.Marcus Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Gjenstandens fart vil øke til den når terminalhastighet, som er når luftmotstanden den utøver = gravitasjonskraften så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Gjenstandens fart vil øke til den når terminalhastighet, som er når luftmotstanden den utøver = gravitasjonskraften så vidt jeg vet. Det er riktig. Hvis vi anto at den falt i vakuum, ville farten fortsette å øke i all evighet så lenge den ikke treffer noe. Men siden det er luftmotstand vil den nå en maksimalhastighet. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Noen som vet en bra norsk nettbutikk eller butikk i Bergen som selger NHL skjorter eller egendefinerte klistemerker ? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 De fleste kopieringssjappene, i hvert fall de største, kan lage både t-skjorter med spesialtrykk og egendefinerte klistremerker. Bildekorfirmaer kan også lage enkeltklistremerker, noe denne sørlendingen (i BMW-en) benyttet seg av sist sommer: Lenke til kommentar
aspic Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Snedig spørsmål frå meg: Er du sørlending SeaLion? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Tipper han er fra Stavanger, i og med at bildet er tatt ved et sykehjem eller hva nå enn det er ved Madlaveien. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Jesus, 24. desember år 0. Lol. Den duden har vel ikke noen kjent fødselsdato. I følge mange historieforskere mener de jo at han ble født 3-4 år før år null så vidt jeg husker. Det er i hvert fall langt i fra noen kjent dato. Dessverre for begge av dere, så finnes det ikke noe år null i tidsregningen vår. Hvis Jesus virkelig ble født ei uke før begynnelsen på år 1, slik tidsregningen vår ble definert i år 526, så ble han født 25. desember i år 1 f.Kr. Men som Simen1 påpeker så ble han neppe født på den datoen, antagelig ikke engang i desember, men det var nok enten 7 år tidligere eller 6 år senere, avhengig om man bruker Matteus- eller Lukas-evangeliet som kilde (forutsatt at minst én av disse kildene er korrekt): • Hvis Matteus-evangeliets beskrivelse av fødselen er riktig, så må han ha blitt født mens Herodes levde, og Herodes vet vi døde i år 4 f.Kr (oppgitt i romerske kilder), så da må det ha vært enda litt tidligere. I år 7 f.Kr. passerte Jupiter (kongenes planet i følge datidens stjernetydere i Babylon) foran Saturn (jødenes planet) 3 ganger på kort tid. • Hvis Lukas-evangeliets beskrivelse av fødselen er riktig, så må han ha blitt født i år 6 e.Kr, for det var dette året den aller første folketellingen noensinne skjedde i Judea (også referert i romerske kilder). Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Er du sørlending SeaLion? Næi, æ e trønder, meinn æ har bodd åtte år på Sørlainne. Å næi, det va itj bila mi de dær, sjø. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg kom til å tenke på flykrasjet i desember 2001 (et russisk passasjerfly og en transportmaskin fra DHL). Hvor lang tid i forveien vil pilotene se imøtekommende fly i klar sikt? Jeg har erfart når jeg sitter i fly, at fly over og under fyker forbi i en forrykende fart... Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Når startet Youtube? Domenet ble i alle fall kjøpt 15. februar 2005. http://www.dnscoop.com/ Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Er mat, vann og oksygen de eneste virkelige menneskelige behovene, eller kan vi snakke om allmenne psykiske behov? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Er mat, vann og oksygen de eneste virkelige menneskelige behovene, eller kan vi snakke om allmenne psykiske behov? Vi har mange fysiske og psykiske behov, som vist av Maslow, en amerikansk psykolog, og hans behovspyramide. Vi søker å tilfredstille de viktigste behovene først, deretter jobber vi oss oppover pyramiden: -Behov for å realisere seg selv -Estetiske behov -Intellektuelle behov -Behov for aktelse (kunnskap, ros, utrette noe) -Behov for kjærlighet og samhørighet -Behov for trygghet -Fysiologiske behov Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Vi har to forskjellige internetsider, la oss kalle dem X og Y. Hva skjer om man setter alle som kommer inn på startsiden til X til å bli ført til startsiden til Y. Og alle som kommer inn på startsiden til Y til å bli ført til startsiden til startensiden til X? Endret 9. desember 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Akkurat det du beskriver vil jeg tro. De som går inn på side X kommer til side Y, mens de som går inn på side Y kommer til side X. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Men når dei som har komt frå X kjem til Y vil dei igjen bli vidaresendt til X! Må jo bli ein evig loop.. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Å ja. Det tenkte jeg ikke på. Da vet jeg ikke hva som skjer. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Men når dei som har komt frå X kjem til Y vil dei igjen bli vidaresendt til X! Må jo bli ein evig loop.. Ikke hvis det finnes en ..."mekanisme"(i mangel på bedre ord) som legger merke til hvor besøkene kommer fra. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Men når dei som har komt frå X kjem til Y vil dei igjen bli vidaresendt til X! Må jo bli ein evig loop.. Ikke hvis det finnes en ..."mekanisme"(i mangel på bedre ord) som legger merke til hvor besøkene kommer fra. Joda.. Men det var jo ikkje tilfellet i denne saken mtp. spørsmålet. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Da blir du jo bare sendt fra den ene sida til den andre i en evig loop, som det er blitt sagt.. Er ikke noe mer magisk enn det som skjer. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Hvem var først til å si: "Vær mot andre slik du vil andre skal være mot deg"? Lurer også på hvordan man har delt menneskets stamtre inn i forskjellige arter, når vi har utviklet oss kontinuerlig sakte men sikkert. Hvor og hvordan setter man grensene? Endret 9. desember 2007 av pengolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå