Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo umulig å avgjøre hva som kom først. Egget kan ha kommet fra et mutert dyr eller det muterte dyret fikk et avkom som var en høne, som ikke kom ut av egget, men som la egg. Det er ikke sikkert det muterte dyret hadde mulighet til å legge egg, men det kan være at det kunne "føde" en høne.

Høyst usannsynlig at leddet før høna fødet monstre. (Av mangel på riktig betegnelse på dyret)

Lenke til kommentar
Det er jo umulig å avgjøre hva som kom først, egget eller høna.

Egget kom selvsagt først. Egget stammer fra de første kjønnede dyrene, f.eks fiskeegg fantes hundrevis av millioner år før den første høna.

 

Men også når det gjelder høna og egget, så kom egget først. Hvert avkom er litt forskjellig fra sine foreldre, man kan derfor si at ved hver befruktning skjer det en liten mutasjon. Høna er en fugl og den første høna hadde foreldre som nesten var høns, men ikke helt. Disse paret seg og nesten-høna la et egg som inneholdt fosteret som var den første høna. Ut av dette egget kom den første høna, fiks ferdig, som en hønekylling. Egget var altså først.

</discussion>

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Noen kalkiser som klarer å regne dette ut? :p

 

(ikke at det er umulig å regne ut, men finnes det noen nedlastbare kalkulatorer som kan regne med så høye tall?

Jeg tror vi har med et tall å gjøre som krever alle norges datamaskiner og flere titalls tusen år. En konvensjonell kalkulator gir opp på 2333 (et tall som er større enn 9,99-> x 1099. Setter vi det opp mot 255 296 000 så ser vi fort at dette kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Noen kalkiser som klarer å regne dette ut? :p

 

(ikke at det er umulig å regne ut, men finnes det noen nedlastbare kalkulatorer som kan regne med så høye tall?

Jeg tror vi har med et tall å gjøre som krever alle norges datamaskiner og flere titalls tusen år. En konvensjonell kalkulator gir opp på 2333 (et tall som er større enn 9,99-> x 1099. Setter vi det opp mot 255 296 000 så ser vi fort at dette kan ta litt tid.

 

ok ;)

 

Noen som tør gi meg et estimat på hvor mange sifre vi snakker om da?

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Ihvertfall litt færre enn antall siffer i en googolplex, bare for å spore av!

 

En googolplex kan skrives som 10^(10^(100)), altså 10 i tiende i hundrende potens!

 

Eller for ordens skyld:

 

1010,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000

000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000

Endret av .Marcus
Lenke til kommentar
Hvor gammel blir en by due?

 

 

følge Snorre ble byen grunnlagt før slaget i Hafrsfjord. Om dette var korrekt skulle Tønsberg være Norges eldste by, grunnlagt før 871

 

Det tilsier at en by kan bli 1136 år gammel "due" (evt "døh")

 

Hvis du tenker på fuggelen kan jeg også her vise til wikipedia, dog den engelske siden om columba livia

 

A Rock Pigeon's life span is anywhere from 3–5 years in the wild to 15 years in captivity, though longer-lived specimens have been reported
Lenke til kommentar
Kan Boeing 747 og andre passasjerfly fly helt rundt, eller vil de falle ned? Jeg synes det er litt ekkelt når flyet krenger veldig mye :dontgetit:

I følge en historie (myte?) foretok et par Boeing-flygere en loop med et 747, men da var det et tomt skall uten innredning eller last/passasjerer. En beregning etterpå (fortsatt i følge samme historie) konkluderte med at hvis flyet ikke hadde vært tomt ville det ikke tålt påkjenningene. I følge denne historien mistet begge flygerne jobben, og flyet ble skrotet for sikkerhets skyld.

 

Fly er nødt til å krenge sideveis når de svinger, dette er de konstruert for, så dette er ingen farlig manøver.

Lenke til kommentar
Kan Boeing 747 og andre passasjerfly fly helt rundt, eller vil de falle ned? Jeg synes det er litt ekkelt når flyet krenger veldig mye :dontgetit:

Stuntfly kan klare dette, men det er fordi de er bygd for å tåle stor påkjenning og med vinger som er spesiallagd for å være noenlunde effektiv også når de flyr opp ned. Jeg tviler sterkt på at et stort passasjerfly klarer å holde seg oppe eller møte de ekstra påkjenningene som kommer av å fly opp ned. Men uansett er passasjerfly såpass stabile at det er ingen grunn til å bekymre seg for at de plutselig skulle rulle helt rundt.

Lenke til kommentar
Kan Boeing 747 og andre passasjerfly fly helt rundt, eller vil de falle ned? Jeg synes det er litt ekkelt når flyet krenger veldig mye :dontgetit:

I følge en historie (myte?) foretok et par Boeing-flygere en loop med et 747, men da var det et tomt skall uten innredning eller last/passasjerer. En beregning etterpå (fortsatt i følge samme historie) konkluderte med at hvis flyet ikke hadde vært tomt ville det ikke tålt påkjenningene. I følge denne historien mistet begge flygerne jobben, og flyet ble skrotet for sikkerhets skyld.

 

Fly er nødt til å krenge sideveis når de svinger, dette er de konstruert for, så dette er ingen farlig manøver.

 

Men kan det hende at det vipper helt over og styrter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...