Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Ang. den alfabetsaken så er det ingenting galt med den. Muligens derfor de ikke benytter seg av spørsmålstegn?

 

Høres ut som en teit kjedemail spør du meg. :shrug:

 

 

jeg ser faen ikke feilen.

 

 

hva er UCSD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk denne meldingen på facebook:

 

"I dont think you can explain where that very first cell came from, because it is impossible that it came from nowhere. It is also impossible for a asexual cell to make female and male. And if it werent impossible, why dont we have other genders? Why is the human body so perfect in the way that it works, and how can human DNA come from a cell.

 

i understand that you cant answer all these, because they are impossible to answer, because science contradicts itself here. They say an asexual cell needs no partner for sex, so why did it 'form' or 'evolitionalize' to genders when it did not need to.

 

personally, i think it takes more faith, or walking blindly, to believe in Science, then it does to believe in God. Unless i had a definate answer to those questions, there is no way i could ever believe that we came from nothing.... or a single asexual cell. At least in believing in God, ALL those questions are answered."

Lenke til kommentar
Tenker på 100% av det man pleier å få. Altså hvis man har 100 kr timen, så får man 200 kr!

 

Edit: Bla har jeg fått med meg at 1. nyttårsdag er 100%.

Da får man i så fall 200% av det man pleier å få i lønn. 100% mer enn de vanlige 100%. Jeg tror ikke det er noen grunnleggende regel for dette men at sånt forhandles frem i arbeidsavtalen mellom deg og arbeidsgiver. Noen jobber gir f.eks ingen ekstra betaling i det hele tatt men da er det ofte 8-16 jobber uten behov for overtid.

 

Har lurt på en ting. Når man hører ting, så går det gjennom trommehinnen, fra utsiden, for å danne "lyden". Men hvis jeg holder meg for ørene og snakker, så oppleves det mye høyere.

Hvordan hører jeg da? Trodde lyden måtte gå en spesiell vei for at vi skulle høre det.

Du kan også høre dine egne lyder gjennom bena i kroppen. Antagelig har det du beskriver å gjøre med at lyden av stemmen din ledes gjennom bena i kroppen, og "stenges" inne i øret så den resonerer og blir forsterket.

Lyd kan også ledes inn gjennom munnhulen. Det er noe av grunnen til at vi ikke hører vår egen stemme slik andre hører den.

 

Det finnes høreapparater basert på å lede lyden gjennom bein i kroppen. De brukes på pasienter som har defekte øreganger. F.eks sammenvokst fra fødselen av. Høreapparatet plasseres på beinet bak øret og sender vibrasjoner inn til det indre øret uten å gå via øregangen.

 

Prøv å sett en stemmegaffel mot hodet så hører du stor forskjell mellom 1mm unna hodet og helt inntil. Press den godt mot hodet sånn at lyden overføres godt.

Lenke til kommentar

Svarte dette:

 

"No, it's not blind belief, because big bang is considered a fact, just like evolution and electromagnetism. It can be tested, measured and verified. God is per definition outside time and space (?) and can never be tested.

 

Of course the first cell didn't come from nowhere. That doesn't mean God created it, just like it doesn't mean the flying spaghetti monster created it. The human body is so perfect in the way it works because it's been optimized through billions of years of evolution.

 

Just because science can't explain everything (by now), doesn't mean we need to make up a supernatural explanation. With that attidude, science and technology would never had come as far as it's come today.

 

I WANT the answers, but I'm not desperate to find them. And after all, Christianity doesn't provide the answers anyway. It just moves the questions one link behind."

Lenke til kommentar

Rødt trenger da ikke signalisere smerte og blod? Ferrarie har ikke røde biler fordi de vil at alle som kjøper de skal kjøre seg ihjel. Jeg velger å tro at de bruker rød farge når de markedsfører seg for å appellere til unge som syns fart er spennende, sammen med et pent design.

 

Savner forresten svar på den der:

"AAA

BBB

CCC

DDD

..."

Lenke til kommentar
Hvilke dager får man 100% lønn? Jeg jobber på bensinstasjon hvis det skulle ha noe å si.

 

hæ? man får da 100% lønn hver mnd... men i desember får man halv skatt, hvis det var det du lurte på.

Tenker på 100% av det man pleier å få. Altså hvis man har 100 kr timen, så får man 200 kr!

 

Edit: Bla har jeg fått med meg at 1. nyttårsdag er 100%.

Røde dager. Søndager, helligdager, bankdager osv.

Antall % utbetalt er opp til arbeidsgiver.

 

Og Simen, alle i Norge har rett til helligdagstillegg når man jobber på røde dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...