Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En vanlig buss >.>

 

Før kostet det 20 kroner, så ble det 21, 22... Lurer på hva en slik buss koster nå, vet ikke hva slags buss det er!

Det var en særdeles billig buss. Jeg hadde kjøpt den på flekken til den prisen selv om den var klar for vraking. (vrakpanten er jo noen kroner) :p

Lenke til kommentar
Det skjedde noe rart i natt.

 

Rett etter at jeg hadde gått på do, så lå jeg i senga for å sovne igjen. Halveis på vei mot drømmeland, hører jeg plutselig en lyd rett ved sida av puta mi. Lyden går igjen og igjen med cirka et halvt sekunds mellomrom. Plutselig ser jeg en gjenstand sprette/hoppe opp og ned, rett ved siden av meg. Lyden kommer hver gang gjenstanden lander. Jeg tror jeg var i en tilstand mellom drøm og virkelighet, men samtidig husker jeg det som om jeg hadde vært lys våken.

...

Skummelt nok, klarte jeg ikke å rikke hånda mens gjenstanden/lyden holdt på (jeg prøvde å fange gjenstanden). Jeg husker jeg prøvde å rikke på den andre hånda, men den var låst også. Jeg prøvde å bevege meg, men var som limt til madrassen.

Når man drømmer kobles alle kroppens muskler ut og blir "lamme" (unntatt indre muskler som f.eks mellomgulvet/pustemuskelen og hjertet) for at man ikke skal utagere drømmene. Enkelte mangler denne mekanismen og går derfor i søvne. Blir man bråvekt fra en drøm, så vil denne drømmelammelsen sitte i kroppen noen sekunder, man får verken rørt på hender, armer eller bein. Mange oppfatter denne lammelsen som svært skremmende, men den er altså helt naturlig. Det at du ikke klarte å rikke hendene tyder derfor på at du ble offer for en virkelighetstro drøm i grenselandet mellom sovende og våken tilstand. Øynene dine var kanskje halvveis åpne og registrerte rommet slik det var, mens drømmen fylte på med den sprettende gjenstanden og lyden.

Lenke til kommentar
Drømmer er kult!

Jeg opplevde noe virkelig coolt en gang. Jeg drømte (et eller annet) og midt under drømmen kom jeg til den konklusjonen at dette var alt for absurd til å være noe annet enn en drøm. Så jeg bestemte meg for å våkne for å få slutt på tøyset. Og rett etterpå våknet jeg!

Lenke til kommentar
Drømmer er kult!

Jeg opplevde noe virkelig coolt en gang. Jeg drømte (et eller annet) og midt under drømmen kom jeg til den konklusjonen at dette var alt for absurd til å være noe annet enn en drøm. Så jeg bestemte meg for å våkne for å få slutt på tøyset. Og rett etterpå våknet jeg!

Neste gang du er klar over at du drømmer skal du prøve å ta kontroll over drømmen. Ikke lett å få til men ganske kult når det funker. :)

 

Har opplevd flere ganger at jeg har innsett at det bare er en drøm, da prøver jeg å få kontroll over drømmen men hvis jeg prøver for hardt risikerer jeg at jeg våkner. Det er en grei vei ut av et mareritt da, bare tvinge seg selv til å våkne.

Lenke til kommentar

Får bringe überspørsmålet mitt inn hit da.

Det gjelder (som vanlig :!: ) død.

Hva vil man dø av når man brennes på bålet (slik de gjorde med hekser i gamle dager)?

Vil blodet bli for varmt for hjerte og det blir overopphetet og man dør av det. Vil man kveles av mangel på oksygen eller vil oksygenet bli for varmt for lungene å ta opp? Eller vil det være de uutholdelige smertene fra flammene som pisker en som vil gjøre at sjokket blir for stort og hjernen stopper av det (om det er mulig)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...