Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gorilla vs. Tiger

 

Hvem er det størst sansynlighet for at vinner i virkeligheten?

(Diskuterer litt med noen kompiser, jeg mener gorillaen... )

Tror tigeren ville vunnet med tanke på att den er ett råvdyr og har mere jakt/sloss erfaring.

Ganske sikker på at tigeren ville vunnet da den har klør og skarpere tenner enn gorillaen. I tillegg tror jeg den er raskere. Hvorfor tror du at gorillaen ville vunnet?

Det finnes en del forskjellige tigre, men en sibirtiger er i hvertfall en god del større og over 100 kilo tyngre enn gorillaen. Dessuten er sistnevnte tross alt en alteter, mens kjempepusen er en ren drapsmaskin. Apen måtte fått inn første slaget for å ha noen sjanse, og han måtte truffet godt. Et klask fra tigerpoten betyr nok teppefall for gorillaen.

 

EDIT: Ser at sibirtigeren kverker bjørner på opptil 300 kilo. Da tror jeg ikke den skulle ha all verdens problemer med en primat på 150-200.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Fordi du ikke har vært på do på lenge.

Du må også tisse før du dusjer fordi du tenker på det rennende vannet som kommer ut av dusjhodet, og da føler du en trang til å tisse.

Hvilken del av evolusjon fant det gunstig?

Og hvordan tisset vi før i tia? Holdt vi snabben og siktet på et tre eller noe, eller lot vi det renne fritt med henda bak huet og et lettelses-sukk?

 

Og hvordan fungerer en ionemotor? Har den et visst antall ioner og bruker energi fra solen til å sende ut disse med en viss fart bak gjenstanden som skal bevege seg fremover? "Bevegelsesmengden er konstant" eller "For en hver kraft virker en tilsvarende motkraft"? Ja/nei?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Hva er egentlig alt det snakke om "organisk" bomull? Er det egentlig noen som helst forskjell fra vanlig bomull, det kommer jo fra planter = organisk. Det virker som folk liker bomull siden det er "organisk". Akkurat som ingen spiste rå fisk før det fikk et fengende navn, sushi.

 

Jeg antar at du kan forskjellen på "normale" og økologiske grønnsaker - jeg skal la deg trekke en paralell fra dette til bomull vs. organisk bomull :green:

Lenke til kommentar
Hva er egentlig alt det snakke om "organisk" bomull?

"Organisk" bomull burde heller hett økologisk bomull, for selvsagt er all bomull organisk. Jeg søkte og fant bl.a dette (leses med en klype salt):

I produksjonen av vanlig bomull, brukes rikelig med insektsdrepende midler, urtedrepende midler og syntetiske gjødsler som kan være skadelig for miljøet og en trussel for både mennesker og dyr. Årlig dør ca. 20 000 mennesker i utviklingsland av forgiftning forårsaket av landbruksutslipp, og masse av disse utslippene stammer fra produksjonen av vanlig bomull.

* Organisk bomull er mindre allergifremkallende, mykere og puster bedre ettersom fibrene i bomullen ikke er brutt ned av kjemikalier.

* Grunnen til at organisk bomull er litt dyrere enn vanlig bomull, er at det krever mer erfaring og tid å produsere.

Lenke til kommentar
Gorilla vs. Tiger

 

Hvem er det størst sansynlighet for at vinner i virkeligheten?

(Diskuterer litt med noen kompiser, jeg mener gorillaen... )

Tror tigeren ville vunnet med tanke på att den er ett råvdyr og har mere jakt/sloss erfaring.

Ganske sikker på at tigeren ville vunnet da den har klør og skarpere tenner enn gorillaen. I tillegg tror jeg den er raskere. Hvorfor tror du at gorillaen ville vunnet?

Det finnes en del forskjellige tigre, men en sibirtiger er i hvertfall en god del større og over 100 kilo tyngre enn gorillaen. Dessuten er sistnevnte tross alt en alteter, mens kjempepusen er en ren drapsmaskin. Apen måtte fått inn første slaget for å ha noen sjanse, og han måtte truffet godt. Et klask fra tigerpoten betyr nok teppefall for gorillaen.

 

EDIT: Ser at sibirtigeren kverker bjørner på opptil 300 kilo. Da tror jeg ikke den skulle ha all verdens problemer med en primat på 150-200.

 

Sant nok det ja. Jeg tror egentlig også at Gorillaen må se seg slått av slike store katter, selv om en gorilla er grisesterk og har armer til å hjelpe seg med.. En Gorilla trent i kampsport, derimot :p

 

Vi burde absolutt ha en tråd her på diskusjon.no der vi diskuterer utfallet av forskjellige dyr o.l som slåss. Alltid like interessant!

Lenke til kommentar
Vi burde absolutt ha en tråd her på diskusjon.no der vi diskuterer utfallet av forskjellige dyr o.l som slåss. Alltid like interessant!

Eg trur dei har eit program på Discovery Channel kor dei prøver slikt. F.eks. Løve mot krokodille. Så testar dei biteevna til dyret, "kampferdighetar" osv. Kjører analysane gjennom forskjellige datasimuleringar og slik finn dei eit nogolunde resultat. Eg har gløymt kva programmet heiter då =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...