Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Når vi først er inne på det med hår, hvor stor er sannsynligheten for å bli skallet..... er dette no som ligger til familien, eller har det mest å si hvordan man steller med håret sitt å gjøre?

8979411[/snapback]

 

Såvidt meg bekjent rammes ca. 50% av menn. Det er desverre genetisk, så ikke så mye man får gjort med det. Andre primater har også dette "problemet" når de blir eldre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et par ting jeg lurer litt på:

Omtrent hvor mange "sigaretter" får man fra en pakke med rullings?

 

Såvidt meg bekjent er det i Sverige kun lov for 18-åringer å kjøpe drikker med en alkoholprosent på 3,5% og mindre. Lager de da ølet svakere enn vi gjør i Norge? Hvordan fungerer dette med tanke på kvote over grensa til Norge? Hvor mange liter øl har man vanligvis lov til å ta med, og endres denne grensa etter om det er 4,5 eller 3,5% alkohol?

Lenke til kommentar

hei. på sidedekselet på kabinettet mitt er det en slags grill, eller netting om du vil, til luftgjennomstrømning. bare lurte på hvordan man lager nettingen så symmetrisk og fin. om det er drill eller press-til-det-blir-hull-metoder eller helt andre metoder for å få hullene på rekke.

 

sånn som f.eks på det bildet her, men her er det på frontpanelet da..

 

PC-7_PLUS_001_300.jpg

 

Takker for svar :)

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar
Hvorfor dør vanligvis folk hvis de ikke har sovet på  3 dager?

jaja ofc så er det noen som har vært våken i 7 dager.. men vanligvis så dør folk etter 3 dager. S

8979687[/snapback]

 

Utter crap. Har vært våken i over tre dager flere ganger enn jeg kan telle. Sources, plx.

Lenke til kommentar
Hvorfor dør vanligvis folk hvis de ikke har sovet på  3 dager?

jaja ofc så er det noen som har vært våken i 7 dager.. men vanligvis så dør folk etter 3 dager. S

8979687[/snapback]

 

Utter crap. Har vært våken i over tre dager flere ganger enn jeg kan telle. Sources, plx.

8981064[/snapback]

Nja, har de tatt midler for å holde seg våken så er det noe annet. Skal ikke gå bastant ut og si noe, men mener speed er et eksempel på det. Du vil dø av utmattelse vil jeg tro. Men å holde seg våken uten narkotiske stoffer tar ikke livet av deg.

Lenke til kommentar
En grunn til at det står på pakka at det ikke skal blandes. Først og fremst pga. alkohol fjerner effekten av acetylsalisylsyre som er det effektive kjemikaliet i paracet. Også, pga. effektene som følger av å blande f.eks. paracet med alkohol er veldig uforutsigbar.

8976654[/snapback]

 

Acetylsalisylsyre er i Dispril, virkestoffet i Paracet er paracetamol, som har en litt annen kjemisk oppbygning.

 

Om jeg ikke tar grundig feil, da!

8976673[/snapback]

 

Du gjorde meg litt usikker der faktisk. Hvertfall på skolen når vi lagde det ble Paracet brukt som et eksempel på smertestillende som inneholdt acetylsalisylsyre.

8979060[/snapback]

Paracet inneholder selvfølgelig paracetamol. Dispril inneholder acetylsalisylsyre. Ibux inneholder ibuprofen.

 

Grunnen til at du ikke skal ta paracet sammen med alkohol er at begge deler nedbrytes i leveren, så du kan overbelaste leveren, få leversvikt og dø. (Det skjer nok ikke ved moderat inntak.)

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar
Nja, har de tatt midler for å holde seg våken så er det noe annet. Skal ikke gå bastant ut og si noe, men mener speed er et eksempel på det. Du vil dø av utmattelse vil jeg tro. Men å holde seg våken uten narkotiske stoffer tar ikke livet av deg.

Forskjellen er at når man f.eks. har tatt dexa-amfetamin vil sult- og tørst-følelsen bli svakere enn normalt, noe som krever at personen som tar dette passer på selv og ikke stoler på sult/tørst-signalene som kroppen normalt kommer med.

Men: Hvis det taes regelmessig i f.eks. 5-7 dager vil man stå i fare for og begynne å drømme når man er våken, hallusinere. I samme tidsrom vil det også bli fare for liv, samme som hvis man ikke hadde tatt noe.

 

Paracet inneholder selvfølgelig paracetamol. Dispril inneholder acetylsalisylsyre. Ibux inneholder ibuprofen.

Then I stand corrected :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Jeg har et par ting jeg lurer litt på:

Omtrent hvor mange "sigaretter" får man fra en pakke med rullings?

 

Såvidt meg bekjent er det i Sverige kun lov for 18-åringer å kjøpe drikker med en alkoholprosent på 3,5% og mindre. Lager de da ølet svakere enn vi gjør i Norge? Hvordan fungerer dette med tanke på kvote over grensa til Norge? Hvor mange liter øl har man vanligvis lov til å ta med, og endres denne grensa etter om det er 4,5 eller 3,5% alkohol?

8980357[/snapback]

Du får 40-60 røyk ut av en rullingspakke avhengig av tykkelsen.

Var i sverige i helga, og husker jeg rett kan du ta med 3 liter hvis du har vært i sverige i over 24 timer. Har du ikke det, har du bare lov til å ta med deg 40 røyk elns. Du kan ikke ha med deg mer hvis det er "lettøl". Det er forresten 20-års grense på å få kjøpt 4,5 % ølet i sverige.

Lenke til kommentar

Hvorfor får man lavere responstid (i ms) når man har kraftigere bredbånd? Tenker da på folk som løper rundt og skriker at man må ha 10 Mbit inn/ut til CS fordi det gir lavere ping enn hvis man har 1 Mbit inn/ut... Hvorfor? Tar jo like lang tid å sende et lite signal inn/ut uansett?

Lenke til kommentar
Kan jeg steke kyllingfiléer i ovnen, og evt. hvor varmt og hvor lenge?

8987529[/snapback]

 

No offense, men tror du en gjeng datanerder vet dette?

 

 

Spør din mor;)

8988055[/snapback]

 

Jeg liker ikke å steke kyllingfileter kun i panne, synes de blir for harde utenpå og for tørre inni. Istedet bruner jeg dem raskt i panne og ettersteker i ovn ved 200 grader i 7-8 minutter.

 

Google knows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...