktighet på handa ikke har mulighet til å fordampe. Blåser du "overfladisk" vil ikke luften du blåser ut ha mye fuktighet i seg, da vil svette som sitter på hånden din kunne fordampe og det virker da kaldt.

Lenke til kommentar
Sånn "risting" med beinet... Hvor man (som ved dataen) sitter med beinet i en vinkel, på tå og "rister" (<jukker>)...

 

Hørt noen teorier, er det bevist at det med at man er "kåt" eller har dårlig sexliv er sant...?

8999833[/snapback]

 

Jeg kan fortelle at dette ikke er sant.

 

Jeg kan ikke legge ut noe godt svar om hvorfor det er slik, jeg har det i hodet mitt og sliter med å få det ut i ord.

 

Stemmer det at Bill Gates ikkje lenger er verdens rikeste?

8999863[/snapback]

 

Det stemmer.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149250

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...