Almadora Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 hvem fant opp senga? Sikkert en som var veldig trøtt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) hvem fant opp senga? Sikkert en som var veldig trøtt som ville sove over den våte og skitne bakken hvor rotter og mus var. vis man skal gjette ett passord på to tegn, hvor langt kan det være når man kan bruke alle tegn, tall og bokstaver på tastaturet? Endret 2. desember 2007 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 blir det ikke 2105? standard 105-tasters tastatur Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 hvem fant opp senga? Sikkert en som var veldig trøtt som ville sove over den våte og skitne bakken hvor rotter og mus var. vis man skal gjette ett passord på to tegn, hvor langt kan det være når man kan bruke alle tegn, tall og bokstaver på tastaturet? Er ikke det bare å telle antall tegn man har på tastaturet og gange med seg selv? eller er jeg på jordet nå? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 blir det ikke 2105?standard 105-tasters tastatur Ville heller forsøkt 1052. 105 taster å velge mellom på første tegn, like mange på andre tegn. Totalt 11025 kombinasjoner. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Mja. det var enten min eller din mate. og jeg fikk feil. damn Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Mao jeg var den første med riktig svar.... wohoo! Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvordan klarte de å lage GUI til windows i starten? Hvordan faen kan man programmere med bare 0 og 1? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 vis man skal gjette ett passord på to tegn, hvor langt kan det være når man kan bruke alle tegn, tall og bokstaver på tastaturet? Det vil være 2 tegn langt? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 vis man skal gjette ett passord på to tegn, hvor langt kan det være når man kan bruke alle tegn, tall og bokstaver på tastaturet? Det vil være 2 tegn langt? Haha, gullkorn Tror ikke det var det han mente da .Marcus. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva ville skjedd HVIS jorda ble kuttet i to?.. Vannet, folk som kanskje ville prøvd å hoppet over til den andre delen..+++ Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva ville skjedd HVIS jorda ble kuttet i to?.. Vannet, folk som kanskje ville prøvd å hoppet over til den andre delen..+++ Ville den ikke fortsette å holde seg sammen på grunn av grativasjon? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva ville skjedd HVIS jorda ble kuttet i to?.. Vannet, folk som kanskje ville prøvd å hoppet over til den andre delen..+++ Ville den ikke fortsette å holde seg sammen på grunn av grativasjon? Alt vannet ville blitt trukket ned til jordas indre, der ville vannet mest sannsynlig fordamet mens det falt saktere og saktere for så å stoppe i midten. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvordan klarte de å lage GUI til windows i starten? Hvordan faen kan man programmere med bare 0 og 1? eg kan ikkje akkurat noke om å lage GUI til windows eller programmering eller kva det er du skriv, men viss du berre skal bruke 1 og 0 er det sansynligvis totallssystemet du må bruke. http://no.wikipedia.org/wiki/Totallsystemet Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvordan klarte de å lage GUI til windows i starten? Hvordan faen kan man programmere med bare 0 og 1? Innebygd i en CPU er det enheter som utfører logiske tester (AND, OR, NOT). Ved hjelp av ulike kombinasjoner av disse, enheter som kan enkel matematikk, samt et mellomlager som lagrer data før og etter operasjonene, lager man programmer på PC-en. Det er selvsagt avhengig av at "noe" kan tolke kombinasjone av 0 og 1. Har aldri forøkt meg på å programmere GUI, så hvordan det gjøres vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvordan klarte de å lage GUI til windows i starten? Hvordan faen kan man programmere med bare 0 og 1? GUI til windows ble aldri laget fra et sånt nivå. Det aller første OSet ble programmert via brytere (1 og 0) og fikk også svært begrenset funksjonalitet. Det var kort sagt en tekst-tolker (ASCII-kode) og som responderte på tekstkommandoer. DOS 1.0 hadde et "grafisk" grensenitt i den form at man så bokstaver og tall i stedet for hullkort osv. Tallene og bokstavene ble presentert i et 1-linjers display. OSet hadde en filbehandler og kommandolinje i ett. Det støttet ikke underkataloger så alt lå på A: (8-tommers floppydisketter med 180 kB plass) Harddisker kom senere. Filsystemet var meget primitivt og hadde altså kun rotmappe. Alle filene lå der. Nå var det neppe snakk om så mange filer på den tida men jeg tipper det var vanlig med opp til noen hundre filer. com-filer kunne startes med tekstkommandoer. DOS konkurrerte med UNIX som hadde tilsvarende tekstkommandoer. Begge OSene utviklet seg ved å legge til funksjonalitet som støtte for mapper, flere diskdrev, skjermer med mange linjer og mange ekstra funksjoner for å redigere filer, kopiere, etc. Grafiske brukergrensesnitt dukket opp etter mange år, da i form av programmer man startet fra DOS. Windows var f.eks ikke et OS i starten men et program man kunne starte fra operativsystemet DOS om man ville. Windows var likevel langt i fra først ute med grafiske brukergrensesnitt. Amiga, Apple, OSX og flere var mange år tidligere ute og hadde langt mer funksjonable GUI på den tiden. Videre utviklet det seg sånn at OS og GUI ble sydd sammen til ett produkt. Nå i dag bruker så godt som alle OS et grafisk brukergrensesnitt, men det finnes fortsatt unntak. I hele utviklingsprosessen fra enkle kommandolinjer til avanserte GUI så har også utviklingsverktøyene utviklet seg og blitt stadig mer brukervennlige og kraftige. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 noen som vet hvordan man kan lere og lese 1001010001 det greiene der?? som snakka om over?? er jo folk som kan lese det liksom Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) noen som vet hvordan man kan lere og lese 1001010001 det greiene der?? som snakka om over?? er jo folk som kan lese det liksom Jeg har et program et sted , men det er gravd ned blant 1100 gig med annet stuff, mao, umulig og finne... Men det fins sikkert på nettet Endret 2. desember 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 noen som vet hvordan man kan lere og lese 1001010001 det greiene der?? som snakka om over?? er jo folk som kan lese det liksom Det er egentlig veldig lett. Du lærer det i Praktisk matte andre året til og med.. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 noen som vet hvordan man kan lere og lese 1001010001 det greiene der?? som snakka om over?? er jo folk som kan lese det liksom Det er egentlig veldig lett. Du lærer det i Praktisk matte andre året til og med.. ja men jeg har ikke matte. går ikke på skole jeg så kan noen som vet om noe annet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå