KvitKnekt Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Er små barn like intelligente som voksne? Ta for eksempel en baby på 4 måneder, og en person på 35 år. Eller utvikler intelligensen seg mens man vokser. (for minst mulig forvirring, mener jeg intelligens som i å tilegne seg ny kunnskap) Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Spørs vel på gener. En unge på 4 måneder kan være smartere enn en på 35 år men ungen på 4 måneder har ikke lært seg så mye enda. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Hvis det er evne til å lære ting vi snakker om her: Det er da en kjent sak at barn er flinkere til å lære ting enn voksne? For eksempel er de knakende gode på å lære språk. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Er alle stjernene vi ser på himmelen i Melkeveien? Nei. For eksempel galaksen M31 ("Andromeda") er synlig med det blotte øyet, og siden den galaksen også består av stjerner så er ikke alle stjernene vi ser på himmelen i Melkeveien. Derimot om du mener "alle enkeltstjernene som man ser som små lysende flekker på nattehimmelen" (altså om vi ikke medregner galaksene som er synlige for oss), så vil vel svaret være ja (jeg tipper det muligens er det du mente siden du utheva "stjernene"). Endret 14. desember 2007 av hallgeirl Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Er alle stjernene vi ser på himmelen i Melkeveien? Ja, alle stjernene som man kan se med det blotte øyet er i vår egen galakse Melkeveien. I tillegg kan man skimte nabogalaksen Andromeda som en liten tåkeflekk hvis man er i områder uten kunstig lys. Med skikkelige teleskop kan vi se mye mer. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Hvorfor i all verden blir noen fotballspillere som bytter lag kalt "bosman-spillere"? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Hva er det Simen1 har bakt? (se avataren hans) Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Hvorfor i all verden blir noen fotballspillere som bytter lag kalt "bosman-spillere"? http://no.wikipedia.org/wiki/Bosmandommen Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 ... ... Thanksalot! Det var det jeg lurte på. Finnes det forresten en side hvor man kan se hva som til enhver tid er å se på nattehimmelen? Jeg har et teleskop, men skulle gjerne hatt en anelse om hva jeg ser på og hvor jeg kan se det. (Jeg kunne søkt selv, men jeg har egentlig ingen anelse hva jeg skal søke på). Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Spør igjen. Hvilken tidssone opererer man med på polene? Der er hver 15. breddegrad såpasse nærmt hverandre at det ville vært upraktisk å bruke de som inndeling? Og samme tidssone på hele polen er jo også dumt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Drømmer folk som er FØDT blinde? Og om dei gjer det, kva drømmer dei om? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Oppfatter mennesker farger likt? Mener at jeg kanskje ha spurt om dette før da, men allikevel. Vil min måte å se grønn på være lik som Aspic's eller Moonshield sin måte? Altså den "grønnlige" fargen vil være "grønnlig" i dems hode, og ikke være som fargen jeg ser som rød? Eller er det mindre nyanser, at et sted imellom rød og oransj hvor fargen ikke lenger er oransj, men rød vil være forskyvd iforhold til andre? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Det trur eg har med gener å gjere. Altså, f.eks. ein som bur i regnskogen klarer å skilje mellom grøn/andre fargar betre enn meg. Men eg trur ikkje forskjellen er noko enormt Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Drømmer folk som er FØDT blinde? Og om dei gjer det, kva drømmer dei om? Ja, det gjør de så klart. Drømmer har mye mer enn bilder, de har lyder, tale, lukt, bilder, følelser (både de av fysisk og de av mer sjelelig karakter), tanker, idéer. i alle fall har de det for meg Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Spør igjen. Hvilken tidssone opererer man med på polene? Der er hver 15. breddegrad såpasse nærmt hverandre at det ville vært upraktisk å bruke de som inndeling? Og samme tidssone på hele polen er jo også dumt. I praksis er dette ikke noe problem, for det er ingen bosetting på noen av polene. Nordpolen ligger midt i et digert (islagt) hav, og Sydpolen ligger midt i en (iskald) ørken. Polfarere bruker samme tidssone som de kom fra når de er i området rundt polpunktet. Ellers er det vanlig at tidssoner utvides og tilpasses der det er praktisk. Geografisk sett ligger Norge i tre tidssoner, men Vadsø er likevel tilordnet samme tidssone som Bergen. Endret 14. desember 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Drømmer folk som er FØDT blinde? Og om dei gjer det, kva drømmer dei om? Så klart de drømmer. Men om de drømmer i farger og fasonger, vet jeg ikke. Det kan godt hende. Hva skjer f.eks. om den samme mannen tar LSD e.l. psykedeliske droger? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Finnes det forresten en side hvor man kan se hva som til enhver tid er å se på nattehimmelen? Jeg har et teleskop, men skulle gjerne hatt en anelse om hva jeg ser på og hvor jeg kan se det. http://www.microprojects.ca/equinox6.html Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Er det mulig å finne ut hvor mange ord jeg hart skrevet på diskusjon.no totalt? Altså en slags word-count på samme linje med post-count? Det hadde vært artig å ha Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2007 Ja, vi trenger jo VIRKELIG tråder der folk skriver "Wow jeg har skrevet 32819238021928392012938920183 ord LOLZ WTF ROFL" Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg bare lurer på hvor mange jeg har skrevet jeg kan tenke meg det begynner å bli en del etterhvert. Selvsagt ville jeg ikke hatt noe telletråd der man kunne listet opp hvor mange ord man har skrevet. Uansett, nytt spørsmål Det heter jo X86 for 32 bits OS, og 64 bit heter X64. Hvorfor heter ikke 32bit OS, X32? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå