OgnOmm Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvordan fungerer slike "pistoler" til tvspill osv. Mener å ha hørt at de er optiske, og leser av konturene på bildet, men er dette virkelig nøyaktig? Og fungerer det på lerret med projektor også? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 I gamle dager, før flatskjermer og 100Hz skjerme var denslags skikkelig enkelt(du fikk det til commodore 64 blant annet og den hadde en CPU på 1MHz). Det som ser ut som en lysende flate er nemlig et enkelt punkt som beveger seg skikkelig fort. Bare ta tiden så vet du hvor langt punktet har rukket å bevege seg, resten er veldig enkel matematikk. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Leste litt på teknologien bak den gamle zapperen nå, og hele greia er jo ganske simpel, med at bildet blir byttet ut når du "skyter", og lager et solid bilde der du skal treffe, og har du siktet nære nok så leser optikken det. Derimot så er det ikke så lett på HDTV, ettersom det er en del delay på dem, men hvordan er det da den nye wii zapper fungerer da? Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) I gamle dager, før flatskjermer og 100Hz skjerme var denslags skikkelig enkelt(du fikk det til commodore 64 blant annet og den hadde en CPU på 1MHz). Det som ser ut som en lysende flate er nemlig et enkelt punkt som beveger seg skikkelig fort. Bare ta tiden så vet du hvor langt punktet har rukket å bevege seg, resten er veldig enkel matematikk. Jeg skjønte ikke mye av det du skrev der, men jeg kan ihvertfall gi et svar for hvordan det var på Duck Hunt på gamle NES. Om du ser nøye etter, så blir skjermen omtrent helt svart hver gang han skyter. Der fuglen er, derimot, blir det helt hvitt. Pistolen "ser" om det er svart eller hvitt, og markerer enten treff eller bom deretter. Nyere pistoler ser vel etter bestemte farger (tror jeg). Endret 11. januar 2008 av Tharos. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvordan i all verden er dette mulig? http://www.break.com/index/dude-gets-bit-b...rge-spider.html Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Tror jeg fant svaret på hvordan wii fungerer også. Det er IR leds i den kontrollboksen som brukes som referansepunkter, og som triangulerer hvor kontrollen er i forhold til kontrollboksen, som må være satt på rett linje med tv'en for å få noe bra resultat. Men dette er ikke nok for å klare å få wii zapper til å fungere. Da må det såfall være to kontrollpunkter i zapp'ern for å finne en linje, og selv da må boksen justeres pinlig nøyaktig, og kalibreres for at utstyret skal skjønne om, og hvor på skjermen du sikter. Har ikke spilt wii med zapper selv, så aner ikke hvordan det fungerer, men kanskje noen her gjør det? Har nemlig et prosjekt gående på dette med å sikte på en skjerm, så hvis noen har noen lysende ide'er, gjerne ta kontakt, og om jeg bør holde meg unna her og heller lage egen tråd, så si fra Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvordan i all verden er dette mulig? http://www.break.com/index/dude-gets-bit-b...rge-spider.html De ser ille ut. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 I gamle dager, før flatskjermer og 100Hz skjerme var denslags skikkelig enkelt(du fikk det til commodore 64 blant annet og den hadde en CPU på 1MHz). Det som ser ut som en lysende flate er nemlig et enkelt punkt som beveger seg skikkelig fort. Bare ta tiden så vet du hvor langt punktet har rukket å bevege seg, resten er veldig enkel matematikk. Jeg skjønte ikke mye av det du skrev der, men jeg kan ihvertfall gi et svar for hvordan det var på Duck Hunt på gamle NES. Om du ser nøye etter, så blir skjermen omtrent helt svart hver gang han skyter. Der fuglen er, derimot, blir det helt hvitt. Pistolen "ser" om det er svart eller hvitt, og markerer enten treff eller bom deretter. Nyere pistoler ser vel etter bestemte farger (tror jeg). M.a.o. det bør være ganske lett å jukse ved å lage en hvit firkant på et ellers svart ark? Ganske primitive (men tross alt geniale ) saker. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvordan i all verden er dette mulig? http://www.break.com/index/dude-gets-bit-b...rge-spider.html Å herregud Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 http://www.break.com/index/dude-gets-bit-b...rge-spider.html Forbanna usnedig spør du meg. Trådens kvalmeste innlegg? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 http://www.break.com/index/dude-gets-bit-b...rge-spider.html Forbanna usnedig spør du meg. Trådens kvalmeste innlegg? Å herregud. Det må være noe av det kvalmeste. Et av trådens kvalmeste innlegg spørr du meg. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg er såpass hyggelig til meg selv i dag at jeg ikke kikker inne på den linken Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg bare lurte på hvordan det er mulig at noe sånt kan skje, og hvorfor har ikke han tulling dratt til legen med det, istedet for å ødelegge ansiktet sitt på den måten han gjør. Hadde det vært meg hadde jeg løpt ned på legevakta instantly. Hva slags edderkopp kan ha gjort noe sånt? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Kan koste sinnssykt mye penger å dra til legen for operasjoner i USA. Flere tusen dollar. Sikkert derfor han prøver å fikse det selv. Tipper bittet har løst opp vevet rundt. Også er det betent i tillegg (all guffa). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 det er ikke ett edderkopp bitt, det er en kvise, en ekstrem form for kvise som er veldig skjelden. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 det er ikke ett edderkopp bitt, det er en kvise,en ekstrem form for kvise som er veldig skjelden. Ja lignet veldig på en kvise. Hadde kviser på nesten samme størrelsen selv. Utrolig artig og poppe dem. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Lurer på en ting.. Må man være 21 for å kjøpe alkohol på danskebåten (taxfree), uansett om det gjelder øl? En kar som sa det, kan være greit å vite siden det snart kanskje blir en dansketur... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Nei, man kan kjøpe øl som 18-åring på danskebåten. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Generelt så gjelder vel lovene for de landene hvor fergen går mellom. Antar dermed at det er de norske lovene som gjør seg gjeldende da de er mest streng på dette området (18 årsgrense på øl og vin, 20-årsgrense på sprit og sterkvin). Ang. danskebåten så er verdt å merke seg at de har 23-årsgrense på enkelte avganger i helgene. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Når vi er inne på alkohol, høyrt at det er sånn at du kan drikke alkohol når du under 18, men du har ikkje lov til å kjøpe, oppbevare eller selge? Og korleis er det med sprit? når du er fylt 18, har du då lov til å drikke sprit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå