Skurupu Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Må bare spørre, har du faktisk et akselerometer??? Eller snakker vi om en app for å lese av akselerometeret i mobilen din? Sistnevnte. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Sistnevnte.Hva heter den, hva slags telefon virker den på? Det har alltid vært en kilde til mild frutrasjon hos meg å vite at telefonen er full av eksotiske måleinstrumenter jeg ikke uten videre får lest av.. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Hva heter den, hva slags telefon virker den på? Det har alltid vært en kilde til mild frutrasjon hos meg å vite at telefonen er full av eksotiske måleinstrumenter jeg ikke uten videre får lest av.. Kan også bruke "tekniker modus" på Android. Trenger ikke en egen app da. For Galaxy S9: https://www.hardreset.info/devices/samsung/samsung-galaxy-s9/codes/ Se på punkt 3. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Eller installer appen GPS Status. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Hvorfor er det slik at hvis jeg har blandebatteriet mitt på kjøkkenet stilt på 45° vinkel, og maks vannmengde får jeg en lunken temperatur. Men om jeg da stiller ned vannmengden blir vanntemperaturen ut veldig varm? Er det ikke logisk at blandeforholdet er det samme, og dermed må temperaturen bli det samme? Selv om totalmengden er forskjellig. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Det kan være bimetallet på varmt er litt slakkere (altså mindre varmtvann enn kaldt vann for å oppnå denne temp) slik at når du slipper ned trykket blir åpningen stående noe mer åpen enn på kaldtvannet... Eller noe slikt. Normalt sett skulle da tempen regulert seg inn igjen. Det gjør mine. Merker temp endring ved Flowendring men det går tilbake etterpå. Er stor forskjell i kvaliteter på disse..... Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Hva er forskjellen på isopropanol og rødsprit? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Forskjellige kjemikalier. Rødsprit er hovedsaklig etanol, samme som vi drikker, men tilsatt brekningsmiddel og fargestoff. Isopropanol er lignende, men annerledes. Begge er alkoholer, som kjemisk vil si at de er kjeder av karbonatomer med en OH-gruppe, altså et oksygenatom bundet til et hydrogenatom. Etanol har to karbonatomer med OH-gruppen på enden. Isopropanol har to karbonatomer, med OH-gruppen bundet til atomet i midten. Etanol: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Ethanol-3D-balls.png Isopropanol: https://en.wikipedia.org/wiki/Isopropyl_alcohol#/media/File:Propan-2-ol-3D-balls.png Endret 27. desember 2018 av Han Far Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Hvorfor er det slik at hvis jeg har blandebatteriet mitt på kjøkkenet stilt på 45° vinkel, og maks vannmengde får jeg en lunken temperatur. Men om jeg da stiller ned vannmengden blir vanntemperaturen ut veldig varm? Er det ikke logisk at blandeforholdet er det samme, og dermed må temperaturen bli det samme? Selv om totalmengden er forskjellig.Det skal i utgangspunktet ikke være slik. Du kan forsøke å rense/bytte termostatinnsatsen, det er veldig enkelt og kan fort hjelpe. Som regel bare en settskrue å løsne for å få den ut, sitter enten i basen eller "klumpen" grepet er festet i. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Dette er nok et billigbatteri uten termostat, men ser ikke grunnen helt til at det skal være så "ekstremt" slik ut ifra generell logikk. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Er det ulovlig å ta en u-sving i en rundkjøring, uten å kjøre hele veien rundt selve rundtkjøringen? Eventuelt, hvilke lov bryter man? Jeg spør fordi jeg gjorde dette på nattestid for en stund siden. Det var ingen trafikk noen steder, så hvis man ser bortifra uaktsom kjøring og lignende, så sliter jeg med å finne ut hva som evt. er ulovlig. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Altså idet du kjører inn i rundkjøringen så tar du til venstre og kjører tilbake i motgående fil? I så fall bryter du sikkert påbudt kjøreretning som er å følge rundkjøringen not klokken. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Selvsagt er det ulovlig. Det er bare lov å kjøre en retning i en rundkjøring. Egentlig litt fascinert over at du lurer på dette?? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) Hvilken paragraf bryter jeg? Det kan godt være at det er selvsagt, jeg antar egentlig det er det (og det var et engangstilfelle forresten), men jeg er fortsatt nysgjerrig på hvilke lover jeg kunne blitt dømt/straffet etter. Hvilke lover/paragrafer som er dekkende for dette eksempelet. Edit: Etter litt kjapp googling leser st jeg det ikke finnes særskilte regler for rundkjøringer, men at eksisterende trafikkregelverk må tilpasses. Det er også lov å ta u-sving i kryss, med mindre det er satt opp skilt som forbyr dette. Det er også lov å kjøre forbi (selv om jeg antar dette er spesifikt beskrevet i lovverket). Jeg er enig i at det er dumt, men jeg kan enda ikke se at det nødvendigvis er ulovlig i henhold til Norges lover. Endret 28. desember 2018 av Reeve Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Blir jo det samme som at du på en motorvei velger å legge deg i motgående felt... 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) Rundkjøringer er enveiskjørte. For å snu uten å kjøre hele rundkjøringen, må du kjøre mot påbudt kjøreretning. Boten for dette er 5500,-. Endret 28. desember 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) Hvilken paragraf bryter jeg? Det kan godt være at det er selvsagt, jeg antar egentlig det er det (og det var et engangstilfelle forresten), men jeg er fortsatt nysgjerrig på hvilke lover jeg kunne blitt dømt/straffet etter. Hvilke lover/paragrafer som er dekkende for dette eksempelet. Edit: Etter litt kjapp googling leser st jeg det ikke finnes særskilte regler for rundkjøringer, men at eksisterende trafikkregelverk må tilpasses. Det er også lov å ta u-sving i kryss, med mindre det er satt opp skilt som forbyr dette. Det er også lov å kjøre forbi (selv om jeg antar dette er spesifikt beskrevet i lovverket). Jeg er enig i at det er dumt, men jeg kan enda ikke se at det nødvendigvis er ulovlig i henhold til Norges lover. Vegtrafikkloven §3 og §5.Forskrift om kjørende og gående trafikk §3 Har du lappen? Endret 28. desember 2018 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) Du kjører jo mot pålagt kjøreretning. Hvis du finner unntak for dette så må vi nesten se litt på det. https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/langs-veien/trafikkskilt/pabudsskilt To nederste skiltene påbyr deg retning i rundkjøringen. Hvis du tar en usving fra høgre felt over til venstre kjører du mot den retningen, Dette er samme skiltene som påbyr deg å kjøre på ene eller andre siden av en midtskiller f.eks. Det er dyrt å drite i de..... Og så utrolig bortkastet all den tid man kan ta usvingen i rundkjøringen? Endret 28. desember 2018 av Jotun Lenke til kommentar
Patek Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Du ser vel dette skiltet regner jeg med 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Det er snakk om at et utenlandsk selskap skal kjøpe Oslo børs om dagen, og på radioen høres det stadig ut som det innebærer å kjøpe aksjer som trades på Oslo børs? Er det riktig, eller er det bare snakk om å kjøpe aksjene i "Oslo børs AS" som ved et annet oppkjøp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå