Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvordan får man andregradslikninger inn på kaltulatoren slik at han man regne dem der? Eller abc-formelen, mer presist. Noen som veit eller har noen ideer på hvordan man får fortrinnsvis abc-formelen "inn" på kalkulatoren (har Texas kalkulator)?

 

Alle prøvinger og ideer mottas med takk - blir evig takknemlig :) For meg er det sågar en temmelig snedig "kusoritet" å få dette til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan får man andregradslikninger inn på kaltulatoren slik at han man regne dem der? Eller abc-formelen, mer presist. Noen som veit eller har noen ideer på hvordan man får fortrinnsvis abc-formelen "inn" på kalkulatoren (har Texas kalkulator)?

 

Alle prøvinger og ideer mottas med takk - blir evig takknemlig :) For meg er det sågar en temmelig snedig "kusoritet" å få dette til.

 

Jeg har selv en Texas Ti-89, og for å løse likninger på den (samme om det er andregrads, førstegrads, eller hva det måtte være) går jeg først inn på Home og trykker inn solve("likningen","variabelen som skal regnes ut"). Trykker deretter ENTER, og ut får jeg svaret.

F.eks. Solve(2x^2+3x-2=0,x) dette blir da: x = -2 eller x = 0,5

(Solve kommandoen finner du under MATH -> Algebra menyen på TI-89 hvertfall...)

 

Det snedige jeg lurer på er derimot:

 

Vil et fly være i stand til å ta av dersom man kopler på en 180 graders sving på innsuget til flymotoren?

 

Illustrasjon:

post-5489-1199886803_thumb.jpg

 

Dette ville hvertfall redusere faren for å få fugler i flymotoren :)

Endret av Nissen
Lenke til kommentar
Det snedige jeg lurer på er derimot:

 

Vil et fly være i stand til å ta av dersom man kopler på en 180 graders sving på innsuget til flymotoren?

 

Dette ville hvertfall redusere faren for å få fugler i flymotoren :)

Ville ikke det vert bedre med bare en slags rist?

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Det snedige jeg lurer på er derimot:

 

Vil et fly være i stand til å ta av dersom man kopler på en 180 graders sving på innsuget til flymotoren?

 

Dette ville hvertfall redusere faren for å få fugler i flymotoren :)

Ville ikke det vert bedre med bare en slags rist?

 

Fugl->rist->800 km/t er likemye fugl igjennom for detom!

 

Med en 180 g sving på flyet så ville motoren prøvd å suge til seg luft som det faktisk flyr i fra, så det hadde heller ikke vært en godt ide.

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en ting sist gang jeg var ute og kjørte.

På speedometeret er alle strekene hvite, bortsett fra streken for 30 km/t og 50 km/t. De to er røde. Noen spesiell grunn til dette?

 

Fartsgrensene i befolkede strøk er 50, så da er det rød strek for at du skal være ekstra oppmerksom. Er vel soner med 30 også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Blir alle drikkevarer og matvarer skjekket ordentlig av mattilsynet (?) før de blir lagt ut for salg? Eller produserer noen f.eks en drikkevare og går rett i salg uten å bli analysert først?

 

Hvis butikker f.eks importerer matvarer fra utlandet.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Sikkert umulig for noen å svare på men spør uansett.

Jeg lå nettop å så på tv i kanskje 2 timer. Når mamma kom hjem nå så satte jeg meg på PC-en. Det som er, er at jeg rett og slett føler meg veldig berusa nå. Alt er litt doggete, og jeg føler meg fraværende. Bilder og lys henger skikkelig igjen når jeg beveger synet mitt. Småsjangling i tillegg.

Jeg blei litt redd nå, og føler at dette er singnaler på at noe er galt med kroppen min akkurat nå. Har sovet 9 timer i natt og spist sundt og regelmessig i dag.

Noen tips?

Endret av _Magnus_
Lenke til kommentar
Blir alle drikkevarer og matvarer skjekket ordentlig av mattilsynet (?) før de blir lagt ut for salg? Eller produserer noen f.eks en drikkevare og går rett i salg uten å bli analysert først?

Mamma driver "gardsmat" og produserer pølser. Desse pølsene pakkar ho sjølv og skippar vidare direkte til butikkane. Mattilsynet kjem ofte på besøk og sjekkar at alt er opp til standarden, men er ingen som sjekker KVAR vare, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Sikkert umulig for noen å svare på men spør uansett.

Jeg lå nettop å så på tv i kanskje 2 timer. Når mamma kom hjem nå så satte jeg meg på PC-en. Det som er, er at jeg rett og slett føler meg veldig berusa nå. Alt er litt doggete, og jeg føler meg fraværende. Bilder og lys henger skikkelig igjen når jeg beveger synet mitt. Småsjangling i tillegg.

Jeg blei litt redd nå, og føler at dette er singnaler på at noe er galt med kroppen min akkurat nå. Har sovet 9 timer i natt og spist sundt og regelmessig i dag.

Noen tips?

Ta en tur til doktoren. Best å vere på den safe siden.

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Hvoror må 2/3 av stortinget (mener jeg) være medlem av den norske statskirke?

 

For meg virker det som eneste måten å holde et flertall på å ha kirken som en del av staten...

 

Ja, jeg tenker på dette som et snedig spørsmål :)

Vi er ikke igang med en ny runde ateist-trolling er vi vel? ;)

 

 

Sikkert en etterlevning fra gamle dager. Vår styringsform er ganske konservativ på den måten at det tar tid før endringer i samfunnet speiles fullt ut i lovgivning etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...