Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

noen som vet hvordan man kan lere og lese 1001010001 det greiene der?? som snakka om over?? er jo folk som kan lese det liksom

Grupper enere og nuller i grupper a 4.

F.eks 10100010 -> 1010 0010. Så konverterer du hver av tallgruppene til hexadesimale tall.

0000 = 0

0001 = 1

0010 = 2

0011 = 3

0100 = 4

0101 = 5

0110 = 6

0111 = 7

1000 = 8

1001 = 9

1010 = A

1011 = B

1100 = C

1101 = D

1110 = E

1111 = F

1010 0010 -> A2. Tallet A2 er letter å lese enn den lange rekka med enere og nullere.

Hvis dataene representerer bokstaver og tall i ASCII-format så kan du slå opp i ASCII-tabellen for å finne ut hvilket tegn koden A2 representerer. Her er den korte ASCII-tabellen.

Redigert: Hvis dataene er tall så kan du regne om til 10-tallsystemet manuelt eller via denne siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
noen som vet hvordan man kan lere og lese 1001010001 det greiene der?? som snakka om over?? er jo folk som kan lese det liksom

http://www.theskull.com/javascript/ascii-binary.html

Den oversetter fra ASCII til binær, og motsatt. For eksempel så blir "Hallo mamma" til "01001000011000010110110001101100011011110010000001101101011000010110110101101101

01100001"

Lenke til kommentar
Hvorfor har Paracet nesten ingen virkning på meg lenger?

Kan ikke komme på annet en at du blir mer og mer imun mot stoffene?

Skal ikke en gang brukes hver mnd.

Så vidt jeg vet er paracetamol et legemiddel man normalt ikke utvikler veldig stor toleranse for, men jeg er ingen legemiddelekspert. National Neuroscience Institute anbefaler at man tar i bruk paracetamol maks 5 dager i uka. Mye bruk over lengre periode kan føre til hodepine fra paracetamolen i seg selv.

Lenke til kommentar

Muligens noe helt annet, men jeg vet at "the Great Attractor" er en betegnelse på et legeme i universet som har en enorm masse. Dermed har den også en kjempestor tiltrekningskraft på andre legemer som kommer i nærheten av den. Den blir (om jeg ikke tar helt feil) omtalt som en gravitasjonsanomali.

Lenke til kommentar
Muligens noe helt annet, men jeg vet at "the Great Attractor" er en betegnelse på et legeme i universet som har en enorm masse. Dermed har den også en kjempestor tiltrekningskraft på andre legemer som kommer i nærheten av den. Den blir (om jeg ikke tar helt feil) omtalt som en gravitasjonsanomali.

Det var denne eg sikta til. Slik at til og med svære galaksar vert "tiltrekt" dette legemet? Leste i ein stad at vår galakse faktisk hadde ein fart på rundt 600 km/h mot dette legemet. Men kva kan dette legemet bestå av? =o

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er paracetamol et legemiddel man normalt ikke utvikler veldig stor toleranse for, men jeg er ingen legemiddelekspert. National Neuroscience Institute anbefaler at man tar i bruk paracetamol maks 5 dager i uka. Mye bruk over lengre periode kan føre til hodepine fra paracetamolen i seg selv.

Jeg spurte professor i indremedisin nå og han sa at det er ingen som vet med sikkerhet , det eneste man vet er det du skrev at man utløser hodepine av å ta tablettene om man har bukt det formye.

Imun var kanskje litt sterkt ord men noen reaksjon i kroppen endrer seg og at det gir en motsatt effekt.

Endret av War
Lenke til kommentar

The Great Attractor:

A hypothesized large mass, about 150 million light-years away in the direction of the Virgo-Hydra-Centaurus superclusters, that seems to be affecting the motions of many nearby galaxies. The amount of mass proposed amounts to tens of thousands of galaxies. However, the nature and even the existence of the Great Attractor are subjects of debate. Some astronomers believe that the Great Attractor may be centered on the rich cluster known as Abell 3627; others propose that, while there may be a cluster of galaxies in the area of the Great Attractor, the large-scale movement of so many superclusters is probably due to the gravitational pull of all clusters combined.

Great_Attractor.jpg

Great Attractor

Lenke til kommentar
Hvor mye kw/h drar en pc med 550w psu?

Det kommer helt an på hvilke komponenter du har i pc-en og hvor mye du benytter de forskjellige komponentene.

Edit: Torswin: Utregningen din er helt på jordet. Strømforsyningen vil bruke 0,55 kilowatt på full belastning. I løpet av en time vil den bruke 0,55 kilowatt-timer.

Det du har regnet ut er hvor mange kilowatt-timer den vil bruke i løpet av 3600 timer.

Endret av premium
Lenke til kommentar
Hvor mye kw/h drar en pc med 550w psu?

550w/1000=0,55kW

0,55kW*(60*60)=1 980kW/h

Håper jeg ikke regna feil.

Det store spørsmålet er hva "kW/h" er for noe. Vanligvis benyttes kWh. 1kWh tilsvarer et forbruk av 1kW i 1 time.

Dersom PC-en drar 550W konstant i en time vil den dermed ha brukt 0,55kWh. Sannsynligvis ligger det reelle tallet nærmer 0,2kWh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...