Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HVIS man kunne ha gått framover i tid, hvordan ville da verden sett ut, når man ikke engang har kommet til fremtiden, i den ordentliga tida? Og fins det noe som heter fremtid? Eller må man bare vente på dagene som kommer?

 

Hvis alle landene hadde brukt samme tidsoner, hadde det vært mulig, på en måte å gå noen timer fram / tilbake i fremtiden?

 

 

Dette ble visst mye rot dette, håper et noen klarer å oppfatte det jeg har prøvd å få fram :)

Lenke til kommentar
Hvordan får man et flygel inn og ut av et hus?

Det går sikkert fint an å ta av bena og pedalene, for deretter å bære det (gjerne flere sammen om denne jobben, tenker jeg). Kanskje kan det også demonteres ytterligere, skjønt jeg tviler, siden det sikkert er mer bryderi enn nytte involvert i prosessen.

Lenke til kommentar
Hvordan får man et flygel inn og ut av et hus?

Det går sikkert fint an å ta av bena og pedalene, for deretter å bære det (gjerne flere sammen om denne jobben, tenker jeg). Kanskje kan det også demonteres ytterligere, skjønt jeg tviler, siden det sikkert er mer bryderi enn nytte involvert i prosessen.

 

Mulig. Det slo meg bare plutselig at om man vil selge sitt flere hundre kilo tunge flygel, som gjerne står der og har en verdi lik en gjennomsnittlig ny personbil så er det jaggu ikke lett å få det ut. Når man har fått demontert det til å passe gjennom dørene, så må 4-5 virkelig hardhause karer med bæreseler og årelang ryggtrening bære det ut. Det må koste flesk å bare få det ut av huset.

 

Kan noen med raske søkefingre finne ut hvor tungt et flygel i høy kvalitet er? Nå tenker jeg på de i over middels prisklasse i skikkelig kvalitetsmateriale. 4-500.000kr og oppover.

 

edit: endret pris

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Hei.. Med tanke på at vi her fra jorden ser lyset og "bildet" av stjernene slik de var for milioner av år siden (avhengig av avstanden) fordi lyset bruker lang tid på å nå jorden grunnet de store avstandene.

 

Hvis vi da kunne knipse med fingrene,og vips var vi et visst antall lysår unna jorden.

Kunne vi da zoomet inn på jorden med et tenkt teleskop, med god nok fokusering og god nok forstørring, og sett på dinosaurene på jordkloden? ;O

Lenke til kommentar
Hei.. Med tanke på at vi her fra jorden ser lyset og "bildet" av stjernene slik de var for milioner av år siden (avhengig av avstanden) fordi lyset bruker lang tid på å nå jorden grunnet de store avstandene.

 

Hvis vi da kunne knipse med fingrene,og vips var vi et visst antall lysår unna jorden.

Kunne vi da zoomet inn på jorden med et tenkt teleskop, med god nok fokusering og god nok forstørring, og sett på dinosaurene på jordkloden? ;O

Ja. En sivilisasjon på en annen planet som ligger f.eks 70 millioner år unna vil altså nå i dette øyeblikket tro at Jorda er befolket av dinosaurer, hvis de har teleskop med god nok oppløsning. Om 5 millioner år vil de imidlertid bli øyenvitner til at en steinblokk med diameter på 200 km treffer Yokatan-halvøya i Mexico og utrydder 90% av alt liv på planeten vår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...