Movieheart Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hva har det seg at t-skjorta mi har fått tre små hull på seg, rett ved kragen? Kanskje fordi du har brukt den så mye at den har begynt å bli slitt. Og da blir det som regel hull på utsatte steder som rundt kragen f.eks. Dette på grunn av at sømmen ikke er like sterk som eller på t-skjorten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Magnetfelter går fint gjennom luft og plast også. Det er det som skjer med trådløs lading av elektriske tannbørster. Men jeg tror det MIT-prosjektet bruker en ganske annerledes teknikk enn det vanlige transformatorer gjør. Transformatorprinsippet vil få en vanvittig dårlig effektivitet ved økning av avstanden mellom spolene uten jernkjerne/blikklameller som leder magnetfeltet. Hvis vi ser for oss trådløs lading av en elektrisk tannbørste med 10 cm avstand fra laderen så tipper jeg tapene blir i størrelseorden 99,9%. Flere meter med luft gjennom blir nok så ineffektivt at det ikke lengre gir mening å snakke om energioverføring. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hva slags integrert lydkort er det på en Acer 5720zg? Endret 29. desember 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hva slags integrert lydkort er det på en Acer 5720zg? Er ikke det support? Uansett, kjapt googlesøk ga dette resultatet: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03) Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hvor mange GB med videoklipp ligger det egentlig på youtube? Hva har det seg at t-skjorta mi har fått tre små hull på seg, rett ved kragen? Har ei t-skjorte som er slik jeg og, tre hull bak på kragen Endret 29. desember 2007 av WD40 Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hvor mange GB med videoklipp ligger det egentlig på youtube? En god del terabyte tenker jeg. Hvordan tjener youtube penger btw? Endret 29. desember 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hvordan tjener youtube penger btw? De tjener penger på alle slags reklamer og sponsorer. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 En liten teori jeg har brygget på er at det er mye indirekte reklame, at filmselskaper o.l betaler de for å ha trailere og sånt fra en vanlig" bruker - brian99. Egentlig er vel YouTube dødfødt, men de har jo Google i bakgrunnen så... Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hvorfor blir man kvalm når man drikker seg drita, og ikke holder seg til en drikke? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Hvorfor blir man kvalm når man drikker seg drita, og ikke holder seg til en drikke? jeg tror at det er fordi at det ikke er å bra å drikke seg shitings, men veldig gøy, og kroppen vil ha ut faenskapen som ødelegger sansene. man blir kvalm og spyr. jeg tror dette. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Eg trur han lurte på kvifor ein som regel blir spesielt kvalm om ein drikk mykje forskjellig i løpet av ein kveld? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Såvidt jeg vet så er såkalte fuselstoffer en stor faktor når det gjelder å bli dårlig av alkoholholdig drikke. Fuselstoffer er kjemikalier og andre alkoholer som oppstår ved gjæringsprosessen. Jeg vil tro at jo flere forskjellige slike man får i seg, jo dårligere blir man. Teorien min er at hvis man f.eks. drikker veldig ren vodka eller annen sprit, så blir man mindre dårlig. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Det der var ein dårlig teori. Eg hadde meg ein kveld i danmark med ei heilflaske Gin (40%?), trur aldri eg har hatt det verre dagen etterpå. Teorien min går ut på at det er mange faktorar som speler inn om man er dårleg dagen derpå eller ikkje. Desse faktorane er kva mat ein har fått i seg før kvelden, kor mykje mat, sjølve dagsformen, kor mykje vatn ein konsumerar på kvelden m.m. Endret 29. desember 2007 av aspic Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) En annen ting som kan ha en effekt etter det jeg har lest er sprit-typen. All sprit inneholder X millimol metanol per liter etanol. Jo mer metanol i etanolen jo mer hodepine og dårlig form dagen etter. Det er visstnok derfor Whisky bl.a. er verre enn de mer "renere" typene sprit Endret 29. desember 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Vil et kjøleskap\fryseksap bruke mer energi om en setter store beholdere med vann inni? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 En annen ting som kan ha en effekt etter det jeg har lest er sprit-typen. All sprit inneholder X millimol metanol per liter etanol. Jo mer metanol i etanolen jo mer hodepine og dårlig form dagen etter. Det er visstnok derfor Whisky bl.a. er verre enn de mer "renere" typene sprit Det kan jeg ikke tro, fordi etanolen ødelegger produksjon av alkoholdehydrogenase, et stoff som er essensielt for å ta opp metanol. Dette er grunnen til at sprit kan brukes som motgift for videre metanolforgiftning. Men jeg vet ikke jeg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Gjentok bare noe jeg var blitt fortalt jeg Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Vil et kjøleskap\fryseksap bruke mer energi om en setter store beholdere med vann inni? Kjøleskapet regulerer nok effekt ved hjelp av en eller flere temperatursensorer, og vil rimeligvis ikke bry seg om hva som forårsaker eventuell for høy temperatur. Hvorfor den skulle bruke mer energi om det er store beholdere med vann inni vet jeg ikke, for å kjøle ned vannet er jo selvsagt, men når det har kommet ned til en stabil temperatur burde den eneste grunnen for å bruke energi være for å gjenopprette temperaturen etter det har blitt varmet opp igjen av omgivelsene rundt kjøleskapet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Vil et kjøleskap\fryseksap bruke mer energi om en setter store beholdere med vann inni? Bare inntil vannet har blitt kjølig. (hvis det ikke er kjølig fra før) Det er egentlig en god idé å ha vann i kjøleskapet fordi det holder temperaturen mer stabil. Hvis du f.eks skal sette inn 5 kg romtempererte matvarer så vil det normalt varme opp resten av matvarene i kjøleskapet noe inntil kjøleskapet får jobbet ned temperaturen. Har man 5 kg vann der fra før så vil det holde resten av matvarene på en jevnere kjølig temperatur. Trikset brukes vel mest i forbindelse med frysebokser om man skal putte ned veldig mye der på kort tid. F.eks om man har vært på elgjakt og skal putte sin andel kjøtt i fryseren uten at alt annet tiner. Hvis man da har lagt ned 1kg vann hver dag i noen uker på forhånd så vil de isblokkene holde temperaturen nede på resten av maten og gjøre innfrysingen av elgkjøttet raskere. For å sette det litt på spissen kan du tenke deg hva som skjer om du legger 30kg elggkjøtt på 10°C oppå en pinneis og sammenligne det med å legge kjøttet på 30 kg isbiter med en pinneis under isbitene. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 hvordan kan jeg slutte og "knekke" fingre på enklest mulig måte?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå