Kahuna Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Gir den til katta.Spørsmålet var heller retter mot hva man svarer når fiskerioppsynet kommer og lurer på hvorfor du har fisket en fredet art. Er 'jeg fisker egentlig sei men den dumme torsken der svelget kroken så langt ned at jeg ikke kunne fjerne kroken uten å drepe den' en godkjent unnskyldning? Kan du påberope deg at en fredet fisk er 'bifangst'? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Du slipper den uti igjen? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Spørsmålet var heller retter mot hva man svarer når fiskerioppsynet kommer og lurer på hvorfor du har fisket en fredet art. Er 'jeg fisker egentlig sei men den dumme torsken der svelget kroken så langt ned at jeg ikke kunne fjerne kroken uten å drepe den' en godkjent unnskyldning? Kan du påberope deg at en fredet fisk er 'bifangst'? Tipper det som enkelte utilsiktet får på stang, er så lite og ubetydelig at de ikke bryr seg om det. Er sikkert storfisking de ser på. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Skjønner egentlig ikke hvorfor dette er en snedig ting å lure på. Det hele er greit forklart på offentlige nettsider. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Mye som blir spurt her som kunne googles, syns det er bare kos at vi spør hverandre istedet innimellom. 7 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Hva gjør at noen blir fortere full enn andre? For utenom det åpenbare som vekt og resistans. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 (endret) Hva gjør at noen blir fortere full enn andre? For utenom det åpenbare som vekt og resistans. Det bare ser sånn ut. Fordi folk reagerer forskjellig på alcohol. Noen blir sånn som Støre i pridetoget etter en drink, mens andre ser du ikke noe på før de detter av stolen. Endret 22. juni 2019 av Delvis 4 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Hva er denne greia som henger på toalettveggen min? https://i.imgur.com/cAtkHmJ.jpg Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 plass til et såpestykke? (såpekopp) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Håndtak.. gjør det lettere for eldre og andre med bevegelsesproblemer å reise seg opp fra doen. På rullestolvennlige WC er det påkrevd med et slags håndtak. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Men... glatt håndtak?? kan ikke se for meg at man får godt nok grep Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Men... glatt håndtak?? kan ikke se for meg at man får godt nok grep alt er bedre enn ikke noe. btw, kan evt. konverteres til klatrevegg-prosjekt Lenke til kommentar
OleVegar Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Hva er forskjellen på en fingjenget og en grovgjenget skrue el mutter? Hvordan ser man forskjellen? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Det handler om avstanden mellom sporene. Hvis du har to skruer av lik diameter og høyde, så vil den med flere "ringer" være finere gjenget en den andre. Jeg vet ikke hva man egentlig kaller de forskjellige nivåene av spiralen som går oppover en skrue. Jeg skrev sirkler, fordi jeg ikke kommer på noe annet. For å si det på en annen måte. En fingjenger har mindre stigning per om dreining enn en grovgjenger. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Angående "håndtaket": Kan det være at deler mangler? En dorullholder med manglende deler? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Du slipper den uti igjen?Hvis kroken er hektet 'feil' så er fisken i praksis dau, det er liten hensikt å slippe den ut igjen. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Tror det at hvis du bruker blå jensen, så biter ikke torsk på det. Men det meste annet biter bra på det.( egen erfaring). Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Tror det at hvis du bruker blå jensen, så biter ikke torsk på det. Men det meste annet biter bra på det.( egen erfaring).Joda, med litt erfaring kan du fiske på en måte som reduserer sjansen for å få torsk på kroken men sikker blir du aldri. Så hva sier fiskeinspektøren om du drar opp torsk som 'bifangst'? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå