Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Edit: Og nå er jeg inne på topp 100 mest aktive brukere i denne tråden! Nærmere bestemt nr 90.

Gratulerer. Jeg er # 9 :ph34r:

Hvordan finner man ut dette?

Når du er på Mine Innlegg, så finner du tråden. Ser du da bortover linja, ser du en link som består av tallet på alle innleggene i tråden. Klikk der! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange "offisielle" leksikon har blitt utgitt på Norsk?

Ikke så godt å si. Det er intet organ som godkjenner leksikon, så hva man skal kalle leksikon og hva man skal kalle noe annet får bli opp til en selv.

Jeg teller uansett 15 store leksikon i denne wikipedia-artikkelen: http://no.wikipedia.org/wiki/Leksikon

Som du ser er det i tillegg gitt ut en god del mindre leksika. Du får nesten selv bestemme deg for hva du vil regne for "ordentlige" leksika og telle videre. :)

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg talespråktegnene? Jeg ser dem ikke i word :/

Er det dette du teker på?

http://www.staff.hum.ku.dk/giese/Fonetik.htm

Sådan gør du, når du skal finde fonetiske tegn i Word:

 

1) Venstreklik én gang på menuen INDSÆT

 

2) Vælg SYMBOL

 

3) I dialogboksen Symbol skal du under rullemenuen SKRIFTTYPE vælge ’Arial Unicode MS’

 

4) Under rullemenuen KATEGORI finder du de fleste tegn under ’IPA-udvidelser’.

 

5) Tegnet/symbolet sættes ind i dit dokument ved først at klikke på det, så det bliver blåt. Dernæst klikker du på Indsæt i nederste venstre hjørne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kan man være sikker på at folk smaker ting "likt". Jeg mener at feks. et pizza-stykke smaker anderledes i munnen på et annet menneske. Ikke misforstå meg nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...