Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spøkelser, av middelnedertysk Spôkenisse (spôken betyr «å gå igjen, å utføre trolldom»), er etter sigende paranormale skapninger, avdøde mennesker hvis sjeler går igjen på jorda i etterlivet. Mulige grunner til dette sies for eksempel å kunne være spesielt tragiske og/eller voldelige dødsfall, eller en stor trang til å fullføre noe en ikke fikk gjort før sin død. Fenomenet er kjent i alle kulturer, og bygger på troen på at levende vesener har en sjel som eksisterer uavhengig av kroppen.

 

Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.
DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde.

 

Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant?

 

Og hva er et spøkelse anyway?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.
DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde.

 

Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant?

 

Og hva er et spøkelse anyway?

Man kan være bastant når det er noe det finnes håndfaste bevis på.

 

Hva et spøkelse er? Who knows?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.
DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde.

 

Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant?

 

Og hva er et spøkelse anyway?

 

Hva med å være litegran observant? To poster over ditt innlegg ligger en god definisjon av hva et spøkelse er.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.
DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde.

 

Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant?

 

Og hva er et spøkelse anyway?

 

Hva med å være litegran observant? To poster over ditt innlegg ligger en god definisjon av hva et spøkelse er.

 

Ro deg ned.

 

Det finnes ingen definisjon på spøkelse som alle kan enes om. Er det mennesker med laken over hodet? Ja, da eksisterer de jo. Er det døde folk som går igjen og er usynlige og uten masse, men samtidig kan åpne dører, ja da finnes de ikke.

Lenke til kommentar
Ro deg ned.

 

Det finnes ingen definisjon på spøkelse som alle kan enes om. Er det mennesker med laken over hodet? Ja, da eksisterer de jo. Er det døde folk som går igjen og er usynlige og uten masse, men samtidig kan åpne dører, ja da finnes de ikke.

Blir nøyaktig det samme som å spørre "Finnes det liv på andre planeter?" og deretter svare "Nei, de finnes ikke".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...