Kakestykke Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Hva skjer med mennesker om vi kastrerer oss? Tenker vi mindre på sex? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Nei, forhuden har ingenting med lysten å gjøre. Det er visstnok mye rensligere. Endret 16. desember 2007 av Olum Lenke til kommentar
spitz Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Nei, forhuden har ingenting med lysten å gjøre. ...og forhuden har ingenting med kastrering å gjøre Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Når du kastrerer deg tenker ofte menn mindre på sex. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) hva gjør de når de kasterer deg da?? fjerner testiklene og liv mora?? eller hva skjer?? Endret 16. desember 2007 av TRibal89 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 hva gjør de når de kasterer deg da?? fjerner testiklene og liv mora?? eller hva skjer?? Fjerner testiklene ja. Det er kunn menn som kan kastreres. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 hva gjør de når de kasterer deg da?? fjerner testiklene og liv mora?? eller hva skjer?? De kutter over en liten blodåre eller noe, så disse sex hormonene ikke komme til ballene og ber dem å lage sperm. Å fjerne testikklene helt er noe helt annent, og ikke mange leger gjør dette, fordi det er ulovelig mange steder og noe sønt. Så en dokumentar for dette for ikke så lenge siden på TVNorge hvor det var menn som ville fjerne ballane. hva gjør de når de kasterer deg da?? fjerner testiklene og liv mora?? eller hva skjer?? Fjerner testiklene ja. Det er kunn menn som kan kastreres. Kvinner kan også kastreres, men tror ikke det heter kastrering da, men det er samme prinstpp som med gutta, at de kutter over en liten blodåre så eggstokkene ikke får hormoner eller noe, så slutter de å produsere egg. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Mennesker blir ikke kastrert (per dags dato), vi blir sterilisert. Kastrasjon på gris (noe jeg har vært vitne til) foregår enkelt å greit ved å smøre huden med jod for å etterpå ta ut ballesteinene. Hele prosedyren går veldig fort, og man kan kastrere opptil 40 grisunger på 15 minutter. http://no.wikipedia.org/wiki/Kastrasjon Endret 16. desember 2007 av IQ Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Nei, forhuden har ingenting med lysten å gjøre. ...og forhuden har ingenting med kastrering å gjøre Sorry, tenkte på omskjæring. My fault Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Når en mann steriliseres så blokkeres sædlederne mellom testiklene og kjertelen som lager den hvite væska som sædcellene vanligvis transporteres i. Alle hormoner og følelser er inntakte, pikken blir stiv og den fungerer og spruter som vanlig, men spruten er helt fri for sædceller. Ved kastrering fjernes ballene og med de de fleste kjønnshormonene og de fleste følelsene som gjør samleier til noe godt. En kastert mann kan ikke lengre få ståpikk og vil heller ikke føle noe behov for å få det. Han kan fortsatt bli forelsket, men vedkommende vil synes det å holde i og ta på hverandre er nok. Damer kan kun kastreres, da fjernes eggstokkene, og med de mange kjønnshormoner med tilhørende avkorting av seksuelle følelser. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Er det sant at Mike Tyson(eller Mohammed Ali?) hadde/har 1 tonn slagkraft, og kunne slå så hardt 4 ganger i sekundet? Endret 16. desember 2007 av khaffner Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Da er det sikkert ikke dumt å kastrere seg? Mer fokus på det som er viktig i forholdet, og ikke det evige jaget etter sex. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Ops, misforsto, glem det. Endret 16. desember 2007 av A-Jay Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Hva er det Simen1 har bakt? (se avataren hans) Jeg har nettopp laget en tråd om den her. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Er det endelig bevist at det finnes flere universer? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Er det endelig bevist at det finnes flere universer? Nei, det finnes det ingen bevis for, ut fra det vi vet så er det kun ett univers, vårt. De såkalte multiversteoriene er derfor kun hypoteser. Det finnes heller ingen bevis for at universet består av flere enn de fire kjente dimensjonene, de tre romdimensjonene og tid. Strengteoriene opererer med flere dimensjoner, opptil 16, men dette er bare hypoteser, man har altså ikke (foreløpig) funnet noe som støtter disse hypotesene. Vitenskaplige hypoteser er teorier uten støtte av bevis. Bevisene kan være observasjoner/målinger av naturen eller eksperimentelle bevis. Eksperimentene må være utført og dokumentert på en sånn måte at andre forskere kan gjenta eksperimentet for å sjekke resultatet. Uten bevis er en teori ingen vitenskaplig teori, men en vitenskaplig hypotese. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Hva er den største mengden alkohol påvist hos et menneske i live? Hva er den største mengden alkohol påvist fos et dødt menneske? Ved hvilken mengde er det man vanligvis dør? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 En promille på 5 regnes vanligvis som dødelig men det finnes eksempler på folk som har overlevd 15. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 En promille på 5 regnes vanligvis som dødelig men det finnes eksempler på folk som har overlevd 15. i naturfagboka i 9. så stod det 3,5, men siden det var på skolen vi lærte det så er det sikkert feil. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jah, bare vranglære i skolen ass! 5 var det jeg lærte men jeg kan tenke meg at det spørs hvordan du definerer 'dødelig'. I noen sammenhenger (overskrifter?) så holder det at dødeligheten er 1 per 100000 for at en ting kan beskrives som 'potensielt dødelig'. En promille på 3,5 er drøyt men ikke værre enn at det stadig dukker opp folk som har hatt såpass når de har blitt kontrollert av politiet. Regnet litt på en gul lapp, en øl skal kunne gi meg en promille på 0,2. Vanlig alkoholforbrenning fjerner ca 0,15 promille i timen. I russetida brukte jeg ca 12 timer på ei kasse, noe som gir en sluttpromille på ( 24*0,35*0,0475/85-12*0.00015) 2,9 og da sto jeg fortsatt oppreist og hadde nok åndsevner igjen både til å kommunisere og finne veien hjem i mørket. Tviler på at 3 pils til hadde drept meg så 3,5 er nok *muligens* skremselspropaganda. Min personelige mening er at dumskapen du kan finne på med den promillen har hundre ganger så høy sannsynlighet for å ta livet av deg som alkoholkonsentrasjonen i seg selv. Edit: Fant noen feil i regnestykket mitt, den groveste er at jeg ikke kan regne med kroppsvekt men må bruke mengden vann i kroppen. Noe som forsåvidt gir meg en sluttpromille på over 6 og det kan jo diskuteres hvor sannsynlig det er. Lesing av wikiartikler var bortkastet tid, promille regnes og benevnes på mange ulike måter og hva som er dødelig nivå spriker også ganske mye, fant 4 5 og 5,5 nevnt som dødelig nivå. Dessuten ble det nevnt at man kan venne seg til doser som ligger opptil det dobbelte av det som er 'vanlig'. Endret 17. desember 2007 av Kahuna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå