TheKims Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Hvorfor kan man ikke bruse opp andre vesker enn vann i maskiner som Sodastream? Fordi det skummer over når man bruker andre ting. Har glemt meg, å fylt på essens først å da blir det mye gris. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Husker Kristopher Schau karbonerte brun saus i XL. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Det er mest et spørsmål om hygiene. Brusmaskiner fungerer på samme prinsipp, så det er ikke teknisk umulig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 CO2-absorbsjonen er vel knyttet til vannets evne til å absorbere det. Jeg aner ikke hvordan for eksempel matolje absorberer CO2, men vil gjette på at det er stor forskjell fra vann i den ene eller andre retninga. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Dudesons demonstrerer ulike væsker i Soda Stream. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Kanskje ikke så snedig, men siden vi er i vitenskapskategorien: Er det noen som vet om noen nettsider som formidler nyheter innen vitenskapsverden på en god og interessant måte? Gjerne betalingssider. Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Husker Kristopher Schau karbonerte brun saus i XL.Og drakk det fra en sko om jeg ikke husker feil. Klassisk norsk radio. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Kanskje ikke så snedig, men siden vi er i vitenskapskategorien: Er det noen som vet om noen nettsider som formidler nyheter innen vitenskapsverden på en god og interessant måte? Gjerne betalingssider. Det går an å lage en egen tråd. Tror flere ville være interesserte i dette Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Det går an å lage en egen tråd. Tror flere ville være interesserte i dette Jeg vurderte det, men denne tråden inneholder allerede en god del oppegående og vitenskapelige interesserte brukere så jeg tok sjansen på å poste det her istedenfor Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Vet ikke om https://forskning.no er å regne som bra, men det er hvertfall en sånn side. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Hva slags dop er det amerikanere får hos tannlegen sin som resulterer i utallige morsomme videoer av forvirrede mennesker? Til og med barn (kanskje spesielt barn) får dette. Er det en god grunn til å bruke det, kontra det vi bruker i Norge? Det vi får i Norge fjerner jo alt av smerter, uten denne bi-effekten. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 (endret) https://www.dailymotion.com/video/x50y9sq Balki og Larry hos tannlegen....06:30 Endret 3. juli 2018 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 (endret) Kanskje ikke så snedig, men siden vi er i vitenskapskategorien: Er det noen som vet om noen nettsider som formidler nyheter innen vitenskapsverden på en god og interessant måte? Gjerne betalingssider. De beste kildene til disse nyhetene er selvsagt de relevante forskningsartiklene. Men for å finne fram til disse må du nødvendigvis vite at det har hendt en nyhet. De mediumene jeg følger med på er for det meste felt-spesifikke. Eksempler: AI: https://www.youtube.com/user/keeroyz/videos Astrofysikk: https://www.youtube.com/channel/UC7_gcs09iThXybpVgjHZ_7g Disse linker alltid videre til den aktuelle forskningen, og videoene er korte nok til å akkurat introdusere hva nyheten går i. PBS Space Time går igjennom hele astrofysikkens vitenskapshistorie oppå det å opplyse om ny forskning, i tillegg er videoene dies noe i overkant lange kun som introduksjon til temaene, men jeg finner de underholdende likevel. Du kan også følge med på r/science, men der må du forvente å måtte bruke egen kildekritikk ganske aktivt. Edit: Også kan du selvsagt bruke pubcrawler og lignende. Endret 4. juli 2018 av cuadro 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 PBS Spacetime er en av de kanalene jeg ser mest på Takk for tipsene, cuadro Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Når eg leste om brannen på på E6 idag ( https://www.nrk.no/ostfold/biltransport-med-elbiler-i-full-fyr-pa-e6-1.14113890 ), så begynnte eg å lure på om det er forskjell på å slukke brann i en elbil etter kor oppladet batteriet er? Påvirker strømmen i elbilbatteriene måten brannen utvikler seg? Eller er brann i ett batteri akkurat samme faenskapet enten det er utladet eller fullladet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Det er forskjell på brannenergien i batteriene. Fult oppladde batterier inneholder mye mer kjemisk energi enn tomme. Denne energien frigjøres når batteriene brenner. Akkurat i dette tilfellet ser det ikke ut som batteriene har brent. Håper de får berget bilene såpass at de lar seg selge (3 Leaf og 3 Kia Soul). Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Håper de får berget bilene såpass at de lar seg selge (3 Leaf og 3 Kia Soul). Røyken kan fort ha tatt livet av interiøret. Seter, plastikk og gummi liker ikke brannrøyk. Elbiler er dessuten "lettere" å kondemnere for forsikringsselskapene fordi de er såpass billige. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) De to bilene rett over er nok mest sannsynlig kondemnerbare (kanskje redde batteriet og noen andre deler?), men de tre helt fremst på vogntoget og kanskje de to som ble kjørt av, slapp kanskje unna med så lite røykinntrengning at de er salgbare som de er. De fire resterende kan kanskje selges med redusert pris etter bytte av seter og tekstiler. Håper uansett de får mest mulig salgbart ut av situasjonen og minst mulig avfall. Endret 6. juli 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Hvorfor får man bare gi blod hver tredje måned? Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Jeg har hørt at kroppen blir påvirket negativt av støy. Altså, om man plugger ørene så godt man kan, slik at den ikke blir skadet. Jeg mener selve kroppen (vev o.l.). Er det en sannhet i dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå