Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har skjønt, så SKAL satelitter brenne opp i tilfelle malfunction! Forskere har mistet kontroll på denne satelitten og dermed deiser den ukontrollert til jorda. Satelitter i utgangspunktet har vel aldri ment for en re-entry på jorda..

 

Edit:

I mitt forsvar for spørsmålet, så sluttet artikkelen etter"Blir orientert"-paragrafen. Artikkelen har nok blitt oppdatert siden jeg skrev innlegget selv om det ikke står noe revisjonsdato/tidspunkt på artikkelen.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter man har skrevet ett punktum som avslutter setningen: Skal det være ett eller to mellomrom fra man setter punktum og man begynner på neste setning? Ergo: Skal man trykke space en eller to ganger etter man har satt punktum/spørsmålstegn/utropstegn?

Endret av Ituca
Lenke til kommentar

en ting jeg alltid tenker på er hvor utenkelig stort universet er, og hvorfor akkurat JEG er her.

 

Er 100% sikker på at det finnes noe annet intelligent liv der ute. Det må det jo være med tanke på hvor stort universet er, er det egentlig noen ende?

 

Og hvorfor eksisterer vi? Har vi noen innvirkning på fremtiden på noen måte? Jeg vil vite mer om universet, kan lese i timevis om det :p

 

Er det noe som skjer etter døden?

 

Blir det noen gang mulig å teleportere seg?

 

Er så mye rart jeg lurer på :p

Lenke til kommentar
en ting jeg alltid tenker på er hvor utenkelig stort universet er, og hvorfor akkurat JEG er her.

 

Er 100% sikker på at det finnes noe annet intelligent liv der ute. Det må det jo være med tanke på hvor stort universet er, er det egentlig noen ende?

 

Og hvorfor eksisterer vi? Har vi noen innvirkning på fremtiden på noen måte? Jeg vil vite mer om universet, kan lese i timevis om det :p

 

Er det noe som skjer etter døden?

 

Blir det noen gang mulig å teleportere seg?

 

Er så mye rart jeg lurer på :p

 

Spørsmålet om hvorfor du er her gir ingen mening. Men vi vet jo hvordan du har kommet hit.

 

Kult å tenke på universets størrelse, ja. Alle problemer blir liksom mindre når du innser hvor liten og ubetydelig du selv er i den store sammenhengen. Ganske befriende i grunn. Jeg er også ~100% sikker på at det finnes intelligent liv der ute et sted. Men når vi dør, så dør vi.

 

Teleportering tror jeg ikke er mulig. Om det skulle vise seg mulig å teleportere fra A til B, tror jeg ikke den personen som oppstår på sted B vil være den samme som personen på sted A, selv om det vil føles slik for han.

Lenke til kommentar
Etter man har skrevet ett punktum som avslutter setningen: Skal det være ett eller to mellomrom fra man setter punktum og man begynner på neste setning? Ergo: Skal man trykke space en eller to ganger etter man har satt punktum/spørsmålstegn/utropstegn?

Ett trykk er nok.

Lenke til kommentar
Etter man har skrevet ett punktum som avslutter setningen: Skal det være ett eller to mellomrom fra man setter punktum og man begynner på neste setning? Ergo: Skal man trykke space en eller to ganger etter man har satt punktum/spørsmålstegn/utropstegn?

Ett trykk er nok.

Og om du liker å leve litt på kanten kan du bruke to.

Lenke til kommentar

To like store gjenstander ligger i et rom som holder 0 grader C.

Vi kan si at begge gjenstandene er av aluminium.

Den ene gjenstanden er 100 grader C mens den andre er -100 grader C, hvilken av de to vil bli 0 grader først, hvorfor? Vil dette gjelde alle slags stoffer? (Altså, de som kan bli 100 grader, da, og ikke smelter..)

Endret av Minus
Lenke til kommentar
To like store gjenstander ligger i et rom som holder 0 grader C.

Vi kan si at begge gjenstandene er av aluminium.

Den ene gjenstanden er 100 grader C mens den andre er -100 grader C, hvilken av de to vil bli 0 grader først, hvorfor? Vil dette gjelde alle slags stoffer? (Altså, de som kan bli 100 grader, da, og ikke smelter..)

 

Hm, interessant spørsmål. Lenge siden jeg hadde termofysikk, men vil tro dette avhenger av stoffenes varmekapasitet. Vet faktisk ikke hvilken gjenstand som vil nå 0 grader raskest.

Lenke til kommentar
To like store gjenstander ligger i et rom som holder 0 grader C.

Vi kan si at begge gjenstandene er av aluminium.

Den ene gjenstanden er 100 grader C mens den andre er -100 grader C, hvilken av de to vil bli 0 grader først, hvorfor? Vil dette gjelde alle slags stoffer? (Altså, de som kan bli 100 grader, da, og ikke smelter..)

Den varme ville blitt 0 grader først. 0 grader celsius er jo kaldt fra før av. Hadde vert mer jevnt om de var romtempratur i rommet.

Lenke til kommentar
Kult å tenke på universets størrelse, ja. Alle problemer blir liksom mindre når du innser hvor liten og ubetydelig du selv er i den store sammenhengen. Ganske befriende i grunn. Jeg er også ~100% sikker på at det finnes intelligent liv der ute et sted. Men når vi dør, så dør vi.

 

Man kan jo også tenke at rom og tid er uendelig, og at det derfor vil være en uendelig stor kjangs for at vi som enkelt individer blir gjennskapt i fremtiden på en eller annen måte... :roll:

Lenke til kommentar

Universet vil jo en gang ta slutt, men hvis det finnes uendelig mange universer, kan du ha rett. Noen vil også ha det til at vi eksisterer i uendelig mange universer samtidig.

 

Spørsmålet er hva bevisstheten egentlig er. Hvis man klarte å gjenskape en nøyaktig kopi av deg, ville den jo likevel hatt en annen bevissthet...Er dette et slags bevis på at mennesket har sjel?

 

Tror jeg skal poste det på filosofiforumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...