Khaffner Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 det ble nesten testet på meg på forrige lan, men jeg våkna heldigvis av at de løftet hånda mi Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 De fleste farlige kjemikajer inneholder jo et brekk middel som får deg til å spy med en gang. 8950768[/snapback] Det er i alle fall ikke sant. Mange kjemikalier er av en slik art at man skal unngå for alt i verden å spy det opp igjen. Det gjør mindre skade i magen (der er det tross alt sterk syre allerede) enn i hals/svelg. Dessuten vil kjemikaliene få andre egenskaper om det skulle tilsettes brekningsmidler, det er kjemikalier det også. Vi kan f.eks ikke rense titan på jobben hvis triklionene er fullt av brekningsmiddel, hva nå det enn måtte ha vært. Farlige kjemikalier skal håndteres varsom og ikke under noen omstendighet svelges. Ingen som har funnet ut hvilket sted i Norge som ligger lengst fra sjøen/havet? Og hvor langt er evt det? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er i alle fall ikke sant. Mange kjemikalier er av en slik art at man skal unngå for alt i verden å spy det opp igjen. Det gjør mindre skade i magen (der er det tross alt sterk syre allerede) enn i hals/svelg. Dessuten vil kjemikaliene få andre egenskaper om det skulle tilsettes brekningsmidler, det er kjemikalier det også. Vi kan f.eks ikke rense titan på jobben hvis triklionene er fullt av brekningsmiddel, hva nå det enn måtte ha vært.Farlige kjemikalier skal håndteres varsom og ikke under noen omstendighet svelges. 8953513[/snapback] Han tok kanskje litt hardt i da han sa "de fleste", han tenkte vel paa diverse loesemidler o.l. som inneholder alkohol (roedsprit, frostvaeske, osv). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ingen som har funnet ut hvilket sted i Norge som ligger lengst fra sjøen/havet? Og hvor langt er evt det? 8953513[/snapback] Mener å ha lest noe slikt et sted, men det er ikke lett å søke seg frem til slikt. Mine penger er på stedet jeg har markert på kartet eller deromkring, vel å merke hvis man ikke regner Sognefjorden som hav. http://kart.gulesider.no/kart/index.c?mark...llX=0&scrollY=0 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 For aa kjapt klare aa kvitte seg med farlige stoffer du har faatt i deg. Som oftest spyr man unoedvendig takket vaere virus eller ufarlige infeksjoner som lett kan gaa ut andre veien. Men om man faar i seg gift eller lignende er dette en meget vitkig refleks. Jeg synes i tillegg at dette er unoedvendig ubehagelig. Jeg ser ikke vitsen i at det er saa ubehagelig, da mange heller vil "holde igjen" enn aa faktisk kaste opp. 8950596[/snapback] Tenkte litt mer på hvorfor man spyr når man er bilsyk eller svimmel. De fleste farlige kjemikajer inneholder jo et brekk middel som får deg til å spy med en gang. 8950768[/snapback] Det finnes vell to hovedårsaker til at man kaster opp: 1) Magen blir fysisk irritert 2) Hjernen sender impulser til magen Jeg vil tro (uten å ha faglig bakgrunn for å utale meg om det) at grunnen til at du kaster opp når du er syk er rett og slett at kroppen er i ubalanse. Ting er ikke i orden, og magen blir rett og slett lettere irritert siden den er påvirket av magen. Grunnen til at man kaster opp når man er bilsyk er rett og slett at man er "svimmel" alstå ballanseorganet er i uorden, og da sender hjernen impulser til magen. Om du virkelig vil vite hvorfor man kaster opp, les denne. Der står alt forklart. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ingen som har funnet ut hvilket sted i Norge som ligger lengst fra sjøen/havet? Og hvor langt er evt det? 8953513[/snapback] Mener å ha lest noe slikt et sted, men det er ikke lett å søke seg frem til slikt. Mine penger er på stedet jeg har markert på kartet eller deromkring, vel å merke hvis man ikke regner Sognefjorden som hav. http://kart.gulesider.no/kart/index.c?mark...llX=0&scrollY=0 8953719[/snapback] Jeg tror og jeg ville satset på et sted rett før naturreservatet som ligger der. (Skarsåsfjällens) Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 For aa kjapt klare aa kvitte seg med farlige stoffer du har faatt i deg. Som oftest spyr man unoedvendig takket vaere virus eller ufarlige infeksjoner som lett kan gaa ut andre veien. Men om man faar i seg gift eller lignende er dette en meget vitkig refleks. Jeg synes i tillegg at dette er unoedvendig ubehagelig. Jeg ser ikke vitsen i at det er saa ubehagelig, da mange heller vil "holde igjen" enn aa faktisk kaste opp. 8950596[/snapback] Tenkte litt mer på hvorfor man spyr når man er bilsyk eller svimmel. 8950768[/snapback] Dette er det faktisk en veldig enkel og logisk grunn til. Grunnen er rett og slett at kroppen merker at det går rundt eller at noe beveger seg uten at den kjenner hva det er. DU vet det jo, men kroppen skjønner det ikke. Derfor tror den at du har fått i deg gift eller lignende og dermed ønsker å få det opp. Kroppen er genial! Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Dette er det faktisk en veldig enkel og logisk grunn til. Grunnen er rett og slett at kroppen merker at det går rundt eller at noe beveger seg uten at den kjenner hva det er. DU vet det jo, men kroppen skjønner det ikke. Derfor tror den at du har fått i deg gift eller lignende og dermed ønsker å få det opp. Kroppen er genial! Bare synd at den undervurderer oss . Vi burde hatt en lett måte å overstyre sånne funksjoner når vi ville. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Bæsjer slanger, har de rompehull, eller kommer alt ut den veien det kom inn? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 se på dette bildet: http://static.howstuffworks.com/gif/snake-anatomy.gif er tegnet opp en anus der Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Heh, Anal Plate... Ok Men hvorfor gulper slanger opp bytte sitt? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvem er egentlig "ukjent bruker", har hørt noen rykter om at det er Dotten, er det sant? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 "ukjent bruker" er vel det moderatorer står so på medlemslisten når de gjør noe "moderatorisk" Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg mener denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=108245 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg mener denne:https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=108245 Who knows these things? Det blir jo som og spørre: Hvem er egentlig brukeren "Tronder_Bart"? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvis man kjøper en plante på blomsterbutikken, vil den rense nok Co2 som det som ble brukt å frakte den fra dens eksotiske land? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg mener denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=108245 8956914[/snapback] Når du logger inn får du et valg om at du skal logge inn som skjult. Når du er logget inn som skjult vil ingen utenom moderatorer/administratorer se at det er du som leser i tråden. En ukjent bruker er altså vedrørende som har logget inn slik. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvis man kjøper en plante på blomsterbutikken, vil den rense nok Co2 som det som ble brukt å frakte den fra dens eksotiske land? 8957036[/snapback] hvis den ble fraktet sammen med 1999 andre planter, så vil jeg tro at alle plantene NESTEN renser opp det som ble forurenset, sammen. Dog, hvis det ble fraktet med fly, så tviler jeg Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det var det jeg tenkte. Da kan jeg flire litt av de som kjøper eksotiske planter for å rense luften. Da er det lokale gartneri som gjelder når man skal rense luften. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 noe angående det, ville det blitt renset MYE mere luft hvis man lot alle gressplenene i hele verden gro vilt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå