Tha Dude Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvordan fungerer det når spermen kommer ut av penis, men urin kommer ikke ned i baller? Urinleder og sædleder går inn til prostata og derfra går det en felles leder ut til penis. Prostata er en veksle-ventil som sørger for at bare en av væskene kommer ut av gangen. Så det er umulig å ejakulere å urinere samtidig? Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor er lightergass så kaldt? Og hvorfor lukter det grillsaus? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 er det farlig å sitte 8-9 timer hver dag med ca 80% av synsfeltet dekket av LCD-skjermer? Nei, men mener du med fare? Hvis det inkluderer en viss økning i risikoen for nærsynthet i alderdommen så ja, da er det nok farlig. Ellers så er det også fare for tørr hud i ansiktet grunnet varme fra skjermene og fare for astma grunnet statisk tiltrekking av støv. Så det er umulig å ejakulere å urinere samtidig? Ja, det skal vist være umulig (uten at jeg har prøvd å tøye grensene på det punktet.) Hvorfor er lightergass så kaldt? Og hvorfor lukter det grillsaus? Lightergass har et lavt kokepunkt og koker når det eksponeres mot vanlig atmosfærisk trykk. Fordamping er en eksoterm reaksjon og tar dermed varme fra seg selv og omgivelsene når det fordamper. Frigjort lightergass senker altså sin egen temperatur og føles kaldt. Lightergass består av butan (jeg fant ikke noe mer spesifikt enn det. Det finnes flere varianter av butan). Det lukter litt, men jeg synes ikke det lukter grillsaus. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 hva var det første de laget når de oppfant glass ? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 er det farlig å sitte 8-9 timer hver dag med ca 80% av synsfeltet dekket av LCD-skjermer? Nei, men mener du med fare? Hvis det inkluderer en viss økning i risikoen for nærsynthet i alderdommen så ja, da er det nok farlig. Ellers så er det også fare for tørr hud i ansiktet grunnet varme fra skjermene og fare for astma grunnet statisk tiltrekking av støv. LCD-skjermer produserer ikke noe særlig varme eller elektromagnetisk felt så varmetiltrekning eller uttørkning burde ikke være et så stort problem. Det er vel CRT som sliter med disse problemene først og fremst For øvrig er vel tommelfingerregelen at man bør ha minst en underarmlengdes avstand fra skjermen. Har man kortere avstand enn dette har man stor risiko for å bli nærsynt FØR man er i alderdommen. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor er himmelen blå om dagen og svart om natta? Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 grillsaus. Det lukter det av Tokai lighterne sin gass. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) er det farlig å sitte 8-9 timer hver dag med ca 80% av synsfeltet dekket av LCD-skjermer? Nei, men mener du med fare? Hvis det inkluderer en viss økning i risikoen for nærsynthet i alderdommen så ja, da er det nok farlig. Ellers så er det også fare for tørr hud i ansiktet grunnet varme fra skjermene og fare for astma grunnet statisk tiltrekking av støv. LCD-skjermer produserer ikke noe særlig varme eller elektromagnetisk felt så varmetiltrekning eller uttørkning burde ikke være et så stort problem. Det er vel CRT som sliter med disse problemene først og fremst For øvrig er vel tommelfingerregelen at man bør ha minst en underarmlengdes avstand fra skjermen. Har man kortere avstand enn dette har man stor risiko for å bli nærsynt FØR man er i alderdommen. de er jo alt fra ca 1m unna til 4m unna, jeg har menger med LCD skjermer jeg sitter å knoter med, er vel 15 skjermer jeg har forran meg. de er fra 24" til 40" Endret 4. januar 2008 av aklla Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvorfor snakker nyhetsopplesere så rart? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvor mye trykk er en 0,5l colaflaske ment for å holde på? I dag sprengte vi en ved hjelp av flytende nitrogen (helte en del nedi, og skrudde på korken) Det var med skolen, noe vi gjorde med restene med LN2en som var igjen etter litt leking og eksperimentering i fysikken. Uansett, etter noen minutter hadde det ikke skjedd noe, så vi gikk derfra. Etter noen minutter hørte hele skolen et kraftig smell og jeg gikk bak for å sjekke. Hele flasken var jo vekke! De største bitene utenom en del av bunnen var jo ikke større enn et par cm2! Altså det var ikke bare en rift i flasken. Hele hadde blitt revet i små biter, til og med de tykkeste stedene på flasken (oppe med korken og bunnen) og de fikk meg til å lure. Den må jo ha hatt et helt sinnsykt trykk får den ikke klarte det mer og eksploderte, så hvor mye trykk skal egentlig en slik flaske tåle? PS: Lol, ble litt lang tekst for et så lite spm Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvordan rart da? Sånn veldig forskjellig toneleie: Det var i dag at en mann i 40 årene ble brutalt skutt og drept, rett utenfor ullevål stadion. capish? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hvordan rart da? Sånn veldig forskjellig toneleie: Det var i dag at en mann i 40 årene ble brutalt skutt og drept, rett utenfor ullevål stadion. capish? For at folk skal få det med seg hvis de hører dårlig? Idag mann 40 årene skutt drept ullevål EDIT: Typo Endret 4. januar 2008 av Darkbuster Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Kan flammen på en trimmet tokai/bic lighter gå ned i gasstedet så lighteren sprenger? Endret 4. januar 2008 av Latterkongen Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hva er kvalifikasjonene for å være en planet? Hvorfor er ikke Pluto en planet lenger, når den var det før? Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Sikkert ikke stor nok Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 hva var det første de laget når de oppfant glass ? De glasserte innsiden av leirkrukker slik at de kunne oppbevare væsker i dem, slikt som vann, melk, alkohol og lignende. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hvordan rart da? Sånn veldig forskjellig toneleie: Det var i dag at en mann i 40 årene ble brutalt skutt og drept, rett utenfor ullevål stadion. capish? For at folk skal få det med seg hvis de hører dårlig? Idag mann 40 årene skutt drept ullevål EDIT: Typo Er vel kanskje mer at de skal sn-a-kk-e s-å t-y-d-e-l-i-g a-t a-l-l-e fo-r-s-t-år. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hva er kvalifikasjonene for å være en planet? Hvorfor er ikke Pluto en planet lenger, når den var det før? For å kalles en planet må legemet dessuten ha så sterk tyngdekraft at den blir omtrent rund, og har dessuten ryddet vekk andre legemer i sin bane. Så jeg skulle tro at det er derfor . Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Hva er det som gjør at en mobil vibrerer når den får melding, blir ring opp og sånt? Endret 4. januar 2008 av Latterkongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå