Mannen med ljåen Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Hvorfor får man bare gi blod hver tredje måned? https://www.quora.com/Why-are-we-advised-to-donate-blood-after-3-months-What-will-happen-if-we-donate-blood-earlier Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Jeg har hørt at kroppen blir påvirket negativt av støy. Altså, om man plugger ørene så godt man kan, slik at den ikke blir skadet. Jeg mener selve kroppen (vev o.l.). Er det en sannhet i dette? Ja har hørt at kraftig kraftig lyd kan gjøre skade over tid på andre deler av kroppen enn ører. Det er hvertfall det som er begrunnelsen for begrensing av oppholdstid i kraftige støysoner selv om man har tilfredsstillende hørselsvern på jobb. Men vi snakker jo rimelig heftige støykilder da! 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 I denne (noe tabloide) artikkelen står det at en emoji i en SMS opptar 93 tegn. https://www.dagbladet.no/tema/glad-i-smilefjes-de-kan-koste-deg-tusenlapper-pa-ferien/70013724 En SMS har plass til 160 tegn hvis de benytter seg av 7 bit hver (140 bytes totalt). Etter hva jeg har googlet meg til består emojis av 2 til 4 bytes, avhengig av hvilken (https://gist.github.com/watson/ea44886af36c5495b00e) 93 av 160 SMS-tegn vil si 81 bytes, så hvordan kommer journalisten til 93? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Når du bruker en emoji tvinger du SMSen til å kodes i UTF-16. Det reduserer antall mulige tegn til 70, så du har effektivt spist opp 90 tegn ved å inkludere en emoji. Hvis emojien selv er fire bytes er vi oppe i 92. Hvor den siste kommer fra tar jeg ikke i farten. 4 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Er det noen som vet hvor gammel denne ølen fra Hansa er? Jeg finner ingen datomerking på den, men fant den på naustet for rundt 10 år siden. Siden har den stått på hyllen hjemme. Jeg vil tro den har stått i naustet i ganske lang tid. Lenke til kommentar
bas Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Hvorfor må panting av flasker gjøres én og én flaske/boks? Hvorfor kan man ikke bare helle avfallsekken med tomflasker som har hopet seg opp, i en beholder også fikser resten seg selv? Nå er det til og med slik at bunnen må inn først. Ikke imponert over tomra sine lite brukervennlige løsninger (hilsen en som lar det gå alt for lenge mellom hver gang jeg panter flasker og ALDRI får pantet hele sekken før automaten er full og det begynner å ule og pipe.... ). Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Hvorfor må panting av flasker gjøres én og én flaske/boks? Hvorfor kan man ikke bare helle avfallsekken med tomflasker som har hopet seg opp, i en beholder også fikser resten seg selv? Fordi disse automatene ikke er utbredt enda. Forhåpentligvis kommer de snart overalt. https://www.p4.no/her-heller-han-sekken-med-200-flasker-rett-i-panteautomaten/artikkel/651506/ Lenke til kommentar
bas Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Nettopp, helt genialt Burde vært utbredt for lenge siden. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Er det noen som vet hvor gammel denne ølen fra Hansa er? Jeg finner ingen datomerking på den, men fant den på naustet for rundt 10 år siden. Siden har den stått på hyllen hjemme. Jeg vil tro den har stått i naustet i ganske lang tid. Spør Hansa kanskje? http://hansaborg.no/Kontakt/ Eller denne mannen, som hadde dem alle: En hund etter øl-etiketter (15 år gammel artikkel...) Geir Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Jeg kontaktet dem, så får vi se hva de sier. Forresten, de siste årene har «mine innlegg» flere ganger feilaktig tatt meg tilbake til ca. August 2013 i flere tråder, selv om jeg har både lest og postet i trådene mange ganger i årene etter. Dette skjer i alle nettlesere, både fra mobil og PC, så jeg antar det er en bug på server-siden. Er det en kjent feil, og vet noen hvorfor? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Aner ikke hvorfor, men opplever det samme selv. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Ja det er gamle tråder når noen plutselig poster noe nytt. Da virker det som om det hopper tilbake til der eg første gang leste i tråden..... Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Beklager om det er spurt om tidligere, men søking på mobil er tungvint. Hvilket innlegg på diskusjon.no har flest plusser? Og hva har nestemann på listen? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Teknisk sett finnes det ett innlegg som har 4935 plusser, samme innlegg har forøvrig også hundretalls av vedlegg, men dette skyldes en feil med import-koden fra den gangen man slo sammen Diskusjon.no og Innlegg.no. Hvis man ser bort fra det innlegget er dette topp 3-listen: tom waits for alice i «Liker du et innlegg? Si det med en pluss» (306) tom waits for alice i «Forumbestefar pensjonerer seg» (281) 1BlueAnd1White i «Jomfru søkjar jomfru» (230) Endret 17. juli 2018 av TSP fikset lenker etter tips fra aklla Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Takker for svar! Det jeg stusser mest over nå er datoene. Husker de innleggene der godt, og å se at de er fra 2010-2012 er ikke betryggende for hvor fort tiden går. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Hehe, hysterisk morsom den siste der. Synd tråden var stengt for det hadde vært gøy å høre nå 6 år senere hvordan det går med prosjektet... Ellers så har vi en hysterisk morsom tråd fra steinalderen, altså lenge før pluss-systemet kom: Tord Company, som fortjener et tonn plusser og facepalms. Endret 17. juli 2018 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Det er så mye snakk om autobrems på biler, så de ikke skal kjøre på fotjgengere. Men hva med å overholde vikeplikten? Er det noe på trappene for det (unntatt full selvkjøring)? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Hvorfor lager noen motorsykler like mye lyd som en bil og andre som et fly? 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 (endret) Fordi motorsykkelens eier tror han er tøff når motorsykkelen bråker.Man får kjøpt eksospotter som forsterker lyden i stedet for å dempe den. Endret 2. august 2018 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Av og til opplever jeg små, konsentrerte områder som er fylle av mygg/knott. De svermer rundt i et konsentrert område på bare en kubikkmeter eller noe i den størrelsen. Hva er spesielt med de områdene? Er det en slags sjekkeplass for innsektene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå