Coffey Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Edit: Og nå er jeg inne på topp 100 mest aktive brukere i denne tråden! Nærmere bestemt nr 90. Gratulerer. Jeg er # 9 Hvordan finner man ut dette? Når du er på Mine Innlegg, så finner du tråden. Ser du da bortover linja, ser du en link som består av tallet på alle innleggene i tråden. Klikk der! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvor mange "offisielle" leksikon har blitt utgitt på Norsk? Ikke så godt å si. Det er intet organ som godkjenner leksikon, så hva man skal kalle leksikon og hva man skal kalle noe annet får bli opp til en selv. Jeg teller uansett 15 store leksikon i denne wikipedia-artikkelen: http://no.wikipedia.org/wiki/Leksikon Som du ser er det i tillegg gitt ut en god del mindre leksika. Du får nesten selv bestemme deg for hva du vil regne for "ordentlige" leksika og telle videre. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Edit: Og nå er jeg inne på topp 100 mest aktive brukere i denne tråden! Nærmere bestemt nr 90. Gratulerer. Jeg er # 9 Jeg er nr 2, rett under den almektige Simen1 question: Fins det en skjeggstil som ikke er symmetrisk? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 ...Fins det en skjeggstil som ikke er symmetrisk? Bare hvis du kaller "jeg ante ikke at halve trynet var gjennomtrukket av sprit da jeg tente røyken" for "stil". Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Finnes det et bra forum på nettet med en viss aktivitet hvor man kan spørre om realfagsnøtter? Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hmm, Matematikk.net er rimelig aktiv. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er pizza Norges vanligste middagsrett? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tror fiskepinner topper listene. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tror fiskepinner topper listene. Hehe, neppe. Aldri spist det. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Så fordi du aldri har spist det så betyr det at ingen andre i Norge heller gjør det? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hva med kjøttkaker? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvor finner jeg talespråktegnene? Jeg ser dem ikke i word :/ Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Så fordi du aldri har spist det så betyr det at ingen andre i Norge heller gjør det? Nei. Dumt spørsmål. Endret 31. januar 2008 av Boomerang Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvor finner jeg talespråktegnene? Jeg ser dem ikke i word :/ Er det dette du teker på? http://www.staff.hum.ku.dk/giese/Fonetik.htm Sådan gør du, når du skal finde fonetiske tegn i Word: 1) Venstreklik én gang på menuen INDSÆT 2) Vælg SYMBOL 3) I dialogboksen Symbol skal du under rullemenuen SKRIFTTYPE vælge ’Arial Unicode MS’ 4) Under rullemenuen KATEGORI finder du de fleste tegn under ’IPA-udvidelser’. 5) Tegnet/symbolet sættes ind i dit dokument ved først at klikke på det, så det bliver blåt. Dernæst klikker du på Indsæt i nederste venstre hjørne. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Påvirker lyd og lys hverandre? Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 I neglisjerbar grad, kanskje. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Heter det "jeg syntes bare" eller "jeg bare syntes"? Jeg syntes liksom begge deler høres like riktig ut.. Og en ting til..: Hvordan skrives egentlig "syntes"..? Har jeg skrevet det riktig? Er det egentlig synes, synts, syns..? Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Heter det "jeg syntes bare" eller "jeg bare syntes"?Jeg syntes liksom begge deler høres like riktig ut.. Og en ting til..: Hvordan skrives egentlig "syntes"..? Har jeg skrevet det riktig? Er det egentlig synes, synts, syns..? Begge former godtas. Syes i presens. Syntes i preteritum. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Påvirker lyd og lys hverandre? Såvidt jeg kan tenke meg fram til: Ja. All form for elektromagnetisk stråling kan vel påvirke temperaturen til gassen rundt seg, noe som da også påvirker lydbølgene. Jeg tenker egentlig bare høyt her... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kan man være sikker på at folk smaker ting "likt". Jeg mener at feks. et pizza-stykke smaker anderledes i munnen på et annet menneske. Ikke misforstå meg nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå