Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre for å får jobbskoene mine mindre knirkete?

 

Gå dem inn, det har virket ganske bra på et par jeg hadde før.

8993076[/snapback]

 

Gå dem inn? :p

 

 

 

De har blitt gått inn mens jeg var i militæret, så tror de er "gått inn" nok for å si det slik.

 

Jeg får lete i telefonkatalogen og se om jeg finner noen skomakere jeg kan plage litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man svir ting, hva er det svarte? Er det karbon fra det organiske materialet du har svidd i form av kull?

8993712[/snapback]

 

Hvorfor blir det stilt et nytt spørsmål uten at det gjeldende spørsmålet blir besvart? Syns det skulle vært noen regler for at om det kommer en å stiller et nytt spørsmål, burde man inkludere forige posters spørsmål i sitt innlegg.

 

Jeg lurer fortsatt på mitt spørsmål som er i quoten...

Lenke til kommentar
Hvorfor blir det stilt et nytt spørsmål uten at det gjeldende spørsmålet blir besvart? Syns det skulle vært noen regler for at om det kommer en å stiller et nytt spørsmål, burde man inkludere forige posters spørsmål i sitt innlegg.

8993911[/snapback]

Saa hvis noen spoer om meningen med livet saa maa det besvares foer det kommer et nytt? ;) Nei, jeg synes det er teit aa gjoere det til en slags "lek", uansett.

Lenke til kommentar
Man brukte enheter som fot, alen, tommer, favner, etc etc.

8993985[/snapback]

Men en fot, hvor langt var det på den tia for eksempel?

8994311[/snapback]

The foot as a measure was used in almost all cultures and was usually divided into 12, sometimes 10 inches/thumbs or into 16 fingers/digits. The first known standard foot measure was from Sumer, where a definition is given in a statue of Gudea of Lagash from around 2575 BC. Some metrologists speculate that the imperial foot was adapted from an Egyptian measure by the Greeks, with a subsequent larger foot being adopted by the Romans.

http://en.wikipedia.org/wiki/Foot_%28unit_of_length%29

Foten ble først i 1958 fastsatt til å være 304.8 mm. En artig detalj er at en US fot er 610 nanometer (!) lengre enn en britisk. :D Flisespikkeri?

Lenke til kommentar
Når man svir ting, hva er det svarte? Er det karbon fra det organiske materialet du har svidd i form av kull?

8993712[/snapback]

 

Hvorfor blir det stilt et nytt spørsmål uten at det gjeldende spørsmålet blir besvart? Syns det skulle vært noen regler for at om det kommer en å stiller et nytt spørsmål, burde man inkludere forige posters spørsmål i sitt innlegg.

 

Jeg lurer fortsatt på mitt spørsmål som er i quoten...

8993911[/snapback]

 

Jeg lurer forrtsatt... Ingen som har sett posten min ellerno? ;)

Lenke til kommentar
Når man svir ting, hva er det svarte? Er det karbon fra det organiske materialet du har svidd i form av kull?

8993712[/snapback]

 

 

det svarte er nok karbon ja. jeg så på discovery eller no, de brente toastbrød til det ble svart, og gjorde det om til diamant ved høy temp og høyt trykk. og som kjent er diamant kun karbon.

Lenke til kommentar

Kan man bli høyere enn det genene har bestemt? (hvis man ser bort ifra sykdomer som f.eks gjør deg høyere etc)

Hvis genene sier at man kan bli fra 180 til 185.. men hvis man spiser sunnmat og masse proteiner etc.., kan man da bli høyere? f.eks 190-osv?

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...