Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ha til 6mnd-sjekk for kontaktlinser hos opptikker.

Må ha kontaktlinsene på når jeg kommer der.

Må jeg ta de av mens jeg er der, sånn at de sjekker øyene uten kontaktlinsene på - eller trenger jeg ikke ta de av?

Orket ikke lage en egen tråd... :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting:

Hvis jeg på en legesjekk/sesjon leker døv eller blind, kan de da teste dette med 100 prosent sannsynlighet? F.eks. hvis jeg bare sitter der som en grønnsak på hørselstesten uten å reagere på sinustonen de spiller av, eller noe lignende.

8937817[/snapback]

Er du heldig vil du bli droppet, er du uheldig blir du sent til kalde nord. Sleng heller på pokerfjeset og dra en "jeg er manisk depressive".

Lenke til kommentar

Må jeg ta de av mens jeg er der, sånn at de sjekker øyene uten kontaktlinsene på - eller trenger jeg ikke ta de av?

8937804[/snapback]

Sist jeg var til sjekk kunne jeg ha på linsene. Hvis ikke kan du jo ta dem av der borte. Du får nye av dem eller de mekker linsevesketing å ha dem i.

Lenke til kommentar
Blind er det jo utrolig vanskelig å fake. De tar jo sikkert den primitive "redd for morra di"-testen :p

8937934[/snapback]

Hehe ... lurte på om de hadde noe mer vitenskapelig enn det. Du kan jo bare si: "Jeg kjente lufttrykket, derfor blunka jeg".

Å fake døvhet bør være en smal sak: "HÆÆÆ! SNAKK HØYERE!!"

Lenke til kommentar
Man beveger da øynene selv om man er blind.

8938060[/snapback]

Ja, men poenget var jo å se om øyene fulgte tingen du bevegde foran øyet. Er jo en refleks og det er vanskelig å jukse på slikt.

Når man hører på sang mens du sover og bruker ørepropper f.eks

hvorfor blir lyden så rar når du våkner og hører på sangen? er det noe som skjer i hjernen når du hører på sanger når man soveR?

8938126[/snapback]

Er vel bare ørene som er blitt litt "utslitte" etter alt bråket. Jeg opplever ørepropper etter å ha duppet av f.eks på bussen og da blir lyden litt rar.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Isbilen:

Hva med dette:

Før du legger deg, så pusser du tennene, noe som beskytter tennene og hindrer helt eller delvis syreangrep.

Når du står opp, så spiser du, drikker kanskje litt juice, spiser kanskje en skive med sjokade eller annen sjoko-pålegg og deretter pusser tennene som gjør at "syrene"(?) i juicen blir nøytralisert.

Jeg synes det er mer logisk at pussing av tenner foregår etter frokost, enn før, hvis en ønsker maks beskyttelse av tenner.

8920137[/snapback]

Puss før og etter

Lenke til kommentar
Kan man, med tilstrekkelig trening, bruke armene som føtter (gå på hendene) og visa versa? Eller er det umulig å trene opp føttene til samme presisjon som armene?

Tenk hvor tøft det hade vært å levd "opp-ned". :p

8938464[/snapback]

Det går vel til en viss grad. Har sett flere videoklipp av folk som spiller gitar med føttene og slikt. Men å gå på hendene hele tia vil vel bli litt hardt etterhvert med tanke på blodsamling i hodet.. :p

Vet ikke om dette spørsmålet har blitt tatt opp før, iom at jeg ikke vet hva jeg skal søke etter :p Anyways:

Hva heter sånne glass som det er vann i (som man kan fryse) ? Det er på en måte dobbeltsidig glass, med vann i mellom... Men hva heter de? Og er det vann, eller en annen form for væske i?

Lenke til kommentar

Hvis man er blind, døv, stum og lam - er man da "død" tankemessig? Man kan verken uttrykke ting eller få inntrykk fra omverdenen, så hvordan vil evt. drømmene til en slik person se ut?

Hvorfor holder alltid politiet i actionfilmer pistolen 90 grader til siden?

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Kan man, med tilstrekkelig trening, bruke armene som føtter (gå på hendene) og visa versa? Eller er det umulig å trene opp føttene til samme presisjon som armene?

Tenk hvor tøft det hade vært å levd "opp-ned". :p

8938464[/snapback]

Jeg kan gå ned/opp trapper opp ned

Lenke til kommentar
Man beveger da øynene selv om man er blind.

8938060[/snapback]

Ja, men poenget var jo å se om øyene fulgte tingen du bevegde foran øyet. Er jo en refleks og det er vanskelig å jukse på slikt.

8938165[/snapback]

Nja... er ikke så vanskelig som man skulle tro, man må bare ha å noe å fokusere på i bakgrunnen.

EvenT, om det hadde fantes slike mennesker, så hadde de ikke kunne drømme i det hele tatt vil jeg tro. Sett at de var slik fra fødselen, vel og merke.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting:

Hvis jeg på en legesjekk/sesjon leker døv eller blind, kan de da teste dette med 100 prosent sannsynlighet? F.eks. hvis jeg bare sitter der som en grønnsak på hørselstesten uten å reagere på sinustonen de spiller av, eller noe lignende.

8937817[/snapback]

For å si det slik, jeg gikk ut med 9 av 9 på alle tester, og topp 3 på sesjon når det kom til matte-delen. Jeg søkte sivil, ble overflyttet og senere ville ikke de ha meg.

Tror det er lettere med ærlighet.

Skal du late som du er døv, er det bare å snakke tegnspråk til deg, svarer du ikke er du avslørt.

Jeg kjenner en som gjorde dette, og legene prøvde å se om han var døv eller ikke. Kameraten min var veldig "flink" og klarte å "holde masken" ekstremt lenge.

Det var når han skulle gå hjemover.. nærmet seg utgangen, da en av sjefene der inne ropte etter han og sa: "Eyh! "navn", du glemte noe!" - Gjett hvem som snudde seg.

Hvis man er blind, døv, stum og lam - er man da "død" tankemessig? Man kan verken uttrykke ting eller få inntrykk fra omverdenen, så hvordan vil evt. drømmene til en slik person se ut?

Hvorfor holder alltid politiet i actionfilmer pistolen 90 grader til siden?

8938487[/snapback]

Alltid er veldig feil ordbruk.

Man er da ikke "død" tankemessig selvom man er tingene du sier. Tankene forsvinner når livet ender. (Tror jeg)

Drømmene kan være personens tolkning på hvordan omverdenen er.

Lenke til kommentar
Isbilen:

Hva med dette:

Før du legger deg, så pusser du tennene, noe som beskytter tennene og hindrer helt eller delvis syreangrep.

Når du står opp, så spiser du, drikker kanskje litt juice, spiser kanskje en skive med sjokade eller annen sjoko-pålegg og deretter pusser tennene som gjør at "syrene"(?) i juicen blir nøytralisert.

Jeg synes det er mer logisk at pussing av tenner foregår etter frokost, enn før, hvis en ønsker maks beskyttelse av tenner.

8920137[/snapback]

Puss før og etter

8938477[/snapback]

To ganger om dagen, sier tannlegene. En annen grunn til at før frokost er best er at juicen svekker emaljen, som dermed blir utsatt for mye større slitasje ved puss umiddelbart etterpå.

Et svar fra en tett-på-nett-greie med en tannlege i DB:

Poenget med å rengjøre tennene er primært å fjerne bakteriebelegg i tannhalsområdet, slik at det sukkeret man senere spiser ikke skal omdannes i belegget til syre som kan gi hull. Teoretisk er det derfor viktigere å pusse før enn etter måltidet (frokost). Vi anbefaler kun pussing morgen og kveld. Mellomrommene må huskes (tanntråd/tannstikker). Drikker man mye syreholdig drikke, eller på annen måte utsetter tennene for syrepåvirkning, bør man ikke pusse i etterkant. Da er det bedre å skylle munnen med vann. Da er også fluor viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...