Kahuna Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_country_calling_codes Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg sier enkelt og greit "Past Midday" og "After Midnight" som da er en grei huskeregel, men det som Loeve skriver, er det som er helt korrekt. Jeg har også brukt å kalle det for "After Midnight", men jeg har aldri visst hva PM står for så jeg har brukt å kalle det "Pefore Midnight". Ditto! Pefore er tingen!! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg undrer meg litt over landenes retningsnummre - der Norge har 47 og USA har 1. Med nesten 200 stater her i verden, hva hender etter +99? Se her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_country_calling_codes Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Når snakker vi om at Norge vil gå tom for olje? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Olje kan snart bli ulovlig. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det skjer nok ikke med det første (eller andre). Verden er alt for avhengig av olje til å bare kunne skru av kranene sånn helt uten videre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Når snakker vi om at Norge vil gå tom for olje? Aldri. Det går ikke an å tømme reservoarene 100%. Jo mer man skal skal tømme jo dyrere blir det. Estimatene for lønnsom produksjon varierer med oljeprisen. Jo høyere oljepris jo flere små felter vil bli lønnsomme og de eksisterende feltene vil lønne seg å tappe ennå mer. Det er også stor usikkerhet rundt hvor det er olje og hvor mye det er de plassene man vet det er olje. Estimatene endrer seg etter hvert som man borer hull og etter hvert som man merker om eksisterende felter begynner å gå tomme. Dermed er de totale estimatene meget usikre, men vi snakker om ca 20-50 år frem i tid før produksjonstakten synker til et vesentlig lavere nivå enn i dag. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Når snakker vi om at Norge vil gå tom for olje? Oljeforekomstene i Nordsjøen ga større og større årsproduksjon fram til år 2000, deretter har utbyttet sunket igjen. Med dagens teknologi og dagens oljepriser vil forekomstene i Nordsjøen ikke lengre være drivverdige etter 2020. Det er derfor StatoilHydro gjerne vil ha en andel i det russiske Stockmann-feltet. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvorfor har dromedaren én pukkel mens kamelen har to? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Dewar er en type flaske hvis jeg ikke husker helt feil, man kan få wisky på den også. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvorfor har dromedaren én pukkel mens kamelen har to? Tja, si det? Hvorfor har leoparden flekker og ikke striper slik som tigeren, og hvorfor løva verken flekker eller striper. Slike spørsmål er ikke så lette å svare på. Kanske dromedarene synes dyr med to pukler ser rotete ut, mens kamelene synes dyr med bare én pukkel ser altfor enkle ut. Altså at én eller to pukler ikke spiller noen rolle rent praktisk, men at dyrene selv har valgt partnere ut fra utseendet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 som det meste i naturen er det en grund til at dromedar og kamel er forsjkellig, mest sansynlig på grund av hvor de bor, men er ikke sikker på hvorfor Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hva er selvagina? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hva er selvagina? Fitta til en sel. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hva er selvagina? Fitta til en sel. Nei?.. Hva er det de mener her? :\ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) det er ihvertfall ikke ett norskt, eller engelsk ord, mat er det eller en matrett... kanskje italiensk, eller noe i den gata, Endret 11. desember 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det var liksom "overskrifta" og under sto det en del retter, som ikke var mye utenlandske. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) ifølge google bilder er det selvaggina, kjøtt fra fugl jeg har 2 spørsmål. 1: hva er en politisoldat ? 2: hvordan ser man at smør er harsknet ? Endret 11. desember 2007 av mhsalangli Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 http://www.compostcoven.org/cnl/Selva.html fant dette når jeg søkte, ser ut som en saus... men tror ikke det er typisk julebord saus.. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hvordan kan dette ha seg: 2 person kjører hver sin bil i en bane. De kappkjører. Bil nummer 1 bruker 10 sekunder på første runde, mens bil nummer 2 ligger hakk i hæl og bruker 12 sekunder. Runde 2 bruker bil 1 fortsatt 10 sekunder, mens bil 2 bruker 12 sekunder. I den siste runden klarer bil 2 å ta igjen bil 1 og kommer ett hundredel foran bil 1 og dermed vinner konkurransen. Bil 1 brukte 30 sekunder på tre runder og kom på andre plass. Bil 2 brukte 33,99 sekunder på tre runder og kom på første plass. Hvordan kan bilen som har brukt lengre tid vinne? (Jeg tror det er noe med at den tar igjen de tapte 4 sekundene og vinner med ett hundredel, men hvis du legger sammen tida for hver runde, så taper bil 2 klart.) Endret 11. desember 2007 av Gaston Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå