Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sist gang jeg spurte mine naboer ang. Ramadan, så spiste de veldig simpel mat om kvelden. For eksempel brød og vann, eller frukt.

 

Og dette er sunt? Jeg har hørt at man bør spise mye til frokost, og deretter hver 3. time til man legger seg.

 

Det er i hvertfall ikke sunt å ikke drikke vann en hel dag. Vann bør man få i seg ofte.

Endret av Kakestykke
Lenke til kommentar
BorN, du har opplevd et helt normalt fenomen som kalles søvnparalyse. Det som skjer er at hjernen ikke rekker å vekke kroppen etter at du våkner opp fra en drøm, noe som også forklarer hvorfor du ikke klarte å bevege deg. Når du opplever søvnparalyse vil du ikke ha en realistisk oppfatning av tiden, derfor kan det virke som en evighet.

[...]

 

Se der har vi navnet på det. :)

Søvnparalyse kan visstnok vare fra sekunder til opptil flere minutter. Synes seriøst synd på folk som opplever dette ofte, da kanskje spesielt personer med narkolepsi.

 

 

Opplevde noe lignende rett på nyåret. Første natta uten alkohol etter en 4-dagers. Tipper det er det som gjorde at jeg drømte helt rart.

 

"våkna" plutselig i senga mi der jeg bodde før, men fant ut at jeg ikke bor der lenger, så derfor måtte det være en drøm! Er usikker på om jeg var våken eller sov når jeg dro den konklusjonen. Hadde også en hel haug andre sinnsyke drømmer den natta. Aldri opplevd noe lignende hvertfall. Ingen mareritt heller. Ble jaget av flere folk i forskjellige drømmer av forskjellige grunner, men ikke noe som opplevdes som mareritt, mer som et dataspill!

 

Dette har jeg også hatt erfaringer med. Drakk du eller drakk du ikke før du la deg den natta de syke drømmene oppsto?

 

Selv drømmer jeg vesentlig sykere-enn-gjennomsnittet-drømmer natt til "dagen derpå" etter å ha vært ute på fest. Alkohol har definitivt innvirkning på hjernen i drømmende tilstand. Andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
BorN, du har opplevd et helt normalt fenomen som kalles søvnparalyse. Det som skjer er at hjernen ikke rekker å vekke kroppen etter at du våkner opp fra en drøm, noe som også forklarer hvorfor du ikke klarte å bevege deg. Når du opplever søvnparalyse vil du ikke ha en realistisk oppfatning av tiden, derfor kan det virke som en evighet.

[...]

 

Se der har vi navnet på det. :)

Søvnparalyse kan visstnok vare fra sekunder til opptil flere minutter. Synes seriøst synd på folk som opplever dette ofte, da kanskje spesielt personer med narkolepsi.

En bruker på forumet, neitakk, hadde en tråd om det, men slettet den. Litt synd egentlig, men h*n har vel sine grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...