Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvilke dager får man 100% lønn? Jeg jobber på bensinstasjon hvis det skulle ha noe å si.

 

hæ? man får da 100% lønn hver mnd... men i desember får man halv skatt, hvis det var det du lurte på.

Tenker på 100% av det man pleier å få. Altså hvis man har 100 kr timen, så får man 200 kr!

 

Edit: Bla har jeg fått med meg at 1. nyttårsdag er 100%.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva vil det si at noe blir harskt, på molekylnivå?

For eksempel mandelolje.

Reaksjonene som skjer skyldes bakterier som trives godt i fuktige og oksygenrike (kan også være anaerobe bakterier) miljø. Det som skjer er at lipider (fett, olje etc) dekomponeres vha hydrolyse og/eller oksidasjon. Da vil man sitte igjen med fettsyrer som videre blir oksidert (denne prosessen involverer blant annet frie radikaler, men jeg tror ikke det er noe poeng å gå videre inn på hva det innebærer) til særdeles reaktive molekyler, som er grunnlaget for den fæle lukten, samt det nye utseendet på maten.

 

Det er ingen generell formel for denne prosessen da det varierer fra lipid til lipid, samt at det er avhengig av miljø.

Lenke til kommentar

Når man varmer opp substanser (enten det er fast stoff eller en flytende væske) så tilfører man energi til systemet. Da kan man rett og slett forandre hvordan stoffet er satt sammen, da man bryter bindinger og gjør et stoff som til vanlig er inert til reaktivt.

 

For flintens vedkommende så har du nok endret gitterstrukturen (se for deg en en rubiks cube, som er hul). Jeg er dog ingen geolog så jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hvis Gud kan gjøre alt, kunne han skape en stein han ikke kunne løfte? Og hvis han ikke kan løfte steinen, kan han fortsatt gjøre alt?

 

Finnes det noe fasitsvar på det spørsmålet? :p

 

nei, for svaret er like teit som spm.

hvis det hadde funnets en gud, hvorfor dør menesker av sult?.

Lenke til kommentar
Hvordan bøyer man ordet løvetann?

 

Da tenker jeg på blomsten/ugresset, ikke tennene til en løve.

Planten bøyes: Løvetann - løvetannen - løvetanner - løvetannene. Dette er ikke et sammensatt ord, det ikke snakk om en type tenner, men et udelelig plantenavn.

Tennene bøyes: Løvetann - løvtannen - løvetenner - løvetennene. Dette er et sammensatt ord, en type tenner og skal derfor bøyes som siste ord.

OK, da vet jeg det. Har egentlig lurt på det lenge, så bra jeg fikk svar på det nå.

 

Takker for alle innspill karer! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
...

hvis det hadde funnets en gud, hvorfor dør menesker av sult?.

Tror du Gud bryr seg om at du ikke tror på ham? :innocent:

 

nei, men er det derfor verden er et jøvlig sted enkelte stede og små barn sulter?

hvis det hadde funnet en gud som er så snill og grei som kristene påstår, så hadde verden vært perfekt uten drap og sult.

Lenke til kommentar
...

hvis det hadde funnets en gud, hvorfor dør menesker av sult?.

Tror du Gud bryr seg om at du ikke tror på ham? :innocent:

 

nei, men er det derfor verden er et jøvlig sted enkelte stede og små barn sulter?

hvis det hadde funnet en gud som er så snill og grei som kristene påstår, så hadde verden vært perfekt uten drap og sult.

Den perfekte verdenen du beskriver er der de kristne kommer *etter* at de er døde. ;)

Lenke til kommentar

Hvor kom den første cellen fra?

 

Hvordan bøyer man ordet løvetann?

 

Da tenker jeg på blomsten/ugresset, ikke tennene til en løve.

Planten bøyes: Løvetann - løvetannen - løvetanner - løvetannene. Dette er ikke et sammensatt ord, det ikke snakk om en type tenner, men et udelelig plantenavn.

Tennene bøyes: Løvetann - løvtannen - løvetenner - løvetennene. Dette er et sammensatt ord, en type tenner og skal derfor bøyes som siste ord.

 

Jeg lurer mer på hvorfor blomsten kalles løvetann. Den eneste fellesnevneren mellom en løvetann og tanna til en løve, må være at begge har røtter.

 

Gjør det vondt å dø i en elektrisk stol?

Endret av pengolf
Lenke til kommentar
1) Hvor kom den første cellen fra?

2) Gjør det vondt å dø i en elektrisk stol?

1) Det er det intet fasitsvar på. Det er en rekke teorier som omhandler dette spørsmålet (alt fra utenomjordisk liv som har blitt transportert hit via en asteroide til kjemiske reaksjoner som etterfulgte dannelsen av karbon).

 

2) Definitivt, det må være fryktelig vondt å få flere tusen volt sendt gjennom kroppen helt til organene slutter å fungere.

Lenke til kommentar
Har lurt på en ting. Når man hører ting, så går det gjennom trommehinnen, fra utsiden, for å danne "lyden".

Men hvis jeg holder meg for ørene og snakker, så oppleves det mye høyere.

Hvordan hører jeg da? Trodde lyden måtte gå en spesiell vei for at vi skulle høre det.

Du kan også høre dine egne lyder gjennom bena i kroppen. Antagelig har det du beskriver å gjøre med at lyden av stemmen din ledes gjennom bena i kroppen, og "stenges" inne i øret så den resonerer og blir forsterket.

Lenke til kommentar
Hvorfor finner man ikke en bedre måte å drepe folk på i USA?

De har alternative måter å drepe folk på, giftsprøyter er visstnok en veldig vanlig måte. Mange stater har gått helt eller delvis fra den elektriske stolen, Nebraska er vel den eneste staten hvor de som henrettes fortsatt ikke kan velge bort den elektriske stol som henrettelsesmåten.

 

Did you know that 80% of UCSD students could not find the error above?

Jeg vet nøyaktig hva som er galt, men lar være å si så andre kan få sjansen til å gjette seg til det :) Hvis noen andre ser det, ikke si det!

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvorfor finner man ikke en bedre måte å drepe folk på i USA?

 

What's wrong here

Did you know that 80% of UCSD students could not find the error above?

 

Jeg finner ingen feil. Enlighten me, please!

Med det samme, kunne det se ut som i'ene var små l'er, men det var ikke tilfellet.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...