Fruktkake Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Mener å ha lest det er forgiftning fra gassene. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg vet ikke, men jeg vet at det ikke er mulig å dø av smerter alene. Etter et visst nivå vil rett og slett hjernen koble av. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Og du vil miste all kontroll over kroppen din da? Når hjernen kobler av, som et slags koma ellern oe? Hjernen fungerer, men ingen signaler fra? Hvordan henter den seg inn igjen? Eller kan den hente seg inn igjen? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg vet ikke, men jeg vet at det ikke er mulig å dø av smerter alene. Etter et visst nivå vil rett og slett hjernen koble av. Du tenkjer ikkje berre på besviming då? Har du kjelder på dette med at du berre kan dø av smerter? Smerter er jo berre signal til hjernen. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 "If the fire was large (for instance, when a large number of prisoners were executed at the same time), death often came from the carbon monoxide poisoning before flames actually caused harm to the body. However, if the fire was small, the convict would burn for some time until death from heatstroke, loss of blood plasma, and shock would occur." - http://en.wikipedia.org/wiki/Execution_by_burning Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Må man ha noen lisens for å kjøpe hagle? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Må man ha noen lisens for å kjøpe hagle? Jepp. Bestått kurs for jakt på småvilt eller noko. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Takker En annen ting som har plagetm eg i det siste gjelder mer molykært (??) nivå. Hvilket stoff lukter mest for mennesker generelt? Og hvilket stoff trengs minst konsentrasjon av for å luktes av diverse dyr med en mye mer sofistikert luktesans enn vår? Og noen andre småsnacksy spørsmål på molekylnivå, karbonkjemi (blæh): Hvordan har de fått funnet ut at for eksempel en OH-gruppe (alkohol) sitter på karbonatom nummer 5 i en lengre rekke? Og hvilken fysisk forskjell hadde det gjort om den hadde sittet på nummer 6? Samme med dobbeltbindinger, hvilken forskjell har plasseringa av den for egenskapene til stoffet? Høres jo litt latterlig ut. Føles som kjemi ikke er like grundig som fysikk til å forklare ting. Hvor mange visste at en enkel elektronparbinding er mer avansert enn at "de fyller hverandre"? Om jeg husker rett så er det magnetisme, delvis at hvert elektron har sin egen spin mot "høyre" eller mot "venstre" og dermed danner poler som tiltrekker hverandre. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg vet ikke, men jeg vet at det ikke er mulig å dø av smerter alene. Etter et visst nivå vil rett og slett hjernen koble av. Du tenkjer ikkje berre på besviming då? Har du kjelder på dette med at du berre kan dø av smerter? Smerter er jo berre signal til hjernen. Jeg mente at den kobler av, som i besvime Poenget var at man ikke kan dø av ren smerte My mistake Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Nei, mi feil. Eg såg ikkje at du skreiv ikkje der =) Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg vet ikke, men jeg vet at det ikke er mulig å dø av smerter alene. Etter et visst nivå vil rett og slett hjernen koble av. Du tenkjer ikkje berre på besviming då? Har du kjelder på dette med at du berre kan dø av smerter? Smerter er jo berre signal til hjernen. Jeg mente at den kobler av, som i besvime Poenget var at man ikke kan dø av ren smerte My mistake Er det ikke mulig at hjertet rett og slett stopper p.g.a. påkjenning ved stor smerte? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvor mange personer i verden tar selvmord ved å ligge på togskinnene eller hoppe foran tåget? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 jeg vil gjette på at det ikke er så mange; du kan liksom ikke velge tidspunkt selv da.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Skal det mye til for a revne navlen? Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 En kompis av meg sa i dag at vannet som er nederst i f. eks innsjøer ikke er fryser selv om det er 40- grader. Og at det vannet blir veldig kaldt? Vann fryser jo på 0 grader celcius? Er det bare tullball det han sier? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ja, bare tull. Det er som regel 4 grader på gunnen av innsjøer. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 hva er det mest av i norge. oppover bakker? eller nedover bakker Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 hva er det mest av i norge. oppover bakker? eller nedover bakker Haha. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ja, bare tull. Det er som regel 4 grader på bunnen av innsjøer. Kanskje det er logisk, men er det fordi vatn er tyngst ved 4 grader at det alltid har denne temperaturen på bunnen? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ja, bare tull. Det er som regel 4 grader på bunnen av innsjøer. Kanskje det er logisk, men er det fordi vatn er tyngst ved 4 grader at det alltid har denne temperaturen på bunnen? ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå