Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor spyr man?

8950566[/snapback]

For aa kjapt klare aa kvitte seg med farlige stoffer du har faatt i deg. Som oftest spyr man unoedvendig takket vaere virus eller ufarlige infeksjoner som lett kan gaa ut andre veien. Men om man faar i seg gift eller lignende er dette en meget vitkig refleks. Jeg synes i tillegg at dette er unoedvendig ubehagelig. Jeg ser ikke vitsen i at det er saa ubehagelig, da mange heller vil "holde igjen" enn aa faktisk kaste opp.

Lenke til kommentar
For aa kjapt klare aa kvitte seg med farlige stoffer du har faatt i deg. Som oftest spyr man unoedvendig takket vaere virus eller ufarlige infeksjoner som lett kan gaa ut andre veien. Men om man faar i seg gift eller lignende er dette en meget vitkig refleks. Jeg synes i tillegg at dette er unoedvendig ubehagelig. Jeg ser ikke vitsen i at det er saa ubehagelig, da mange heller vil "holde igjen" enn aa faktisk kaste opp.

8950596[/snapback]

Tenkte litt mer på hvorfor man spyr når man er bilsyk eller svimmel.

De fleste farlige kjemikajer inneholder jo et brekk middel som får deg til å spy med en gang.

Lenke til kommentar

Hvordan funker en høytrykkspyler?

Hvordan klarer den å ta den lave trykket som kommer ut av f.eks hageslangen og gjøre det om til vann med høyttrykk uten å måtte "lade" opp trykket hele tiden?

________

Hva funker mot mygg?

Lenke til kommentar
Hvordan funker en høytrykkspyler?

Hvordan klarer den å ta den lave trykket som kommer ut av f.eks hageslangen og gjøre det om til vann med høyttrykk uten å måtte "lade" opp trykket hele tiden?

Tynnere stråle skutt ut med høyere trykk

Hva funker mot mygg?

Flammekaster

8951732[/snapback]

Lenke til kommentar
hvorfor skal fluene absolutt inn i øret på en når man sover?

8949771[/snapback]

I fjor sommer (mye mygg) fant jeg ut at de faktisk ikke alltid er inni øret, men bare surrer rundt i rommet. Siden man skal sove er det helt stille og man hører bare lyden av mygga, derfor føles det som om den er inni øret.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...