Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor får man lavere responstid (i ms) når man har kraftigere bredbånd? Tenker da på folk som løper rundt og skriker at man må ha 10 Mbit inn/ut til CS fordi det gir lavere ping enn hvis man har 1 Mbit inn/ut... Hvorfor? Tar jo like lang tid å sende et lite signal inn/ut uansett?

8987318[/snapback]

 

Sannsynligvis på grunn av pakkestørrelsen og mengden data et spill sender ut. Jo høyere båndbredde, dess raskere formidles en stor mengde data.

 

Dette er ikke noe fasitsvar, og jeg vet ikke om det er rett, men det er hva jeg kan tenke meg spiller inn.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor får man lavere responstid (i ms) når man har kraftigere bredbånd? Tenker da på folk som løper rundt og skriker at man må ha 10 Mbit inn/ut til CS fordi det gir lavere ping enn hvis man har 1 Mbit inn/ut... Hvorfor? Tar jo like lang tid å sende et lite signal inn/ut uansett?

8987318[/snapback]

 

Sannsynligvis på grunn av pakkestørrelsen og mengden data et spill sender ut. Jo høyere båndbredde, dess raskere formidles en stor mengde data.

 

Dette er ikke noe fasitsvar, og jeg vet ikke om det er rett, men det er hva jeg kan tenke meg spiller inn.

8988558[/snapback]

Men når man laster ned starter den aldri på fullt da, og hvis man sender pkker som er veldig små så skjønner jeg ikke hvordan det kan hjelpe med 10 iforhold itl 1 Mbit :O

Lenke til kommentar

Jeg bruker Firefox nå, men brukte IE før. Det eneste jeg savener i FF er at hvis jeg har scrollet langt ned en side, og da trykker på en link. Når jeg da trykker meg tilbake til siden jeg hadde scrollet på, begynner FF øverst på siden igjen, istedenfor der jeg var når jeg trykket på linken..

 

Gjerne litt dårlig forklart, men går det an å stille på noen innstillinger i FF for å få dette?

Lenke til kommentar

Jeg veit at håret er på kroppen fordi det var den eneste beskyttelsen de første menneskene hadde mot kulde. Hvorfor har vi da så ekstremt mye mer hår på hodet? Og hvorfor har vi ikke hår på føttene? Det er jo på føttene man bør holde seg varme.

Lenke til kommentar
Jeg har hår på føttene, ikke under og så veldig på sidene, men oppå har jeg hår  :ermm:

8989700[/snapback]

 

Håret mitt begynner på ankelen. Uansett burde man hatt mye mer hår på føttene siden det er det punktet på kroppen man må holde seg mest varm.

Lenke til kommentar
Jeg veit at håret er på kroppen fordi det var den eneste beskyttelsen de første menneskene hadde mot kulde. Hvorfor har vi da så ekstremt mye mer hår på hodet? Og hvorfor har vi ikke hår på føttene? Det er jo på føttene man bør holde seg varme.

8989572[/snapback]

 

 

Fordi hodet er et av de stedene der vi slipper ut mest varme, og da trenger man hår til å "isolere" der.

 

Og det med føttene, kan kanskje ha noe med at det blir slitt vekk på en måte.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på ; og : ? :p

8989302[/snapback]

 

; er et semikolon, som er en kolon i konjunksjon met et komma, mens : er et kolon?

8989311[/snapback]

 

Takk :)

8989320[/snapback]

Kolon brukes som en mellomting mellom komma og punktum, og skal normalt følges av en minuskel/liten bokstav. Det er ikke en mellomting mellom kolon og komma, sjøl om det ser slik ut. I tillegg kan du bruke det til oppramsing, slik du bruker komma. Dette er noe mer sjeldent, men kan noen ganger sees der hvor orda i oppramsinga inneholder komma.

Lenke til kommentar
Men når man laster ned starter den aldri på fullt da, og hvis man sender pkker som er veldig små så skjønner jeg ikke hvordan det kan hjelpe med 10 iforhold itl 1 Mbit :O

8988817[/snapback]

 

Pga. man gjerne da har et modem som takler et høyere antall packets. CS er et mareritt når det kommer til dette, da det sendes veldig mange packets men relativt liten data-mengde. I tillegg mest sannsynlig bedre peering, en sentral med høyere kapasitet og en linje av høyere kvalitet.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...