Kakofoni Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ja men en gang da jeg klødde meg på høyre siden av hodet så ble det på høyre siden. Men det kan være at jeg var veldig trøtt også. Da er det speilvendt. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ja men en gang da jeg klødde meg på høyre siden av hodet så ble det på høyre siden. Men det kan være at jeg var veldig trøtt også. Du tenker feil. Når du tar høyre armen opp kommer armen på høyresiden av speilet opp, men forestill deg at du er personen i speilbildet, det er nemlig venstrearmen til speilbildet som går opp. Lenke til kommentar
elbeem Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Mener altså "å lese", ikke "og lese". Vet ikke hvordan den snek seg inn. Og skriften er jo tydeligvis NY i 2008 når Hardware fikk sitt nye design. Fordi den skrifttypen har den egenskapen at alle tegnene har samme bredde, det vil si at når du skriver flere linjer, vil bokstavene være rett under hverandre. Det er særlig praktisk når man skriver programmer. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Nå fårstår jeg Hehe, jeg har sittet og fundret på dette en stund nå Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det var eit bra spørsmål i alle fall! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det er godt og høre En annen ting: Vi vet jo hvordan vikingtiden var pga snorre men hvordan vet vi egentlig hvordan de andre tidsalderene var? Jeg beklager hvis jeg forklarte det dårlig, jeg er virkelig ikke flink og forklare meg skriftelig Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvor langt inn i øret er det forsvarlig å stikke en qtips før du treffer, eller kan komme i skade for å treffe f. eks. trommehinnen? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvor langt inn i øret er det forsvarlig å stikke en qtips før du treffer, eller kan komme i skade for å treffe f. eks. trommehinnen? De er vel bare en måte å finne ut av Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Vi har jo steinalderen, bronsealderen, middelalderen osv. Hvilken alder er vi i nå? Dataalderen? Informasjonsalderen? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Sikkert et eller annet metallalder fortsatt. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvorfor har noen gutter "prikker" på undersiden av penis, og hvorfor er det sånn at noen har det mens andre ikke? Er det genetisk? Hva er vitsen med de? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det er kjertlene som lager "kukost". Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Og da kommer vi til spørsmålet om hvorfor man trenger kukost? Hvorfor har noen kukost? Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg har noe jeg mener er et godt spørsmål, ble nesten stolt av å komme på det! Hvorfor går flammene på f.eks et stearinlys oppover? Har det noe med tyngdekraften å gjøre? I såfall - Hva skjer om man tenner en fyrstikk eller lignende i en romstasjon der det er ikke er tyngdekraft? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Dette er kanskje et spørsmål som det ikke finnes svar på, men: Hvorfor er first price produkter billigere enn andre? Eller hvorfor tror dere de er det? De skal gi kunder et inntrykk av at Rimi gir mer for pengene enn andre kjeder. Det innebærer både lav pris og ikke så alt for dårlig kvalitet. Varene er nok en del subsidiert av de dyrere produktene slik at fortjenesten på first-price-produkter blir noe lavere. Det betyr altså at innkjøpsprisen ikke nødvendigvis er veldig mye lavere enn for de dyrere produktene. Jeg tror/mener kvaliteten på first price vanligvis varierer mellom merkbart dårligere og like bra som de dyrere produktene. Det varierer altså fra produkt til produkt. Vi vet jo hvordan vikingtiden var pga snorre men hvordan vet vi egentlig hvordan de andre tidsalderene var? Det finnes en rekke skrevne kilder fra rundt om i verden. I tillegg har vi værdata fra isprøver på grønland og værdata fra årringer på eldgamle bevarte trestokker, utgravninger av redskaper, boplasser, hellerisninger, pyramider og massevis av andre kilder å hente historiske data fra. Sikkert et eller annet metallalder fortsatt. Silisium-alderen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har det noe med tyngdekraften å gjøre? I såfall - Hva skjer om man tenner en fyrstikk eller lignende i en romstasjon der det er ikke er tyngdekraft? Jepp Det er tyngdekraften som gjør at tunge gasser synker og lette gasser stiger. Gassene fra stearinlyset er varme og lette og stiger derfor i forhold til luft i et tyngdefelt. I vektløs tilstand vil man kunne fyre på en fyrstikk og muligens et stearinlys men siden det ikke er noen tyngdekraft som fører bort avgassene i en bestemt retning så hoper de seg opp rundt flammen og kveler den. Flammen varer altså bare noen få sekunder. Men det går an å omgås problemet ved å blåse luft sakte forbi lyset med en vifte eller munnen. Da blåses avgassene bort og lyset får tilført oksygen til forbrenninga. Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Har det noe med tyngdekraften å gjøre? I såfall - Hva skjer om man tenner en fyrstikk eller lignende i en romstasjon der det er ikke er tyngdekraft? Jepp Det er tyngdekraften som gjør at tunge gasser synker og lette gasser stiger. Gassene fra stearinlyset er varme og lette og stiger derfor i forhold til luft i et tyngdefelt. I vektløs tilstand vil man kunne fyre på en fyrstikk og muligens et stearinlys men siden det ikke er noen tyngdekraft som fører bort avgassene i en bestemt retning så hoper de seg opp rundt flammen og kveler den. Flammen varer altså bare noen få sekunder. Men det går an å omgås problemet ved å blåse luft sakte forbi lyset med en vifte eller munnen. Da blåses avgassene bort og lyset får tilført oksygen til forbrenninga. Altså - vi ville ikke hatt flammer om det ikke fantes tyngdekraft? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Joda, det har vært mindre branner om bord i romstasjoner på grunn av konstant luftgjennomstrømning diverse steder. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hva cville skjedd hvis vi detonerte en bombe like kraftig som Tsar Bomba (50Mt) nederst i marianegropen? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvor langt inn i øret er det forsvarlig å stikke en qtips før du treffer, eller kan komme i skade for å treffe f. eks. trommehinnen? Er ikke sikker, men jeg pleier å stikke den inn helt til det svir som faen. Da drar jeg den ut og får med det verste, som faktisk er ganske langt inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå