.Marcus Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Bryt vanen, lær deg Rubik's Cube og øv deg på korttriks. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Det der var ein dårlig teori. Eg hadde meg ein kveld i danmark med ei heilflaske Gin (40%?), trur aldri eg har hatt det verre dagen etterpå. Teorien min går ut på at det er mange faktorar som speler inn om man er dårleg dagen derpå eller ikkje. Desse faktorane er kva mat ein har fått i seg før kvelden, kor mykje mat, sjølve dagsformen, kor mykje vatn ein konsumerar på kvelden m.m. Jeg får også skallebank av gin. Gin har mye annet enn alkohol i seg. Mens vodka er mere ren sprit. Dessuten kommer det an på kvaliteten på brenningen. Mat, vann og dagsform, røyking, etc. kommer selvfølgelig i tillegg. Men egentlig var svaret mest myntet på hvorfor man blir dårligere av å drikke mye forskjellig kontra bare en ting. Selv om man omtrent garantert blir dævsjuk hvis den ene tingen man drikker hele kvelden er grumsete grappa. Edit: legger ved saksing fra danske Ingeniøren Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor de fleste drikkevarer [inneholder] også andre giftstoffer end ethanol. Ifølge læge Finn Zierau fra alkoholenhederne i Hovedstadens Sygehusfællesskab skyldes de værste tømmermænd faktisk ikke ethanolen, men der imod de såkaldte fuselolier, som er aromastoffer og andre alkoholer, der opstår ved gæringsprocessen. Det er disse stoffer, som giver de alkoholiske drikke deres smag og dermed oplevelsen ved at drikke dem. - For stor indtagelsen af fuselstoffer får kroppen til at reagere med almindelige forgiftnings symptomer som hovedpine, kvalme og opkastninger, siger Finn Zierau. Endret 29. desember 2007 av Rata101 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg blir sjelden katastrofedårlig av å drikke brun sprit, selv om det er en typisk bakrus-drikke. Det varierer nok fra person til person hva man tåler best, kanskje er min metabolisme og min livsstil av en type som gjør at jeg tåler akkurat det bedre enn andre. Uansett kan den verste bakrusen alltid mildnes eller forebygges med så mye vann man orker å drikke før man køyer, problemet er at man gjerne glemmer det når man trenger det som mest. Gatorade og lignende er verdt sin vekt i antimaterie dagen derpå. Lenke til kommentar
marvol Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg lurer på hvorfor jula varer helt til påske.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Det er jo ikke sant, for derimellom kommer faste. Lenke til kommentar
marvol Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Ja. Ok, hvorfor helt til faste da? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Fuglene vet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Ja, hva vet egentlig fuglene? De er jo ganske smarte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 gjennomsnittsalderen til en maur? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Norsk? 4-5 måneder. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Mange korte svar ute og går nå. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hvilken organisasjoner hjelper / støtter fattigdom i Norge eller globalt ? ( jeg tar fult ansvar for eventuele skrivefeil. ) Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Edit: legger ved saksing fra danske Ingeniøren Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor de fleste drikkevarer [inneholder] også andre giftstoffer end ethanol. Ifølge læge Finn Zierau fra alkoholenhederne i Hovedstadens Sygehusfællesskab skyldes de værste tømmermænd faktisk ikke ethanolen, men der imod de såkaldte fuselolier, som er aromastoffer og andre alkoholer, der opstår ved gæringsprocessen. Det er disse stoffer, som giver de alkoholiske drikke deres smag og dermed oplevelsen ved at drikke dem. - For stor indtagelsen af fuselstoffer får kroppen til at reagere med almindelige forgiftnings symptomer som hovedpine, kvalme og opkastninger, siger Finn Zierau. Ergo får man mindre hodepine av å drikke utvannet 96%? Forutsatt at den er godt destillert og brent da denne kun vil inneholde vann og etanol. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Hva skjedde med prosjektet: Hvor mange bæreposer går inn i en bærepose. Husker ikke hvem det var som hadde det, men husker godt at det var en tråd om dette for ikke så lenge siden. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Hva skjedde med prosjektet: Hvor mange bæreposer går inn i en bærepose. Husker ikke hvem det var som hadde det, men husker godt at det var en tråd om dette for ikke så lenge siden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=802597 Tråden døde etter en uke Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Synd at den døde bort. Skulle likt å sett noen prøve ut dette i praksis. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Er det umulig å smelte sammen ABS- og PP EPDM-plast til et OK produkt, som vil sitte sammen? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Vanskelig spørsmål du. Akkurat det der er ikke noe snedig jeg hadde lurt på ihvertfall Mens andre prøver å finne svaret ditt, kanskje noen kan svare meg i mellomtiden: Hvis hjernen ikke har noen smertereseptorer, hvorfor/hvordan får man vondt i hodet? Endret 30. desember 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Det ligger nerver rundt hjernen som gjør at det kjennes ut som man har vondt i selve hjernen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Hvordan kan jeg fjerne gårkveldens spritflekker fra mammas nye bord i ubehandla eik heltre til 50.000 spenn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå