Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Gorilla vs. Tiger

 

Hvem er det størst sansynlighet for at vinner i virkeligheten?

(Diskuterer litt med noen kompiser, jeg mener gorillaen... )

Jeg tenkte kanskje ikke man burde avskrive gorillaen sånn HELT umiddelbart - har den ikke f.eks. nokså tykk hud, som kanskje tåler litt tigerklorisping? Og den er vel nokså sterk og slagkraftig?

 

På den annen side - hvis vektforholdene som andre har skrevet om stemmer, så høres jo gorillaen nokså underlegen ut. Jeg stemmer også for egen tråd om dette.

 

Edit: Klarte på en eller annen måte å få det til å bli AlltidRett som stod bak sitatet. Men det var det jo ikke.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi burde absolutt ha en tråd her på diskusjon.no der vi diskuterer utfallet av forskjellige dyr o.l som slåss. Alltid like interessant!

Eg trur dei har eit program på Discovery Channel kor dei prøver slikt. F.eks. Løve mot krokodille. Så testar dei biteevna til dyret, "kampferdighetar" osv. Kjører analysane gjennom forskjellige datasimuleringar og slik finn dei eit nogolunde resultat. Eg har gløymt kva programmet heiter då =/

Tar de ikke bare å sammenligner og lager en "poengsum" total, og den med mest ville vunnet?

Lenke til kommentar
Vi burde absolutt ha en tråd her på diskusjon.no der vi diskuterer utfallet av forskjellige dyr o.l som slåss. Alltid like interessant!

Eg trur dei har eit program på Discovery Channel kor dei prøver slikt. F.eks. Løve mot krokodille. Så testar dei biteevna til dyret, "kampferdighetar" osv. Kjører analysane gjennom forskjellige datasimuleringar og slik finn dei eit nogolunde resultat. Eg har gløymt kva programmet heiter då =/

 

Animal face-off het det. Men det programmet var totalt ubrukelig! Så på det noen ganger når det gikk, og har sett det på youtube etterpå. Blir rett og slett forbanna av å se på det, for det er så utrolig falskt, usannsynlig og dårlig laga. Har lagt ut mange sinte kommentarer på youtube pga dette programmet :thumbdown:

 

IKKE tro på noe dere ser der. Fysj. Men noen burde ta å lage en slik tråd med en eneste gang! De har dem mange steder, så hvorfor ikke her. Den som lager denne tråden blir min store helt i uoverskuelig fremtid! Jeg er ikke kompetent nok til å gjøre det selv :p

Lenke til kommentar

OK!

 

Du har 10 nonstop. Det er 6 forskjellige farger på de, altså at 8 av de har hver sin farge, i par. Imens de to siste har hver sin farge.

 

Ok. De er alle satt på rekke, etter hverandre.

 

Da er spørsmålet: Hvor mange forskjellige rekker kan du lage? Vi fikk at svaret var

10 med 10 i mente * 11

 

Er det riktig?

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Synes det ble litt vel mye diskusjon og planlegging rundt den gorillatigeren.

 

Kan noen gi meg en link til noen enkle tromme-takter?

 

Dette er grunnen til at tråden har gått til helvette igjenn. Dette er en snedig spørsmål tråd for snedige spørsmål. Tromme er ikke snedig.

 

Så er det også support som heller ikke er lov, og som vi også har alt for mye av her, uten at det blir gjort noe med.

Lenke til kommentar
OK!

 

Du har 10 nonstop. Det er 6 forskjellige farger på de, altså at 8 av de har hver sin farge, i par. Imens de to siste har hver sin farge.

 

Ok. De er alle satt på rekke, etter hverandre.

 

Da er spørsmålet: Hvor mange forskjellige rekker kan du lage? Vi fikk at svaret var

10 med 10 i mente * 11

 

Er det riktig?

10!/16 ? eller 226800

Tenkte at på første så har du 10 mulige nonstops, og på hver av de 10 har du 9 mulige på neste, og på hver av de 9, har du 8 osv osv osv, men siden noen av de har lik farge så vil det ikke ha noe å si hvordan de står ifhorhold til hverandre?

 

Hmm, ordnet/uordnet utvalg. Har glemt alt jeg har hatt om det :)

Lenke til kommentar
Og hvordan fungerer en ionemotor? Har den et visst antall ioner og bruker energi fra solen til å sende ut disse med en viss fart bak gjenstanden som skal bevege seg fremover? "Bevegelsesmengden er konstant" eller "For en hver kraft virker en tilsvarende motkraft"? Ja/nei?

Howstuffworks har en fin video om ionemotorer.

 

Her er en artikkel med prinsippskisser og mange gode lenker:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ion_thruster

 

Et supportspørsmål er fjernet fra tråden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...