Laffe Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg fant et dyr:S som lyste no sykt,, 3 stk. så ikke helt om det var dyr, men det føltes ganske mykt og levende.. hva slags dyr kan det være? lyste ihvertfall no sykt.. \ Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Kanskje du stompet over en dypthavsfisk som kan generere lys? Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg fant et dyr:S som lyste no sykt,, 3 stk. så ikke helt om det var dyr, men det føltes ganske mykt og levende.. hva slags dyr kan det være? lyste ihvertfall no sykt.. \ 8973331[/snapback] ildflue? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvor lenge lever ildfluer? Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvor lenge lever ildfluer? 8973828[/snapback] On average, a firefly's lifespan will be one or two years, but it spends only 1-2 weeks of that life in its adult stage as the flashing insect most are familiar with. The rest of its life is spent underground in the larval stage Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg tror det faktisk finnes en type ildflue i Norge, så det er ikke umulig. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg tror det faktisk finnes en type ildflue i Norge, så det er ikke umulig. 8974432[/snapback] Wikipedia.no sier det samme, men at det er biller det er snakk om, og ikke ildfluer. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hva er det som gjør en sang til en "hit".. En sånn som du ikke får ut av hodet? 8972957[/snapback] Jeg tror det har mye å gjøre med en god blanding av noe enkelt og noe komplisert i en låt. F. eks. en nynnbar, enkel melodi over mer komplisert gitarspill og/eller andre instrumenter. Vår kjære Ravi hadde en del gode eksempler i et av Landeplage-programmene. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvis jeg har litt feber og er fokjølet, bør jeg dra på fest med alkohol? Er blandingen av alkohol og paracet farlig? Er øl det er snakk om Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Tar du et par paracet får du nesten ingen effekt. Tar du 5-6 stk kan du bli litt svimmel. Tærer på organene med hyppig bruk, men er ikke farlig en fyll. Altså: du kan drikke uten å bekymre deg Sprit gjør deg som oftes frisk igjen Endret 30. juni 2007 av mushi Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvem oppfant måten man åpner og lukker majones-type-tuber på? Er jo en genial løsning men aner ikke hvem som fant det på Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Okei, takker for svar Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg fant et dyr:S som lyste no sykt,, 3 stk. så ikke helt om det var dyr, men det føltes ganske mykt og levende.. hva slags dyr kan det være? lyste ihvertfall no sykt.. \ 8973331[/snapback] Sankthansorm? Har funnet et par av de, lyser grønt. Veldig fine. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvorfor heter det egentlig 'dum som et brød'? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvorfor heter det egentlig 'dum som et brød'? 8976603[/snapback] Brød er ikke særlig smarte dyr, ehmm... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Det skulle egentlig hete "dum som en blondine", men etter at OTTAR hisset seg opp ble det, etter lange forhandlinger på tvers av institusjonene, kyndig geleidet av Norsk Språkråd, bestemt at "blondine" skulle byttes ut med "brød". Mye til Baker- og Konditorbransjens Landsforenings irritasjon, men da klagen ble levert inn var det bestemt at man hadde kastet bort nok tid og penger på dette tøvet. Derfor heter det "dum som et brød" den dag i dag. Endret 30. juni 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Tar du et par paracet får du nesten ingen effekt. Tar du 5-6 stk kan du bli litt svimmel. Tærer på organene med hyppig bruk, men er ikke farlig en fyll. Altså: du kan drikke uten å bekymre deg Sprit gjør deg som oftes frisk igjen 8976480[/snapback] En grunn til at det står på pakka at det ikke skal blandes. Først og fremst pga. alkohol fjerner effekten av acetylsalisylsyre som er det effektive kjemikaliet i paracet. Også, pga. effektene som følger av å blande f.eks. paracet med alkohol er veldig uforutsigbar. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Tar du et par paracet får du nesten ingen effekt. Tar du 5-6 stk kan du bli litt svimmel. Tærer på organene med hyppig bruk, men er ikke farlig en fyll. Altså: du kan drikke uten å bekymre deg Sprit gjør deg som oftes frisk igjen 8976480[/snapback] En grunn til at det står på pakka at det ikke skal blandes. Først og fremst pga. alkohol fjerner effekten av acetylsalisylsyre som er det effektive kjemikaliet i paracet. Også, pga. effektene som følger av å blande f.eks. paracet med alkohol er veldig uforutsigbar. 8976654[/snapback] Acetylsalisylsyre er i Dispril, virkestoffet i Paracet er paracetamol, som har en litt annen kjemisk oppbygning. Om jeg ikke tar grundig feil, da! Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Også, pga. effektene som følger av å blande f.eks. paracet med alkohol er veldig uforutsigbar. 8976654[/snapback] Hvor uforutsigbare, og hvor alvorlige konsekvenser? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Det skulle egentlig hete "dum som en blondine", men etter at OTTAR hisset seg opp ble det, etter lange forhandlinger på tvers av institusjonene, kyndig geleidet av Norsk Språkråd, bestemt at "blondine" skulle byttes ut med "brød". Mye til Baker- og Konditorbransjens Landsforenings irritasjon, men da klagen ble levert inn var det bestemt at man hadde kastet bort nok tid og penger på dette tøvet. Derfor heter det "dum som et brød" den dag i dag. 8976622[/snapback] Sant? Hvor uforutsigbare, og hvor alvorlige konsekvenser? 8976674[/snapback] Har ingen fakta, men jeg hadde aldri turt å drikke hvis jeg hadde gått på smertestillende. Har den troen at alkohol forsterker virkningen av det meste, og hvis effekten av smertestillende blir det akkurat som en overdose. Her står det forøvrig at effekten kan forsterkes hvis smertestillende og alkohol blandes sammen. Det er ikke 100% at det kommer til å skje, men den sjangsen ville ikke jeg tatt i allefall. http://www.klara-klok.no/wips/37831790/caseId/830129797/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå