Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg kom til å tenke på en ting. visst jeg spiller samme lotto rekken vær uke. hvor mange år går det før jeg er garantert å vinne? håper det er noen matte genier her:)

Du kan aldri være garantert å vinne, har du uflaks kan det hende akkurat din rekke aldri blir trukket.

 

 

noe spørsmål igjen:

2. hvor mange km/t må flyet ta ved take-off?

Hva slags fly tenker du på?

Større passasjerfly: 250-290 km/t

Lett tomannsfly: 100 km/t

 

Dobbeltdekkere vil ofte ha enda lavere take-off-hastighet, og det samme gjelder "ultra-lights".

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvem som er faren? Dere vet hva jeg mener, finnes bare en sånn sak i Norge.

????

 

 

Det finnes mange farskapssaker i Norge om det er det du lurer på?

 

Ikke der en antatt maktperson beskyttes, for så å fortsatt kunne fremstå utad som moralsk høyverdig. ......

 

Må si jeg lurer veldig på hvem det er.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvem som er faren? Dere vet hva jeg mener, finnes bare en sånn sak i Norge.

????

 

 

Det finnes mange farskapssaker i Norge om det er det du lurer på?

 

Ikke der en antatt maktperson beskyttes, for så å fortsatt kunne fremstå utad som moralsk høyverdig. ......

 

Må si jeg lurer veldig på hvem det er.

Jeg aner *ikke* hva du snakker om men så har jeg ikke åpnet se og hør siste uke heller.

 

Er det en sånn sak hvor noen(mor?) har kommet med en udokumentert påstand og påstått far har sørget for at saken har fått mindre omtale i media en den kunne ha fått hvis han hadde forholdt seg passiv? I såfall bør du være forsiktig med å offentliggjøre navnet hans her..

Lenke til kommentar

Avhenger både av genetiske og miljømessige faktorer. Miljømessige faktorer er det som påvirker fosteret under formingen av linjemønsteret (det er jo ikke noe fingeravtrykk som lages, men derimot linjemønsteret på fingrene ;) ) f.eks hva mor spiser og drikker, bevegelse, pH, temperatur etc. Med så mange faktorer i spill regner man derfor med at ingen har like fingeravtrykk. Og det er enda ikke motbevist.

Lenke til kommentar
Jeg tar den her også jeg. Inspirert av flytråden her nede, lurer jeg på følgende: Hvor stort område (antakelser, så klart) i diameter blir dekt med kroppsdeler og blod hvis man faller i maks hastighet og ned på bakken?

Hvis en fallskjermhopper ikke klarer å utløse skjermen eller reserveskjermen og faller på asfalt så vil nok kroppen henge sammen men være totalt knust inni. Blodpølen kan nok renne et godt stykke om det er helning på asfalten. Blodpølen tipper jeg bare blir den nærmeste halvmeteren-metern rundt liket før det renner av gårde. Filmer og spill maksimerer selvfølgelig sånne blodpøler helt ut av realistiske proporsjoner for å gjøre det mest mulig dramatisk.

 

I hvilken hastighet er det mest miljøvennlig å kjøre med bil? Varierer sikkert litt fra bil til bil, men sånn ca. det samme bør det være.

Jeg har lest at den hastigheten er ganske høy på moderne personbiler fordi de er ganske strømlinjeformede. Med det forutsetter helt rett vei og konstant hastighet.

 

Her er et diagram med liter/10mil vs. hastighet for en BMW. Artikkel

Her er et lignende diagram.

Her er ennå ett.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automobiles

 

Det ser ut som 60-90 km/t er de mest økonomiske hastighetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...