Ståle Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ga bort til en fyr, og sporre. "Er du stein?" heh Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 klasseforstanderen min heter Stein Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvorfor blir katter galne hvis du fester en klesklyper på halen? De prøver å komme seg vekk fra den. Som hvis du fester på hodet (I pelsen) Så vil den prøve å "gå ut" av den. Kanskje de ikke liker ekstra ting. Kattene her i huset har magneter på halsbåndet som en "nøkkel" til katteluka, og det hender at de går rundt med en stor spiseskje hengende rundt halsen, og da går de bare med veldig høyt hode og hopper litt Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvorfor blir katter galne hvis du fester en klesklyper på halen? De bruker halen, den er ikke bare et slags rompeslips. Tror den hjelper dem med å holde balansen blant annet. Vi har ikke noe tilsvarende organ så det er vanskelig å finne en brukbar sammeligning men det blir vel litt som om vi skulle få rusk på begge øynene samtidig. Hverken farlig eller spesielt vondt bare fordømt irriterende. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 rompeslips Haha, måtte flire. Beklager OT Lenke til kommentar
Grand Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva er en regneenhet? og hvor mange regneenheter har en datamaskin? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva er en regneenhet? og hvor mange regneenheter har en datamaskin? Litt usikker, men det kan hende at du tenker på FLOPS (FLoating point Operations Per Second). De raskeste CPU'ene ligger vel per dags dato på ca 35 gigaFLOPS, mens skjermkort ligger langt høyere (nVidia 8800 Ultra - 576 GFLOPS). Til sammenligning yter den som blir regnet som verdens raskeste supercomputer, BlueGene/L hele 478,2 TFLOPS. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva er en regneenhet? Du mener ikke regneart? Regnearter er f.eks addere, subtrahere, multiplisere, dividere, kvadrere og så videre. Datamaskiner kan egentlig kun addere, men fordi datamaskiner er såpass raske på "tallknusing" så kan programmerere bruke denne funksjonen til å simulere alle de andre regneartene. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nokon som har forslag til korleis eg betre kan konsentrere meg om å øve på historieprøve? Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nokon som har forslag til korleis eg betre kan konsentrere meg om å øve på historieprøve? Skru for guds skyld av dataen og sett deg et sted hvor du kan være i fred og ro. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Hva er en regneenhet? og hvor mange regneenheter har en datamaskin? Litt usikker, men det kan hende at du tenker på FLOPS (FLoating point Operations Per Second). Det var nok flops jeg mente. satt og leste om den norske datamaskinen stallo for lenge siden. Så må ha jeg forvekslet flops med regneenheter. takker for svar Endret 26. januar 2008 av Sno Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nokon som har forslag til korleis eg betre kan konsentrere meg om å øve på historieprøve? Skru for guds skyld av dataen og sett deg et sted hvor du kan være i fred og ro. Hør, hør. Før jeg startet på universitetet så var biblioteket et fint sted å sitte. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Jepp..gå til en plass du ikke blir distrahert. Det er derfor studenter ofte sitter på bibliotek eller lesesal. Ikke noe TV, ikke PC, ingenting som distraherer seg. Skru av musikk også, så slipper du å nynne på låten du hører på. Nå har jo ikke de fleste et bibliotek hjemme på en søndag, men you get the point. Kom deg vekk fra rommet og PC-en. Endret 26. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva er problemet? En Boeing 737 har tre motorer. To under vingene og en helt bak. En Boeing 747 har fem. Det har vel bare skjedd en gang i historien at alle motorer har røket, og det skjer ikke noe annet enn at dem mister høyde sakte. Et pasasjerfly kan seile ganske langt uten å bruke motorkraft. Ja, så vidt jeg vet går motorene i vanlige passasjerfly på tomgang de siste 200-300 km før et fly skal lande. Husk også at rorene er hydraulisk dreven, ikke elektrisk. Hvilke rotorer? Både propellfly og jetfly har da motoren direkte koblet til propellene/turbinbladene uten noe hydraulisk mellomledd. Nok et snedig spørsmål: På en gjennomsnittlig innenlands flytur på 1000 km, hvor mange prosent av drivstoffet brukes før man når marsjhøyde? Ror. Dvs høyderor som gjør at flyet beveger seg rundt den laterale akse, sideror som gjør at flyet beveger seg rundt den vertikale akse og balanseror som får flyet til å bevege seg rundt den horisontale akse. Med hydraulisk overføring istedetfor elektrisk mener jeg at utslagene man gir fra cockpit vha joystick eller lignende sendes til aktuatorer i det aktuelle roret ved hjelp av et trykk på 3000 psi på store fly, og 2000 psi på små fly. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Heter selv Torstein. Liker å tenke at med stein mener de en som er hard, barsk og urokkelig ja, eller en av Tors to steiner. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 fremdeles ganske hardt, barskt og urokkelig! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=515654 Spionsatelitt styrer mot jorda.. Hvorfor blir ikke denne brent opp i atmosfæren? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=515654 Spionsatelitt styrer mot jorda.. Hvorfor blir ikke denne brent opp i atmosfæren? Er de så varmt der da? Jeg ler om den lander i hagen min :!: Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Nei, men når den treffer atmosfæren i ca. 30 000 km/t, så blir det en del varmeutvikling Men det kan være den har et design eller varmeskjold som gjør at det fortsatt er en mulighet for at deler av den kan overleve re-entry i atmosfæren. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=515654 Spionsatelitt styrer mot jorda.. Hvorfor blir ikke denne brent opp i atmosfæren? - Mye av satellitten vil trolig brenne opp når den går gjennom atmosfæren, og det vil være lite informasjon å hente ut for de som eventuelt skulle finne denne, sier Brekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå