Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16 700 000(1920*1200)? Tror de tblir høyt ja :)

Det samme som 16 700 0002 304 000, eller er jeg helt på villspor?

 

Det er i hvert fall et veldig høyt tall.

Til sammenligning er antall elementærpartikler i det synlige universet estimert til å være rundt 1080.

Greit greit, jeg tar hintet. Ihvertfall mye mindre enn en googolplex eller hva det artige tallet heter :)

En googol er vel 10100 000?

 

Nei huff, slike tall har jeg absolutt ingen forhold til (som fleste andre mennesker regner jeg med)?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Greit greit, jeg tar hintet. Ihvertfall mye mindre enn en googolplex eller hva det artige tallet heter :)

En googol er vel 10100 000?

 

Nei huff, slike tall har jeg absolutt ingen forhold til (som fleste andre mennesker regner jeg med)?

En googol er 10100. Et vanvittig stort tall.

 

En googolplex er 10googol. Altså et tall med så mange sifre at det ikke kan skrives ned på vanlig måte.

 

Stort, ja. Men det finnes enda høyere tall.

 

 

 

Og når det gjelder høna vs. egget, så kom faktisk egget først. Det er bare å tenke evolusjonsteorien. Høna utviklet seg jo fra et annet dyr, og den første høna ligger et sted mellom det første dyret og dagens høne. Og hvor kom høna fra? Nettopp, egget.

Lenke til kommentar
16 700 000(1920*1200)? Tror de tblir høyt ja :)

Det samme som 16 700 0002 304 000, eller er jeg helt på villspor?

 

Det er i hvert fall et veldig høyt tall.

Du tenker helt rett, men så vidt jeg har skjønt er 16,7 millioner avrundet fra 224. Det helt korrekte tallet blir dermed 22*1920*1200 = 255 296 000. Vi begynner vel å skjønne at dette er et stort tall :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Kva kom fyrst, høna eller egget?

hverken høna eller egget kom først:)

litt kverrulant i dag:P

Jeg mener egget kom først, med tanke på Darwins utvikklingslære. Plutselig en dag hadde utvikklingen kommet så langt at det var det vi i dag betegner som en høne som kom opp av egget, istedet for en "ikke helt utvikklet høne".

Lenke til kommentar
16 700 000(1920*1200)? Tror de tblir høyt ja :)

Det samme som 16 700 0002 304 000, eller er jeg helt på villspor?

 

Det er i hvert fall et veldig høyt tall.

Du tenker helt rett, men så vidt jeg har skjønt er 16,7 millioner avrundet fra 224. Det helt korrekte tallet blir dermed 22*1920*1200 = 255 296 000. Vi begynner vel å skjønne at dette er et stort tall :wee:

 

Noen kalkiser som klarer å regne dette ut? :p

 

(ikke at det er umulig å regne ut, men finnes det noen nedlastbare kalkulatorer som kan regne med så høye tall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...