Ituca Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvordan får man andregradslikninger inn på kaltulatoren slik at han man regne dem der? Eller abc-formelen, mer presist. Noen som veit eller har noen ideer på hvordan man får fortrinnsvis abc-formelen "inn" på kalkulatoren (har Texas kalkulator)? Alle prøvinger og ideer mottas med takk - blir evig takknemlig For meg er det sågar en temmelig snedig "kusoritet" å få dette til. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (bruker loff om det har noe å si) Ville nok heller revurdert loffen fremfor toastingen. Litt grovere brød hadde nok kroppen din blitt glad for. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hvordan får man andregradslikninger inn på kaltulatoren slik at han man regne dem der? Eller abc-formelen, mer presist. Noen som veit eller har noen ideer på hvordan man får fortrinnsvis abc-formelen "inn" på kalkulatoren (har Texas kalkulator)? Alle prøvinger og ideer mottas med takk - blir evig takknemlig For meg er det sågar en temmelig snedig "kusoritet" å få dette til. Jeg har selv en Texas Ti-89, og for å løse likninger på den (samme om det er andregrads, førstegrads, eller hva det måtte være) går jeg først inn på Home og trykker inn solve("likningen","variabelen som skal regnes ut"). Trykker deretter ENTER, og ut får jeg svaret. F.eks. Solve(2x^2+3x-2=0,x) dette blir da: x = -2 eller x = 0,5 (Solve kommandoen finner du under MATH -> Algebra menyen på TI-89 hvertfall...) Det snedige jeg lurer på er derimot: Vil et fly være i stand til å ta av dersom man kopler på en 180 graders sving på innsuget til flymotoren? Illustrasjon: Dette ville hvertfall redusere faren for å få fugler i flymotoren Endret 9. januar 2008 av Nissen Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kan svare med ett ord: Nei. Motoren ville ikke fått nok luft. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kvifor kalles vinden i vestavindbeltet for vestavind, når den bles austover? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fordi den kommer fra vest? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 åja men an kjem jo frå sør liksom ser det ut som Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det snedige jeg lurer på er derimot: Vil et fly være i stand til å ta av dersom man kopler på en 180 graders sving på innsuget til flymotoren? Dette ville hvertfall redusere faren for å få fugler i flymotoren Ville ikke det vert bedre med bare en slags rist? Endret 9. januar 2008 av Messi91 Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Dragsuget ville sugd dem inn allikevel. Men kanskje det ville gjøre mindre skade på propellene, siden de da allerede var blitt kuttet opp i små firkanter av risten? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det snedige jeg lurer på er derimot: Vil et fly være i stand til å ta av dersom man kopler på en 180 graders sving på innsuget til flymotoren? Dette ville hvertfall redusere faren for å få fugler i flymotoren Ville ikke det vert bedre med bare en slags rist? Fugl->rist->800 km/t er likemye fugl igjennom for detom! Med en 180 g sving på flyet så ville motoren prøvd å suge til seg luft som det faktisk flyr i fra, så det hadde heller ikke vært en godt ide. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 En rist vil skape såpass turbulent luft foran motoren at motoreffekten vil bli redusert. Hvis man plasserer en slik rist foran motoren må man derfor også øke innsugsåpningen vesentlig for å kompensere. Lenke til kommentar
kottila Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kom til å tenke på en ting sist gang jeg var ute og kjørte.På speedometeret er alle strekene hvite, bortsett fra streken for 30 km/t og 50 km/t. De to er røde. Noen spesiell grunn til dette? Fartsgrensene i befolkede strøk er 50, så da er det rød strek for at du skal være ekstra oppmerksom. Er vel soner med 30 også. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 åja men an kjem jo frå sør liksom ser det ut som Tar den en 90 graders sving og fortsetter vestover da? Kommer vinden fra sør så er det ikke østavind, men sønnavind. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Blir alle drikkevarer og matvarer skjekket ordentlig av mattilsynet (?) før de blir lagt ut for salg? Eller produserer noen f.eks en drikkevare og går rett i salg uten å bli analysert først? Hvis butikker f.eks importerer matvarer fra utlandet. Endret 9. januar 2008 av medlem-105082 Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Sikkert umulig for noen å svare på men spør uansett. Jeg lå nettop å så på tv i kanskje 2 timer. Når mamma kom hjem nå så satte jeg meg på PC-en. Det som er, er at jeg rett og slett føler meg veldig berusa nå. Alt er litt doggete, og jeg føler meg fraværende. Bilder og lys henger skikkelig igjen når jeg beveger synet mitt. Småsjangling i tillegg. Jeg blei litt redd nå, og føler at dette er singnaler på at noe er galt med kroppen min akkurat nå. Har sovet 9 timer i natt og spist sundt og regelmessig i dag. Noen tips? Endret 9. januar 2008 av _Magnus_ Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Blir alle drikkevarer og matvarer skjekket ordentlig av mattilsynet (?) før de blir lagt ut for salg? Eller produserer noen f.eks en drikkevare og går rett i salg uten å bli analysert først? Mamma driver "gardsmat" og produserer pølser. Desse pølsene pakkar ho sjølv og skippar vidare direkte til butikkane. Mattilsynet kjem ofte på besøk og sjekkar at alt er opp til standarden, men er ingen som sjekker KVAR vare, om du skjønner. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Sikkert umulig for noen å svare på men spør uansett. Jeg lå nettop å så på tv i kanskje 2 timer. Når mamma kom hjem nå så satte jeg meg på PC-en. Det som er, er at jeg rett og slett føler meg veldig berusa nå. Alt er litt doggete, og jeg føler meg fraværende. Bilder og lys henger skikkelig igjen når jeg beveger synet mitt. Småsjangling i tillegg. Jeg blei litt redd nå, og føler at dette er singnaler på at noe er galt med kroppen min akkurat nå. Har sovet 9 timer i natt og spist sundt og regelmessig i dag. Noen tips? Ta en tur til doktoren. Best å vere på den safe siden. Endret 9. januar 2008 av Messi91 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det skjedde med meg en gang å, gikk over etter ca 8-10 timer Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvoror må 2/3 av stortinget (mener jeg) være medlem av den norske statskirke? For meg virker det som eneste måten å holde et flertall på å ha kirken som en del av staten... Ja, jeg tenker på dette som et snedig spørsmål Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvoror må 2/3 av stortinget (mener jeg) være medlem av den norske statskirke? For meg virker det som eneste måten å holde et flertall på å ha kirken som en del av staten... Ja, jeg tenker på dette som et snedig spørsmål Vi er ikke igang med en ny runde ateist-trolling er vi vel? Sikkert en etterlevning fra gamle dager. Vår styringsform er ganske konservativ på den måten at det tar tid før endringer i samfunnet speiles fullt ut i lovgivning etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå