Fanta4free Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 det er også en tråd på forumet om gjenferd osv Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 ehm... pleier butikker ha stengt 1.januar? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Før man diskuterer om spøkelser finnes, bør man kanskje definere hva et spøkelse er? Kom igjen! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Spøkelser, av middelnedertysk Spôkenisse (spôken betyr «å gå igjen, å utføre trolldom»), er etter sigende paranormale skapninger, avdøde mennesker hvis sjeler går igjen på jorda i etterlivet. Mulige grunner til dette sies for eksempel å kunne være spesielt tragiske og/eller voldelige dødsfall, eller en stor trang til å fullføre noe en ikke fikk gjort før sin død. Fenomenet er kjent i alle kulturer, og bygger på troen på at levende vesener har en sjel som eksisterer uavhengig av kroppen. Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde. Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant? Og hva er et spøkelse anyway? Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvordan klarer kjøttprodusentene å skjære skinkeskiver som er ~1mm? Er det sant at det ble bygd hulrom i bruene før slik at det enkelt kunne plasseres en sprengladning der? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant? Du avfeier noe som mange tror på, uten å gi noe grunnlag for det. Klart det ikke er riktig å uttale seg bastant innenfor et slikt emne. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde. Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant? Og hva er et spøkelse anyway? Man kan være bastant når det er noe det finnes håndfaste bevis på. Hva et spøkelse er? Who knows? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde. Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant? Og hva er et spøkelse anyway? Hva med å være litegran observant? To poster over ditt innlegg ligger en god definisjon av hva et spøkelse er. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Han trenger ikke å bruke den definisjonen selv. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvordan klarer kjøttprodusentene å skjære skinkeskiver som er ~1mm? De bruker helt sikkert en maskin til dette. Altså en skjæremaskin hvor de stiller inn tykkelsen på skivene. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Min far jobber på Gilde, og sier de bruker roterende kniver. Kniver med lange knivblad som står på et hjul, som så snurrer rundt og skjærer det i ønskede biter. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror ikke på det jeg har uthevet, altså at kroppen har en "sjel", ergo, jeg tror ikke på spøkelser.DET er naturligvis lov å si, men jeg syns det ble å strekke det langt å komme med et bastant nei, som SeaLion gjorde. Hvorfor det? Jeg er faktisk enig med SeaLion her. Hvis man ikke kan være bastant når det gjelder spøkelser, kan man vel aldri være bastant? Og hva er et spøkelse anyway? Hva med å være litegran observant? To poster over ditt innlegg ligger en god definisjon av hva et spøkelse er. Ro deg ned. Det finnes ingen definisjon på spøkelse som alle kan enes om. Er det mennesker med laken over hodet? Ja, da eksisterer de jo. Er det døde folk som går igjen og er usynlige og uten masse, men samtidig kan åpne dører, ja da finnes de ikke. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Ro deg ned. Det finnes ingen definisjon på spøkelse som alle kan enes om. Er det mennesker med laken over hodet? Ja, da eksisterer de jo. Er det døde folk som går igjen og er usynlige og uten masse, men samtidig kan åpne dører, ja da finnes de ikke. Blir nøyaktig det samme som å spørre "Finnes det liv på andre planeter?" og deretter svare "Nei, de finnes ikke". Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 10 kr til de som klarer og sette en stopper for spøkelsesdiskusjonen! Evt 100 hvis du er jævlig god... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Aww.. det hadde blitt enkle 10kr hvis jeg hadde vaert moddis Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 10 kr til de som klarer og sette en stopper for spøkelsesdiskusjonen! Evt 100 hvis du er jævlig god... Uansett, nytt spørsmål. Er det noen makslengde på innlegg her på diskusjon? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Vel.. dette er jo V2 av Snedige ting-traden. edit; aja sann ja.. nvm Endret 1. januar 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå