mhsalangli Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 kiwi innholder mye c-vitaminer. kan man ta en overdose av slike vitaminer om man spiser mange kiwi'er ? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ekstreme magnetfelt kan brukes til mye, fra materialundersøkelse (NMR) til våpen. Det er derfor ikke sikkert at verdens kraftigste magnet er offentlig kjent. Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 kiwi innholder mye c-vitaminer. kan man ta en overdose av slike vitaminer om man spiser mange kiwi'er ? Hvis man får for mye c-vitamin, blir det etter det jeg husker skilt ut i urin, siden c-vitamin er vannløselig. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg lurer på hvorfor forumet stadig sender data til statistik-gallup.net?, jeg får 404 når jeg går inn via URL Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg lurer på hvorfor forumet stadig sender data til statistik-gallup.net?, jeg får 404 når jeg går inn via URL Se her. Ett av de første treffene jeg fikk når jeg googlet "statistik-gallup". Lenke til kommentar
Olum Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hvorfor sender de ikke Grevinnen og Hovmesteren i år? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Hvorfor sender de ikke Grevinnen og Hovmesteren i år? HVAAA? :O Umulig, dette er ikke lov. Det er jo tradisjon! Hvor har du dette fra? EDIT: Kvelden før kvelden (ttv) På Youngstorget i Oslo forbereder Hilde Hummelvoll og Petter Nome seg til julaften. Blant gjestene finner vi Heidi Ruud Ellingsen, som i serien Drømmerollen vant hovedrollen som Kathy Selden i «Singin' in the Rain". Til juleselskapet kommer også Ole Paus, Solveig Slettahjell og Jan Erik Larssen med verdens beste barnekor: Sjåbagos. Og så får vi, selvfølgelig, vårt årlige gjensyn med Grevinnen og hovmesteren ca. kl. 20.45. Programmet slutter kl. 21:35 Fra vg.no. Endret 23. desember 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 De sender den En del av programmet "Kvelden før kvelden" som den har vært i sikkert snart 30 år eller noe sånt. Skjønner ikke hvorfor du tror dette? Internett, Se og Hør, dagensTV osv. sier at det skal gå. Det ståpr også i beskrivelsen av programmet at vi vil få våres årlige møte med Grevinnen og hovmesteren Lenke til kommentar
Olum Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Sorry, jeg leste ikke programomtalen. Leste bare navnet på programmene. Da er kvelden reddet Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hvilken dag er det egentlig julaften? 24. desember, hvert eneste år. I og med at Jesus ble født ved midnatt, så feires fødselen hans på påfølgende dato, altså 25. desember, i mange vestlige land. Hvis du derimot spør om hvilken dato Jesus egentlig ble født på så er svaret: Det er det ingen som vet. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Vel, de har regnet ut at Jesus ble født i januar, ikke desember. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 og hvorfor er julaften i usa på den 25 desember ? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 og hvorfor er julaften i usa på den 25 desember ? Den er ikke det. Den 24. er Christmas Eve, den 25. er Christmas Day. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 og hvorfor er julaften i usa på den 25 desember ? forde de pakker opp gavene på morgenen den dagen siden julenissen legger gavene under treet på kvelden vettu Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 og hvorfor er julaften i usa på den 25 desember ? Du tenker på 1. juledag? Fordi Jesus liksom blei fødd natt til 25. Desember. Om Jesus blei fødd i det heile er jo ei anna historie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 og hvorfor er julaften i usa på den 25 desember ? Du tenker på 1. juledag? Fordi Jesus liksom blei fødd natt til 25. Desember. Om Jesus blei fødd i det heile er jo ei anna historie. Det er noen historikere som sier at det fantes en mann på den tiden, som var veldig snill med folk. Om som faren var snekker. Men noe beviser har dem ikke nei, men likevel sier dem det. Hvorfor kan de historikerne være så sikre på at han har levd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 og hvorfor er julaften i usa på den 25 desember ? Du tenker på 1. juledag? Fordi Jesus liksom blei fødd natt til 25. Desember. Om Jesus blei fødd i det heile er jo ei anna historie. Det er noen historikere som sier at det fantes en mann på den tiden, som var veldig snill med folk. Om som faren var snekker. Men noe beviser har dem ikke nei, men likevel sier dem det. Hvorfor kan de historikerne være så sikre på at han har levd? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Er det ikke slik at det var veldig usannsynlig at han var snekker? Du trenger ikke snekkere nede i midtøsten. Ikke allverdens med treverk. Går du ned der er alle bygningene bygd av mur... Lenke til kommentar
GeO Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Er det ikke ganske små odds for at det IKKE levde en eller annen mann ved navn Jesus og som var sønn av en tømrer, i det "bibelske" området sånn omlag på den tiden? Regner med at både navnet og yrket var relativt vanlig. At personen hadde overnaturlige evner (f.eks. gå på vannet, som han dessuten kunne gjøre til vin), har jeg personlig litt vanskeligere for å tro på. Derimot kan han jo godt ha vært bemerkelsesverdig snill. Gaston: Greit poeng, egentlig. Det jeg vil frem til er at den historiske personen Jesus er såpass lite spesiell at det nærmest er usannsynlig at han ikke eksisterte. Det er jo evnene han angivelig hadde som er litt mer omdiskuterte, men de har jo ikke noe med den historiske personen Jesus å gjøre - da snakker vi mer legendestoff, spør du meg. Endret 24. desember 2007 av TwinMOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå